AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Sitter og jobber med hjemmesidene til bryllupet vårt. Vi tenker på dette som først og fremst et greit sted å formidle praktisk informasjon som program for dagen, kart og parkeringsmuligheter, kontaktinfo, ønskeliste m.m. Legger opp til at den skal være kortfattet og enkel å finne frem på. Jeg har søkt litt rundt og sett på andres nettsider for å se om det er noe vi burde ha med på vår, og jeg må si at det er to ting som slår meg: - de fleste sidene jeg finner er helt vannvittig, gjennomført og imponerende stygge. Det er en synsesak, helt klart, og ikke noe som egentlig betyr noe. Men jeg lurer av og til på om folk har lagt igjen den estetiske sansen hjemme? Eller er det bare jeg som ikke liker duse, photoshop-roser med stjerneglitter, 90-tallsfont og elendig oppløsning på bildene? Jeg synes det er hyggelig å i det minste prøve å unngå at fremtidige gjester blør fra øynene i det de forsøker å finne ut av hvilke kaffekopper dere ønsker dere. - det er så himla mye uinteressant på sidene! Beklager, men jeg driter faktisk i hvor brudens forlover gikk på videregående, og hva brudgommens favorittpasta er, eller den laaaange historien om hvordan paret ble sammen og frieriet og alt det der. Alt dette kunne sikkert blitt interessant om det ble skrevet av noen som er flink til å skrive, men det er som regel ikke tilfellet - snarere tvert imot. I stedet er det altså 3 A4-sider fylt med skrivefeil om hvordan paret datet i ett år før de flyttet sammen. Jeg ser ikke helt poenget med å presentere forloverne en gang. Er det virkelig noen som leser dette? Verdens undergang? Langt ifra. Veldig viktig? Ikke det en gang. Gjør det meg egentlig noe at andre har nettsider jeg synes er stygge og uinteressante? Nei, strengt tatt ikke. Jeg bare lurer på om jeg er den eneste...? Anonymous poster hash: 3778c...ad6 5
Gjest iGirl Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Synes det er herlig at vi bruder er så forskjellige jeg. Får meg til å bli enda mere sikker på min egen smak
Suzi Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Er iofs helt enig i det. Jeg tror at noe av greia i forhold til det stygge designet er at mange bruker disse malene på forskjellige bryllupssider, mange av de er usedvanlig klissete. Jeg laget sidene selv og da omgikk jeg ihvertfall bare det problemet. Og sidene inneholder kun praktisk informasjon.
Suzi Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 For vår del var det bare for å slippe å ha så mye informasjon på papir, slippe å sende ønskeliste osv. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Hjemmesider til bryllup?? Har folk det?! tror knapt nok jeg har vært i et bryllup de siste åra som ikke har hatt det. Men det varierer altså noe enormt hva folk putter på disse sidene, noen har omtrent kun kart med kjøreanvisninger, opplysninger om viktige tidspunkter og link til ønskelista. sånne ting som de garantert får spørsmål om. Andre igjen skriver laaange introduksjoner av brudepar, forlovere og toastmaster, parets historie, og en side jeg var innom hadde ukentlige oppdateringer om bl.a hvordan det gikk med innkjøp av dekorasjoner (!)Anonymous poster hash: 3778c...ad6 1
Kalbakk85 Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Introduksjoner av forlovere, brudepar o.l. Kan jo være fint for de som kommer i bryllupet. Jeg syns det er ålreit å få vite litt om personene man skal tilbringe en hel dag med. Men så er vel bryllupssiden for gjestene i hovedsak. Så da er det vel ikke så nøye om en tilfeldig internettsurfende irriterer seg over for mye info. Jeg skjønner forøvrig poenget med utdatert design. 1
Smørblomst1 Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Jeg for min del stusser også over det der med hjemmesider til et bryllup. Ville ikke ramle meg inn å tenke på det en gang. Lurer jeg på hvor jeg skal så får jeg adressen av brudeparet og sjekker kart på Gule sider, lurer jeg på hva de ønsker seg så er jeg vel såpass nære brudeparet at jeg kan spørre dem direkte (og hvis jeg ikke kjenner dem så godt så er jeg neppe invitert i bryllupet heller...). Får helt angst jeg av ting man tydeligvis "må" ha til et bryllup. Er ikke rart man må begynne planleggingen årevis i forveien hvis man skal bruke tid på sånt også. Stygge hjemmesider er for øvrig grusomme å se på uansett, bryllup eller ikke.
