Gå til innhold

Oppgitt! Fant kondom i min datters koffert!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter og hennes tre jentevenner skal til Sunny Beach på fredag og blir i en uke. De blir en skandinavisk jentegjeng på 16-18 år, så vi har selvsagt gjort noen forhåndsregler. De skal være sammen og edruelig til enhver tid og ta avstand til sex. Dette har jeg underskriften til hver og en på.

Men nå har jeg altså funnet en pakke med profil i kofferten til pikebarnet og jeg lurer på hva jeg skal gjøre! Skal jeg la henne dra, eller avlyse for hennes del? Vi har god reiseforsikring, så det blir ikke noe problem med å avbestille.

Skal selvsagt drøfte og vurdere med foreldrene til de andre jentene, men nå er jeg ute etter objektive vurderinger.

Anonymous poster hash: 64a97...5db
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

avlyse

Anonymous poster hash: 48068...c71
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, jenta di er straks voksen og garantert ikke jomfru heller. Når hadde du deg for første gang?

Anonymous poster hash: 0bc26...5cb

• Liker 14
Skrevet (endret)

Hun er over 16 år og beskytter seg faktisk - vær glad, du.

Men jeg tipper de underskriftene ikke er verdt mye når de kommer fram, blir servert drinker og flørtet med på utestedene.

Endret av FantasDick
  • Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Man har ikke sex fordi man har kondomer, man tar forhåndsregler.

Anonymous poster hash: 148c3...545
  • Liker 10
Skrevet (endret)

Hæ, hun er over 16 og dermed over den seksuelle lavalder. Hun kan gjøre hva pokker hun vil. Det er bra at hun da tar ansvar og har sikker sex hvis hun skal ha sex - og det er ikke sikkert at hun har tenkt å ha eller kommer til å ha sex bare fordi hun har med kondomer. Hva hadde du i kofferten hennes å gjøre? Du bør snakke fornuftig med henne, gi råd og informere, støtte henne, ikke få henne til å signere kontrakter - som uansett er ugyldige hvis hun er under 18.

Endret av Pringle
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Herrefred da! Avlyse turen fordi du fant kondomer i kofferten? At det er kondomer der kan være like gjerne at det er venninna si, eller at hun vil beskytte seg om hun føler seg klar for å ha sex. Om hun har sex, så vil det skje enten i Norge eller på ferie. Du kan ikke akkurat sitte og holde henne i hånden og nekte henne dette.

Hva med å utvise litt tillitt? Jentungen er 16 antar jeg, du må faktisk begynne å la henne reise og oppleve ting uten å sette alt for mange restriksjoner. Sett deg heller ned og ta sex praten om du ikke har gjort det ennå. Bedre det enn å drive å avlyse en tur pga mistanke om noe som en gang ikke har skjedd.

Anonymous poster hash: baa23...915
  • Liker 4
Skrevet

Det burde ikke være noe sjokk at hun har kondomer I bagasjen når du tenker på hvilket sjokk du kunne ha fått som et resultat av at hun ikke hadde det.

Bra hun tar ansvar!

• Liker 17
Skrevet

Du burde være stolt av henne. Hun tenker lenger enn svært mange andre ungdommer.

• Liker 4
Skrevet

Vel, du kan jo ta kondomene og risikere uønsket graviditet og kjønnssykdommer.. Er ikke sikkert hun har tatt dem med for sin egen del en gang, men for sikkerhetsskyld ha det i bakhånd om noe skulle skje med henne eller venninne hennes.

Jeg syns det er ansvarlig å ta med kondomer. Betyr ikke at hun har tenkt å ha sex for det. Men har hun det kan du sove godt med at hun beskytter seg i hvert fall!

• Liker 2
Skrevet

synes det er helt hårreisende at du vurderer å avlyse sommerferien til datteren din som faktisk er gammel nok til å ha sex.

Istedet for å være så drastisk så ville jeg heller ha snakket med henne - hva er grunnen til at hun pakket de?

Hvis hun har vært uærlig mot dere, og faktisk kunne tenkt seg å ha sex med noen så ja, da er det et tillitsbrudd som burde få følger, men synes ikke følgene bør være så store at du avlyser en ferietur hun har gledet seg lenge til.

Det kan like godt hende at hun tenker "jaja, bedre føre var", og har med i tilfelle en av venninnene hennes plutselig ender opp i en slik situasjon - og i så fall skal vel ikke datteren din straffes for å ha sørget beskyttelse?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jøss. Synes du overdriver fælt. Du skal være glad hun i det hele tatt pakket ned kondom. Ikke avlys.

Anonymous poster hash: c7648...643
  • Liker 3
Skrevet

Du burde være glad du fant kondomer der. Jeg hadde blitt stolt hadde det vært min datter som hadde tatt ansvar.

Skrevet

trur du bør være fornøyd med at hun beskytter seg:P

• Liker 2
Gjest Oblivion
Skrevet

Dette har jeg underskriften til hver og en på.

Anonymous poster hash: 64a97...5db

Bokstavlig talt?

• Liker 2
Skrevet

Heller kondomer enn en bulgarsk svigersønn vel..?

:P

• Liker 16
Skrevet

Å herregud.. Seriøs mangel på tillit der i gården ja..

Når jeg var 17 år reiste vi forøvrig en hel gjeng til magaluf å festet i 2 uker. Vi lever hele gjengen, og mamma var nok veldig bekymret, men jeg er glad hun viste så stor tillit til meg. Hun har jo tross alt oppdratt meg med hennes verdier.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

At hun beskytter seg må da bare være betryggende for en foresatt å vite. Stiller heller spm tegn ved den voksne som faktisk vil sende en 16åring på partyjentetur utenlands.

Gjest sweetsugar
Skrevet (endret)

Om du virkelig tror at jenter mellom 16-18 år kommer til å holde seg edru, ta avstand fra sex og være sammen hele tiden i syden, så tar du feil. (Kan jo selvfølgelig være engler, men har nå en liten tvil på det)

Hvorfor skal du avlyse turen? Du burde da heller være mer en glad nokk for at hun bruker prevansjon!

Endret av sweetsugar
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...