Gå til innhold

Kutte ut ris, pasta, potet og hvetemel, men fortsatt spise frukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir utrolig oppblåst av pasta, potet, hvetemel og ris. Alt dette er jo raske karbohydrater, og jeg har lyst til å kutte det ut. Når jeg prøver på det, ender jeg ofte opp med å spise mer frukt. Melon og skinke til lunsj istedenfor brød, for eksempel. Jeg er også veldig glad i å spise bær istedenfor godis.

Burde jeg kutte ned på fruktspisingen også, eller vil jeg merke positiv endring ved å kutte ut ris, pasta, potet og hvetemel selv om det blir noe mer fruktspising?

Er så usikker på om all denne frukten er bra. Prøver ikke å spise lavkarbo, bare å spise litt sunnere fordi jeg vil ned i vekt.

Anonymous poster hash: b1c84...321
Videoannonse
Annonse
Gjest sweetsugar
Skrevet

Du kan spise frukt, men det er noen typer frukter du burde være mer forsiktig med enn andre. F.eks melon skal vist ikke være bra å spise for mye av om du vil ned i vekt. Men f.eks bringebær kan du spise så mye du orker av tror jeg, er vist noe av det sunneste bæret som finnes.

Du kan nokk spiste det meste av frukt med relativ god samvittighet. F.eks kan du jo lage deg havregrøt med f.eks eplebiter i. Det er jo en knallstart på dagen :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Bringebær går det mye av ja. De man får kjøpt i butikken er jo kjempegode! :)

Anonymous poster hash: b1c84...321
Gjest *kokos*
Skrevet

Det er solbær som er det sunneste bæret. Bare spis frukt, men husk at her er det mye fruktsukker, så det kan være greit å begrense seg til 2 stk pr dag, og så heller øke på med bær og grønnsaker.

Skrevet

For mye frukt er ikke bra.Det påvirker blodsukker.Når det er sagt,så er jo noen typer frukt bedre enn andre.Samt de inneholder vitaminer,mineraler,antioksydanter osv.

Sjekk innhold i hver enkelt frukt.Så finner du ut hva du kan spise mer av og hva du burde kun spise av og til.

Skrevet (endret)

Bær er bare bra!

Du kan jo f. eks lage smoothier? Det gjør jeg hele tiden, kjapp og enkel måte å få i seg masse nyttige vitaminer, aminosyrer, antioksidanter og alt mulig godis som er bra for kroppen. For mye fruktose er ikke helt optimalt, men noen et glass eller to med en smoothie om morgenen og utpå dagen er bare bra.

Du kan f. eks kjøpe frosne bær, det er billig.

Endret av Charmander
Gjest sweetsugar
Skrevet

Smoothies ja (svaret over) glemte jeg å nevne.

Om du vil gå ned i vekt, og sier det går mye av frukt og bær, så anbefaler jeg grønnsaks/frukt/bær smoothies.

F.eks ananas, spinat, agurk, kiwi og kansje en liten selleristang smaker overhodet ikke så ille. Da får du i deg masse sunne ingredienser som er toppers for kroppen :)

Vaniljekesam, jordbær, en anelse eplejus og banan er også kjempegodt, og ikke kjempeusunt. Slike ting er fine å ha til lunsj sammen med ett knekkebrød eller to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...