skravlus Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Vi skal ha bryllupet vårt i utlandet, og hjemmesiden har vært til kjempestor hjelp for å nå ut med viktig info til gjestene våre. Teksten i invitasjonene hadde blitt altfor omfattende hvis vi skulle skrevet inn alt der. Dessuten er det stadig noen små endringer som dukker opp nå som datoen nærmer seg, og da er det veldig greit å bare oppdatere hjemmesiden. Jeg kan forstå at det ikke er det samme behovet for hjemmeside hvis bryllupet feires på hjemstedet, og de fleste gjestene bor i nærheten. Men uansett er det mange som synes det er greit å gi mer utfyllende informasjon enn det som står i invitasjonen. "For mye" info. er uansett bedre enn for lite, tenker jeg. Så får jo folk (gjestene) velge selv om de vil lese eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Introduksjoner av forlovere, brudepar o.l. Kan jo være fint for de som kommer i bryllupet. Jeg syns det er ålreit å få vite litt om personene man skal tilbringe en hel dag med. Men så er vel bryllupssiden for gjestene i hovedsak. Så da er det vel ikke så nøye om en tilfeldig internettsurfende irriterer seg over for mye info. Helt enig! Jeg er for øvrig ikke forlovet eller på vei mot ekteskap selv, men som gjest setter jeg pris på informasjon. Men uansett er det mange som synes det er greit å gi mer utfyllende informasjon enn det som står i invitasjonen. "For mye" info. er uansett bedre enn for lite, tenker jeg. Så får jo folk (gjestene) velge selv om de vil lese eller ikke. Enig i dette. Anonymous poster hash: 888c4...e10
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Jeg for min del stusser også over det der med hjemmesider til et bryllup. Ville ikke ramle meg inn å tenke på det en gang. Lurer jeg på hvor jeg skal så får jeg adressen av brudeparet og sjekker kart på Gule sider, lurer jeg på hva de ønsker seg så er jeg vel såpass nære brudeparet at jeg kan spørre dem direkte (og hvis jeg ikke kjenner dem så godt så er jeg neppe invitert i bryllupet heller...). Får helt angst jeg av ting man tydeligvis "må" ha til et bryllup. Er ikke rart man må begynne planleggingen årevis i forveien hvis man skal bruke tid på sånt også. Stygge hjemmesider er for øvrig grusomme å se på uansett, bryllup eller ikke. hvor praktisk det er, blir jo avhengig av gjestene. Vi har en gjeng med mye unge folk som bruker nettet aktivt. Og det er en "tradisjon" med å ha hjemmeside (altså at de fleste som har giftet seg har hatt det), så vi vet den blir lest. Jeg er fan av å gjøre ting så enkelt som mulig for folk (både brudepar og gjester) som mulig. Så slipper gjestene våre å mase med å finne frem ting selv, og vi slipper 50 telefoner om samme tema. Grei løsning for oss - men det er sikkert mye mer unaturlig for andre. Anonymous poster hash: 3778c...ad6 2
Gjest Kiara! Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 (endret) For meg er det forskjell på en enkel hjemmeside som vi hadde. Den var meger enkel sammenlignet med alle disse som har en blogg som hjemmeside der hele bryllupet brettes ut på forhånd. Der kunne jeg aldri gjort selv. Endret 3. juli 2013 av Kiara!
Anglofil Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 (endret) Vi hadde hjemmeside, men man måtte registrere seg for å kunne lese informasjon, og det var bare vi som kunne godkjenne de som ville inn på siden. For vår del var det en fin måte å kunne videreformidle informasjon og introdusere oss selv på, aller mest fordi ikke alle kjente oss like godt. For oss var det veldig praktisk, og folk satte svært pris på at vi hadde en hjemmeside. Der kunne de finne kjøreinstrukser, ønskeliste osv. Men helt ærlig, jeg skjønner ikke hvorfor man gidder å bry seg engang. Enkelte er kanskje ikke så flinke på data/hjemmesider osv, men synes hjemmeside er kjekt. Da spiller det vel strengt tatt ikke hvordan siden egentlig ser ut, så lenge man får formidlet det man ønsker. Og så er det slik at vi også har veldig ulik smak. I motsetning til deg ts mener jeg det er mange fine bryllupssider der ute. Mvh Yvonne Endret 3. juli 2013 av Yvonne 1
CathFoto Skrevet 3. juli 2013 #14 Skrevet 3. juli 2013 Jeg synes også det er mange stygge, men jeg tror mest det handler om at man ikke vet hvordan man skal lage en hjemmeside og så ender man opp med en eller annen stygg mal, bare for å få ut den informasjonen det ikke er plass til på en liten innbydelse.
LukaFrost Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Vi laga ei hjemmeside til vårt bryllup. Det var for å gi gjestene praktisk informasjon om bryllupet. Vi la ut bilder av stedet der bryllupet er og info om hvordan man kommer seg dit samt om overnatting. Ikke noe romantisk dilldall.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Hvorfor ha nettsider for bryllupet i det hele tatt lurer jeg på, dere er jo ikke kongelige.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #17 Skrevet 4. juli 2013 Vi lagde en epost-adresse til vårt bryllup. Slik kunne alle spørsmål enkelt besvares. Alt ble planlagt via den, da toastmaster var den som styrte showet og vi logget oss aldri på eposten da vi da kunne ha sett hva planene var osv. På denne måten kommer ikke informasjonen bare en vei, fra dere til gjestene, men fra gjestene til dere også... Anonymous poster hash: ff0eb...b26
Suzi Skrevet 4. juli 2013 #18 Skrevet 4. juli 2013 Hvorfor ha nettsider for bryllupet i det hele tatt lurer jeg på, dere er jo ikke kongelige. Dette er det dummeste jeg har sett skrevet på lenge. Det er da ingen her som tror de er eller føler seg som kongelige. Årsaken er beskrevet av flere ovenfor, å formidle praktisk informasjon til gjestene uten å måtte sende masse ut på papir. Adressen til websiden er det som oftest bare de inviterte som får, for alle andre er siden hemmelig. Ihvertfall slik vår fungerer. 2
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2013 #19 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Dette er det dummeste jeg har sett skrevet på lenge. Det er da ingen her som tror de er eller føler seg som kongelige. Årsaken er beskrevet av flere ovenfor, å formidle praktisk informasjon til gjestene uten å måtte sende masse ut på papir. Adressen til websiden er det som oftest bare de inviterte som får, for alle andre er siden hemmelig. Ihvertfall slik vår fungerer. Vel, du kan bare mene det er det dummeste du har sett skrevet på lenge så mye du gidder. Det forandrer ikke på fakta om at det kommer frem som seriøst bridezillafakter, for huske på: Bryllupet er ikke det største som skjer dine gjester, det er antageligvis ett av mange bryllup de må på i løpet av året. Så du blir stående i fare for å bli oppfattet som ei maskjerring. Endret 4. juli 2013 av Gjest
Anglofil Skrevet 4. juli 2013 #20 Skrevet 4. juli 2013 Vel, du kan bare mene det er det dummeste du har sett skrevet på lenge så mye du gidder. Det forandrer ikke på fakta om at det kommer frem som seriøst bridezillafakter, for huske på: Bryllupet er ikke det største som skjer dine gjester, det er antageligvis ett av mange bryllup de må på i løpet av året. Så du blir stående i fare for å bli oppfattet som ei maskjerring. Det er nok helt riktig at det ikke var det største som skjedde mine gjester, men mange av mine gjester takket oss for at vi hadde hjemmeside fordi det da var enkelt å finne frem informasjon. Blant annet var det enkelt å finne ønskelisten og praktisk informasjon, som f.eks hvordan man kommer seg dit da dette ikke nødvendigvis var enkelt å lese seg til på et kart. Ja, det kan godt være at noen er bridezillas, men manges intensjon er jo faktisk å hjelpe gjestene. Vi skrev minimalt om oss selv, en intro om oss selv fordi ikke alle kjente oss, dvs. min manns kusiner kjente ikke meg og syntes det var fint å få en liten introduksjon. Det var aldri vår intensjon at den skulle være en "skryteside", og derfor var den også kun åpen for våre gjester. Der kunne de spørre fritt om det de måtte ønske på eget forum og de hadde mulighet til å finne praktisk informasjon. Jeg ser vel på det som det motsatte av bridezillatanker, for mange er tanken bak en hjemmeside at de kan være til hjelp, at man ønsker å tilrettelegge så godt man kan for gjestene. Mvh Yvonne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå