Gå til innhold

Hva har du gjort som var moralsk feil, men gjorde det likevel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gjennom livet blir vi fristet til å gjøre ting som går mot vår moral; utroskap, jukse på prøver osv. Som regel hindrer den stemmen inni oss å gjøre det, men noen ganger gjør vi det likevel, selv om vi vet det er galt og ikke noe vi kan stå for etterpå. Jeg lurer på hva folk her inne har gjort som går mot ens egen moral?

Jeg skjønner at visse ting kan være moralsk forkastelig for en, men akseptabelt for noen andre, men generelt i samfunnet har vi ganske lik moralsk forstand. Håper på en tråd uten at vi dømmer folk for hva de har gjort.

Anonymous poster hash: 88ec3...c1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gunfreak

Vel det var den saken med polen i 1939, men heldigvis fikk noen andre skyld for det og alt som følgte etter de neste 6 årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lyvd. Ikke noe jeg har gjort ofte, særlig ikke siden jeg ble voksen, men like fullt, jeg har gjort det. I dag er jeg så uvant med å lyve at jeg lyser uærlig lang vei hvis jeg prøver. I dag unngår jeg heller tema hvis det er noe jeg ikke vil prate om enn å lyve.

Jeg har stjålet. Som barn. Jeg visste fullt vel og godt at det var galt men gjorde det like vel. Anbefales ikke å gjøre. Til dels blir man oppfattet som uærlig av andre, i tillegg blir man kald, kjølig, man "lærer" etter hvert å ikke bry seg om andre. Det blir lett å lyve, man kan holde tilbake både stemme, skjelving i stemmen, man får stålkontroll på kroppen, men man mister empati og medfølelse med andre. Alle andre. Man blir en psykopat.

Jeg har i voksen alder overtrukket min konto. Åh, og lot være å betale regninger i tide. Huff... :(

Anonymous poster hash: cbd39...4ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Stjal småting et par ganger som tenåring.

Jukset på prøver på ungdomsskolen/videregående.

Løyet, særlig under studietiden i utlandet hvor jeg raskt fant ut at strenge regler og det å være kaotisk er en dårlig kombinasjon.

Kjøpt dyretestet kosmetikk på reiser i mangel av alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nasket i tenårene

Begynte å røyke sigaretter

Løyet (selv om jeg er utrolig dårlig på det, og det blir kaldt i magen og i hendene mine når jeg gjør det)

Sneket på bussen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ringte meg "syk" på jobb.

Anonymous poster hash: be58d...9d1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa, jeg lyver i blant, men aldri løgner som skader andre, så er vel ikke akkurat moralsk forkastelig.

Jeg har stjålet penger fra foreldrene mine (ikke snakk om store summer, men kanskje en 50 lapp her og der, likevel; moralsk feil).

Jeg har jukset på prøver, både på ungdomsskolen og på videregående.

Jeg har baksnakket andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verste er vel at jeg lå med eksen min selv om jeg visste at han holdt på med en annen dame. Utrolig egoistisk, og jeg har hatt litt tid til å tenke på det, og selvfølgelig var det jo litt fordi jeg savnet han, savnet sexen, men jeg tror jeg gjorde det mest for å føle meg bedre enn henne. At selv om han har funnet en ny kan jeg fortsatt ha han liksom.. Ja, ikke mitt stolteste øyeblikk..

Anonymous poster hash: 88ec3...c1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hatt sex med en jeg visste hadde dame.

Løyet - ganske mye.

Baksnakket og ønsket folk vondt, vært misunnelig og sjalu .

Og så videre....

Anonymous poster hash: ffd79...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busskortet var utgått, men latet som jeg "peip" det og fortet meg bak i bussen...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Løyet

Vært egoistisk

Vært sjalu og misunnelig

Baksnakket

Jukset på 1 prøve

Skulket jobb

Og sikkert mye mer.

Anonymous poster hash: 7fb77...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ringt og sagt jeg var syk, og ikke kunne komme på jobb. I realiteten hadde jeg bare ikke lyst til å dra på jobb den dagen. Jeg visste også at det var vanskelig å få tak i folk...

Anonymous poster hash: 580e9...42e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er elskerinne på 3 året.................................................

Anonymous poster hash: 394ea...dc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... Omtrent alt nevnt over.

Stjelt småting. Jukset på skolen. Skulket jobb/skole, ganske mye. Faket orgasme, det var dog bare de første gangene. Om jeg sniker på bussen eller ikke kommer an på om jeg har tatt med råd til/husket å kjøpe månedskort, så ca 50/50.

Lyving er en egen historie. Foreldrene mine trodde vel at jeg hadde ca to venner da jeg bodde hjemme, for det var så mye lettere å si at jeg skulle møte en av dem enn å måtte fortelle i fem minutter om nye bekjentskaper eller nye steder jeg skulle til hele tiden. Sliter enda med å ikke finne på fiktive historier i hytt og pine, har blitt så vant til å lyve for å slippe flere spørsmål eller bare for å forenkle historier. Heldigvis har det sjeldent noen betydning, det går ikke ut over andre.

Vært utro. Desidert det verste. Ganske greit å få bekreftet at det absolutt ikke er verdt det da, så sjansen for at det skjer noen gang igjen er nærmest null.

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sex med en annen mann.

Og nei, jeg er ikke noe mer homofil enn jenter som prøver jentesex for morro skyld.

Anonymous poster hash: 646a5...dbc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Havnet i seng med ei jente etter gjensidig forelskelse, problemet var bare at hun hadde type. Vel, hun slo opp med typen sin og ville heller ha meg, og vi var sammen ganske lang tid. Etterhvert førte det dessverre til en del usikkerhet fra min side (hvis hun er så brutal i kjærlighetslivet er det jo ingen garanti for at jeg ikke blir utsatt for det samme), og det var nok en av grunnene til at det ble slutt. Ung og dum, i etterkant ser jeg jo at det er fryktelig dårlig måte å inngå et forhold på. Man må bare betale prisen senere, så det er noe jeg aldri kommer til å gjøre igjen.

(Og nei, det var jo ikke mitt ansvar siden jeg var singel, men syntes likevel det er moralsk tvilsomt å være den andre)

Anonymous poster hash: 5dd56...e5c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...