Gjest NastyNice Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Hei alle. Hva mener dere om dette: kjæresten forteller meg i starten av forholdet at han ikke synes det er greit at jeg har kontakt med exer og gamle flammer. Jeg kutter kontaktene da jeg også er enig i at i et nytt forhold trenger man ikke å dra det gamle - ganske kort forklart. For litt siden fant jeg ut at han har hatt kontakt med sin x, samt at han har hatt sms-kontakt med en gammel flørt som det i sin tid ikke ble noe av. Hun bor visst langt unna, og det var (i følge han) ingen flørting, kun dagligdagse samtaler. Vitner ikke dette om karakterbrist? Dette skremmer meg, da en mann ikke klarer å holde sine ord. Det var jeg selv som fant ut dette, han fortalte meg det ikke før han måtte. Nå sliter jeg ganske mye med å tro på han. Snakker han sant når han forteller at det ikke var flørting? Og hvorfor skal det være ett sett med "regler" for meg og et annet for han selv? Det var jo han som ikke ville at vi skulle ha kontakt med x-er...? Fortvilet jeg nå, om han kan lyve om noe sånt - hva annet kan han lyve om? Har noen av dere opplevd noe slikt, og gjenvunnet tilliten i forholdet? Er det dødfødt å forsøke å få ting til å fungere igjen? Vi har ellers et ganske så perfekt forhold, noe som gjør dette tillitsbruddet ekstra sårt. Trenger veldig å få noen råd nå, da jeg ikke klarer å tenke helt klart om hva jeg bør mene/ gjøre.
Steinar40 Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Sa han ikke at han ikke synes det er greit at DU har kontakt med exer og gamle flammer? Det betyr jo ikke at han syns det gjør noe at han har det. Som kalles å ha dobbelmoral. Men krevde du det samme av han? 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Been there, done that, og min erfaring er dessverre at har man ikke som ryggmargsrefleks å være ærlig, så får man det ikke heller. Ja, det er en karakterbrist, og at du måtte trekke det ut av ham understøtter det. Det kommer ikke til å være siste gang du oppdager at det 'tilfeldigvis' er noe han ikke har fortalt, tror jeg, så du må finne ut hva du vil leve med.Anonymous poster hash: 30e09...551
Gjest NastyNice Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Sa han ikke at han ikke synes det er greit at DU har kontakt med exer og gamle flammer? Det betyr jo ikke at han syns det gjør noe at han har det. Som kalles å ha dobbelmoral. Men krevde du det samme av han? Vi ble enige om å droppe all fortid og heller konsentrere oss om fremtiden vår sammen. Så ja, selv om jeg ikke "krevde" det, så var det gitt.
Gjest Miranda2011 Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Hei alle. Hva mener dere om dette: kjæresten forteller meg i starten av forholdet at han ikke synes det er greit at jeg har kontakt med exer og gamle flammer. Jeg kutter kontaktene da jeg også er enig i at i et nytt forhold trenger man ikke å dra det gamle - ganske kort forklart. For litt siden fant jeg ut at han har hatt kontakt med sin x, samt at han har hatt sms-kontakt med en gammel flørt som det i sin tid ikke ble noe av. Hun bor visst langt unna, og det var (i følge han) ingen flørting, kun dagligdagse samtaler. Vitner ikke dette om karakterbrist? Dette skremmer meg, da en mann ikke klarer å holde sine ord. Det var jeg selv som fant ut dette, han fortalte meg det ikke før han måtte. Nå sliter jeg ganske mye med å tro på han. Snakker han sant når han forteller at det ikke var flørting? Og hvorfor skal det være ett sett med "regler" for meg og et annet for han selv? Det var jo han som ikke ville at vi skulle ha kontakt med x-er...? Fortvilet jeg nå, om han kan lyve om noe sånt - hva annet kan han lyve om? Har noen av dere opplevd noe slikt, og gjenvunnet tilliten i forholdet? Er det dødfødt å forsøke å få ting til å fungere igjen? Vi har ellers et ganske så perfekt forhold, noe som gjør dette tillitsbruddet ekstra sårt. Trenger veldig å få noen råd nå, da jeg ikke klarer å tenke helt klart om hva jeg bør mene/ gjøre. Hva svarte han du minnet han på det han hadde sagt, at det ikke er greit å ha kontakt med exer da? 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 høres ut som han ba deg kutte kontakt med exer fordi han vet hvor mye han kan flørte med de. Er jo på seg selv man kjenner andre . Jeg tipper på at han har flørtet med de. Anonymous poster hash: 660f3...21b 3
Steinar40 Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Vi ble enige om å droppe all fortid og heller konsentrere oss om fremtiden vår sammen. Så ja, selv om jeg ikke "krevde" det, så var det gitt. Det nytter ikke å hinte eller anta noe i denne verden. Det eneste som gjelder er helt konkrete spørsmål og svar på disse. Da blir det ingen misforståelser eller mulige unnskyldninger etterpå. 1
Gjest NastyNice Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Det nytter ikke å hinte eller anta noe i denne verden. Det eneste som gjelder er helt konkrete spørsmål og svar på disse. Da blir det ingen misforståelser eller mulige unnskyldninger etterpå. Selv om jeg kanskje uttrykket meg klart, så er svaret at vi begge var enige om det å kuttene kontakt. Ikke at jeg skulle gjøre det, og ikke han. Det var en felles enighet. Han innser at han har gjort en stor tappe, spørsmålet mitt videre er om det går an å bygge igjen tapt tillit og om noen med liknende erfaringer kan fortelle meg om hvordan det gikk for dem. Ser jo nå i ettertid at det ikke nytter å være snill i et forhold, noen ganger må krav til for at man nøyaktig vet hvor man står...
Steinar40 Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Selv om jeg kanskje uttrykket meg klart, så er svaret at vi begge var enige om det å kuttene kontakt. Ikke at jeg skulle gjøre det, og ikke han. Det var en felles enighet. Han innser at han har gjort en stor tappe, spørsmålet mitt videre er om det går an å bygge igjen tapt tillit og om noen med liknende erfaringer kan fortelle meg om hvordan det gikk for dem. Ser jo nå i ettertid at det ikke nytter å være snill i et forhold, noen ganger må krav til for at man nøyaktig vet hvor man står... Ja, det var mitt poeng. At du må kreve det slik at det ikke kan misforståes eller bortforklares.
Gjest tsejG Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Nok en gang ser man her et prakteksempel på misbruk av internett og mobil i stor stil. Dette med å kutte kontakt med folk er tydeligvis en svært uimotståelig affære i dagens übertilgjengelige samfunn, der man 24/7 er ett tasteklikk eller litt mobilfikling unna kontakt med hele jævla verden. Folk av dagens digitaliserte cyber-verden har åpenbart ikke mer selvkontroll, respekt eller karakterstyrke enn at dette skjer, hele tiden, bak ryggen på partneren rundt om i de tusen hjem. Det er for enkelt rett og slett, og i mange tilfeller behøver det jo ikke å være han eller hun som tar første steget heller. En liten sms, en FB-melding som man så besvarer, dermed er kabalen igang. Partneren oppdager det, og tillitsbruddet er et faktum! Den eneste sikre måten å unngå slike avtalebrudd som dette på er som "Steinar40" skriver, nemlig å faktisk kreve av hverandre at dette ikke under noen omstendigheter får skje. Og garantien for dette ligger i å stille alle mobiler, PC`er, Facebook`er og MSN`er (og pokker vet hva som snart IKKE går an å oppsøke kontakt via) vidåpne for hverandres innsyn, konstant, uten unntak... Jeg har ingen gode råd å gi TS, annet enn å diskutere dette grundig med kjæresten, stille alle medier åpne for innsyn, og KREVE null kontakt fra hans side også. Og glem for all del den utslitte remsa som alltid går igjen her på KG, om at PC og mobil er forbudt, privat område, han har driti på draget og da får han bare tåle at hans private sfære blir kraftig redusert heretter.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Steinar har et godt poeng med helt konkrete spørsmål og svar. Ikke at en kan anta eller håpe at den andre tenker sånn eller slik. Ellers tenker jeg at selve handlingene ikke er så ille. Å snakke med en eks eller en gammel flørt er ikke over streken i min bok - hverken om man er i et seriøst forhold eller spesielt ikke tidlig i dating-fasen (hvordan tonen er vil imidlertid ha noe å si..). Men det er jo et langt større problem om man ikke er åpen om det - og attpåtil gir inntrykk av at man selv ikke synes slik kontakt er greit - da skurrer det med en gang. Du må kunne forvente at kjæresten din er ærlig om viktige ting og ikke krever andre regler av deg enn han har tenkt å følge selv. Snakk om det! Og går det ikke an å snakke med ham, og han ikke greier å være åpen, så ville ikke jeg klart å stole på ham. (jeg tror faktisk det er mye en kan tilgi dersom begge er åpne og ærlige og tar hverandre på alvor. Og vanskeligere å bedra noen...) Anonymous poster hash: e3bf7...6dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå