hanne_ Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Hei! Skal flytte inn i ny leilighet snart, og i den anledning sier jeg farvel til ikea-serviset og bestikket mitt og skal ha meg noe nytt. Stiller følgende krav: -Rimelig i pris -Tallerkene skal ikke få mørke striper når noen er litt hardhendte med kniven -Hater skrapelyd, så slike lyder skal helst ungås Ikea-serviset mitt er fullt av mørke striper, og om det er grunnet materialet tallerkene er laget av, eller at bestikket mitt er av billigste sort, vet jeg ikke. I tillegg så lages det så lett skrapelyder at jeg ikke klarer å spise når andre folk spiser fordi de skraper sånn på tallerknene at jeg blir uvel. Noen forslag?
Wonders Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 mitt 10 år gamle ikea service var av de runde tallerknene, og fulle av striper. Bytter til det firekantede service fra ikea. Regner med striper om 10 år...Da har jeg sikkert annen stil så det er greit for meg til den prisen.
Gjest Doh Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Vi har et IKEA-servise som er endel år gammelt (fra før jeg og mannen ble sammen for fem år siden), har ikke sett en eneste ripe i de. ikke mye skrapelyser heller. Er det som heter 365+
Grønt blad Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 (endret) Jeg tror svarte streker kommer av at metallet i bestikket er mykt, men jeg er ikke sikker. Jeg vil heller råde deg til å spare til noe, i stedet for å bytte ut alt på en gang. Da har du muligheten til å velge et litt dyrere bestikk/servise, og du må ikke velge noe fordi det er billig. Vi har bestikket Maya og serviset Whitewood. Serviset har ingen mørke streker, og vi er ikke plaget av skrapelyder. Vi har kjøpt inn litt etter hvert som det har passet, når det har vært tilbud, samt ønsket oss til jul/bursdag. Er glad vi valgte å legge i litt penger og få noe ordentlig vi er fornøyde med. Lagt til: Jeg vil bare presisere at dette er mine erfaringer. Billig kan sikkert også være bra, og dyrt er ingen garanti mot sorte streker eller skrapelyder. Endret 8. juli 2013 av Grønt blad
Gjest Kiara! Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Skikkelig porselen. Styr unna stengods det gir riper. Jeg ville tatt meg en tur på CG der har de 50% på alt og ingenting. Pass på at stål bestikket er skikkelig det skal være 8/10 eller noe slikt for å holde. Fullt hverdagservise fra Porsgrund feks Sense hvit blir ikke så dyrt når det er slike kampanjer.
Gjest Kiara! Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 (endret) Jeg tror svarte streker kommer av at metallet i bestikket er mykt, men jeg er ikke sikker. Jeg vil heller råde deg til å spare til noe, i stedet for å bytte ut alt på en gang. Da har du muligheten til å velge et litt dyrere bestikk/servise, og du må ikke velge noe fordi det er billig. Vi har bestikket Maya og serviset Whitewood. Serviset har ingen mørke streker, og vi er ikke plaget av skrapelyder. Vi har kjøpt inn litt etter hvert som det har passet, når det har vært tilbud, samt ønsket oss til jul/bursdag. Er glad vi valgte å legge i litt penger og få noe ordentlig vi er fornøyde med. Lagt til: Jeg vil bare presisere at dette er mine erfaringer. Billig kan sikkert også være bra, og dyrt er ingen garanti mot sorte streker eller skrapelyder. Utrolig pent penservise Grøntblad. Endret 8. juli 2013 av Kiara! 1
Grønt blad Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 Utrolig pent penservise Grøntblad. Takk! Vi liker det veldig godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå