AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Jenta mi er snart 5 Mnd. Vi har egentlig ingen rutiner.. Hun sover ca 30-45 min hver 2. Time på dagtid. Men blir som regel alltid overtrøtt, selvom jeg prøver å være i forkant.. Tar ofte 10-30 min ned misting av smokk og gråt før hun sovner (i senga vår) på natten tar hun kvelden alt fra kl 20-23. Da våkner hun som regel 04 for mat og sovner rask, frem til ca 07. Hvordan gjør dere det når baby skal sove på dagtid? Og hvordan på kvelden? Har dere et fast klokkeslett?Anonymous poster hash: 1581e...18f
Redbull Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Dagtid kan jeg ikke svare deg på da baby bare er noen uker og sover akkurat som han vil. Men han har vært i seng kl 19 fra han var 3 uker. Tar kveldsstellet sammen med storesøster, og legger han på mørkt rom. Sover han om kvelden vekker vi kl 18, gir flaske, steller og legger igjen
Gjest Elyssa Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Hmm, jeg kan ikke gi andre råd enn å prøve å legge han når dere ser han er trøtt, om det så er 18 eller 17:30. Hvis hun våkner 07 er det nok greit å prøve å legge litt tidligere, da de gjerne trenger noen timer på natta. Etter min erfaring er det nytteløst å styre masse med rutiner på dagtid når de er så små, de endrer på ting hele tiden og sover sjelden like lenge hver dag og da blir man bare stresset når man ikke 'får til' rutinene. Ellers synes jeg ikke det høres så verst ut med natten deres. Er veldig vanlig å bruke opptil en halvtime på å sovne, og hvis dere bare har en oppvåkning i løpet av natta, er dere heldige! Da lillegutt var 5 mnd, våknet han ofte hver til annenhver time på natta! (Ja, kan le av det nå, SUKK!) Vi har siden han var ca.2/3 mnd lagt ham rundt 18-19, litt ettersom når dagen startet, hvor mye han har sovet på dagen, lengde og tidspunkt på siste lur e.l.
Gjest Duftlys Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Jeg tror det er lurt å venne babyene til en fast leggerutine med ting dere gjør før babyen skal sove. Mange babyer blir på en måte programmert til soving av dette tror jeg. Hvertfall gjelder det her! Så når jeg tar på pysjamasen, gnir han seg i øynene og nesten sovner:P
Adrianne Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Mitt inntrykk er at det varierer fra baby til baby. Med den første babyen min holdt jeg på å bli gal fordi han bare sov 30 minuttersdupper, og hvor jeg måtte bruke minst en halvtime på å få han til å sove disse 30 minuttene. Men til gjengjeld tok han kvelden fra kl 18.30 fra han var en mnd gammel. Dette regulerte han helt selv. Nummer 2 er nå 4 mnd og sover som en gud på dagtid. Trenger heller ikke bysse og styre for å få han til å sove. Men han er mye vanskeligere å få til å sove på kveldstid, og legger seg gjerne ikke før rundt kl 22. Vi har ikke jobbet så veldig mye for å endre på dette enda, men hadde gjerne sett at han la seg tidligere slik at det ble litt alenetid på kvelden. Vi har forresten hatt akkurat de samme leggerutinene ved kveldslegging på begge to (skifte til pysj, vaske/bade og d-vitamindråper). Begge to har våknet ca hver 2 time for mat om natta.
Gjest Duftlys Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Mitt inntrykk er at det varierer fra baby til baby. Med den første babyen min holdt jeg på å bli gal fordi han bare sov 30 minuttersdupper, og hvor jeg måtte bruke minst en halvtime på å få han til å sove disse 30 minuttene. Men til gjengjeld tok han kvelden fra kl 18.30 fra han var en mnd gammel. Dette regulerte han helt selv. Nummer 2 er nå 4 mnd og sover som en gud på dagtid. Trenger heller ikke bysse og styre for å få han til å sove. Men han er mye vanskeligere å få til å sove på kveldstid, og legger seg gjerne ikke før rundt kl 22. Vi har ikke jobbet så veldig mye for å endre på dette enda, men hadde gjerne sett at han la seg tidligere slik at det ble litt alenetid på kvelden. Vi har forresten hatt akkurat de samme leggerutinene ved kveldslegging på begge to (skifte til pysj, vaske/bade og d-vitamindråper). Begge to har våknet ca hver 2 time for mat om natta. Akkurat sånn er sønnen min og. Sover lite på dagen. Men til gjengjeld kan vi legge han 18:30, og han sover til ca 6:00 neste dag(!), mater han og sover til ca 7,8. Da klager jeg ikke over manglende dagsoving. Han er superaktiv og tømmer seg vel totalt før han segner om for natta:P
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Mitt inntrykk er at det varierer fra baby til baby. Med den første babyen min holdt jeg på å bli gal fordi han bare sov 30 minuttersdupper, og hvor jeg måtte bruke minst en halvtime på å få han til å sove disse 30 minuttene. Men til gjengjeld tok han kvelden fra kl 18.30 fra han var en mnd gammel. Dette regulerte han helt selv. Nummer 2 er nå 4 mnd og sover som en gud på dagtid. Trenger heller ikke bysse og styre for å få han til å sove. Men han er mye vanskeligere å få til å sove på kveldstid, og legger seg gjerne ikke før rundt kl 22. Vi har ikke jobbet så veldig mye for å endre på dette enda, men hadde gjerne sett at han la seg tidligere slik at det ble litt alenetid på kvelden. Vi har forresten hatt akkurat de samme leggerutinene ved kveldslegging på begge to (skifte til pysj, vaske/bade og d-vitamindråper). Begge to har våknet ca hver 2 time for mat om natta. Før skiftet vi bleie, tok på pysj og ga mat - så prøvde vi å sove. Men Baby sover ikke! Ligger bare å kaver, mister smokken og gråter. Jeg lurer vel egentlig litt mer på hva dere gjør når baby er lagt, men sover ikke. (selvom du kan se h*n er trøtt) sånn er det her.. Skal eg prøve å legge i sengen hennes også gå inn bare om hun gråter? Eller sitte der og gi smokk når den detter ut osv.. Hun sovner nemlig ikke uten smokk..Anonymous poster hash: 1581e...18f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Det er altfor varmt for pysj nå, hun er veldig varm av seg, så nå mister vi den rutinen.. Har kanskje ikke så mye å si men. Anonymous poster hash: 1581e...18f
Gjest Duftlys Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Bare la ho ligge i senga og gå inn dersom ho gråter. Sutring og kaving kan du fiiiiint ignorere! Min sutrer alltid fem min før han sovner. Det er veldig vanlig! Hvis de da blir tatt opp, forstyrrer en jo innsovninga. Løsninga her, ble å kutte smokken. Han lå bare å spytta den ut og vi måtte inn og dytte smokk:D Nå var han ikke sånn veldig interessert i smokk heller da, så null problem. Kjenner til noen som har flere smokker i senga, så ungen kan putte inn smokken selv dersom den mister den. Noen lærer seg det tidlig, andre finner ut av det seinere:)
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Bare la ho ligge i senga og gå inn dersom ho gråter. Sutring og kaving kan du fiiiiint ignorere! Min sutrer alltid fem min før han sovner. Det er veldig vanlig! Hvis de da blir tatt opp, forstyrrer en jo innsovninga. Løsninga her, ble å kutte smokken. Han lå bare å spytta den ut og vi måtte inn og dytte smokk:D Nå var han ikke sånn veldig interessert i smokk heller da, så null problem. Kjenner til noen som har flere smokker i senga, så ungen kan putte inn smokken selv dersom den mister den. Noen lærer seg det tidlig, andre finner ut av det seinere:) Det er smokken som ødelegger mye her ja, men hun sovner ikke uten :-/ den kjøres opp i nesa, kastes og styres mye med.. Jeg setter den inn hele tiden (hun klarer ikke selv) i håp om at hun roer seg. Da gaper hun og gliser før hun fortsetter showet.. Får prøve å bare gå inn når hun gråter da, så får smokken leve sitt eget liv Anonymous poster hash: 1581e...18f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå