Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Trenger hjelp!

hva er det som gjør at du føler deg ensom da?

Skrevet

Du må nok utdype litt ;)

• Liker 1
Gjest Amaritas
Skrevet

Har en mann som jobber mye.. drar kl 06 og kommer hjem ved 17.30 tia. Han bidrar lite med de daglige gjøremålene som rengjøring og måtlaging osv. I tillegg har han mange fritidsinteresser som tar kvelder og helger. Føler meg så alene. Han vil ikke bli med ungene og meg på tur e.l i helgene for da har han så mye annet å gjøre. Tips til hva jeg kan gjøre?

Skrevet

Hvis du trenger hjelp må du forklare oss hva du trenger hjelp med. "ensom i ekteskapet" er ikke spesifit nok.

Skrevet

Du kan sette deg ned med han, fortelle han at dette ikke går lenger. At du ikke aksepterer det. Kanskje be om parterapi? Hvis det ikke blir bedring så kan du fortelle at du går du fra han (hvis det er det du vil), og gjør alvor av det om han ikke bedrer seg.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Har en mann som jobber mye.. drar kl 06 og kommer hjem ved 17.30 tia. Han bidrar lite med de daglige gjøremålene som rengjøring og måtlaging osv. I tillegg har han mange fritidsinteresser som tar kvelder og helger. Føler meg så alene. Han vil ikke bli med ungene og meg på tur e.l i helgene for da har han så mye annet å gjøre. Tips til hva jeg kan gjøre?

av og til la han være hjemme med ungene så du og kan gjøre fritidsaktiviteter? Og er igrunn teit av han å nedprioritere kidsa sine hver bidige helg. Han kommer til å angre den dagen ungene blir så store at han må trygle de om å ville gjøre noe kjekt sammen med pappa

Gjest Amaritas
Skrevet

TS her. Føler vel at han lever sitt eget liv og at han ikke tar hensyn til at resten av familien trenger å være sammen med han også. Som i dag f. Eks. da jeg hadde laget en bedre middag og invitert gjester. På vei hjem sender han en meld om at han drar ut og fisker med noen kompiser. Da satt jeg alene igjen med alt... synes ikke det er noe stas. Føler meg mest som en hushjelp, barnepike og sexpartner :(

Gjest BettyBoop
Skrevet

TS her. Føler vel at han lever sitt eget liv og at han ikke tar hensyn til at resten av familien trenger å være sammen med han også. Som i dag f. Eks. da jeg hadde laget en bedre middag og invitert gjester. På vei hjem sender han en meld om at han drar ut og fisker med noen kompiser. Da satt jeg alene igjen med alt... synes ikke det er noe stas. Føler meg mest som en hushjelp, barnepike og sexpartner :(

For en tosk. Huff nei du bør snakke med han om at dette ikke er greit. men du må ikke bli sint da for da går han i forsvar

Gjest Anonym
Skrevet

Tror du han ser noen andre ts?

Det at han unngår å være sammen med deg og familien får meg til å lure...

Noe jeg tenker er viktig, er at du og får et annet liv utenom hjem og familie. Kanskje skaff deg en ny hobby, hvis du ikke har en, delta på nadre fritidsaktiviteter.

Nå virker det ujevnt, ja ubalansert mellom dere. Han jobber mye, og ikke nok med det, prioriterer sitt liv med andre ting. Han bør absolutt delta mer hjemme, men da er det bra at du har andre ting du kan gjøre, som opptaar deg, men og at dere kan gjøre mer ting sammen. Skriv ned punkter iklveld på et papir, hva du kan tenke deg å gjøre f.eks? Si til deg selv at du begynner å gjøre ting som gjør deg godt, nye ting, du kan og ha et eget liv. Høres ut som han tar deg og familien for gitt.

Gjest Amatitad
Skrevet

TS her: tror ikke han ser andre, men at han har nok med seg selv. Han blir helt oppslukt i sine egne greier og ser ikke at han må pleie familielivet også. Hvordan har dere andre det?

Skrevet

Jeg hadde seriøst snakket med mannen om forholdet og farsrollen. spurt om han vil være til stede i deres felles liv eller om han virkelig er fornøyd med å ende opp med å ikke være en del av sin egen familie, for det er det som iblant skjer og som i de fleste tilfeller fører til skilsmisse når situasjonen er slik. Forsøk å komme frem til en felles løsning og gjør avtaler. Men...om det er ting som har med arbeid og vedlikehold på deres felles eiendom/ leilighet/ hus/ hage å gjøre som gjør at han ikke blir med, så ville jeg til gjengjeld ha bidratt så mye jeg kunne, for det er jo et felles ansvar. Noen menn blir så opphengt i ting de må snekre, male og reparere at de glemmer familien og ved å delta, ser han jo i det minste at dere er der.

Hadde han ikke tatt hintet ville jeg begynt å planlegge å ta med meg barna på fine småturer uten ham, ( dersom han ikke plutselig bestemte seg for å bli med av seg selv) - gjerne inkludert overnatting. Jeg ville tatt masse bilder med glade barn og glad mor og hadde vi blitt kjent med noen nye mennesker, ville jeg tatt bilde av dem, - om barna har noen snille onkler, gudfedre eller andre menn som de kjenner, ville jeg tatt bilde av dem i lek med hans barn. Så hadde jeg plassert dem i en digital fotoramme midt i stua og sett om han begynte å reflektere over hvorfor han ikke har vært med på dette.

Høres ut som litt småsnuskete spill, men iblant må man bare være litt utspekulert. Kjenner flere damer som har fått mannen på rett spor ved å være en smule utspekulert enn som har klart det ved å gå rundt å kjefte, surmule eller furte.

Gjest BettyBoop
Skrevet

TS her: tror ikke han ser andre, men at han har nok med seg selv. Han blir helt oppslukt i sine egne greier og ser ikke at han må pleie familielivet også. Hvordan har dere andre det?

hm. Da bør han få et ultimatum,. Sånn typ om han ønsker å leve som singel (dvs bare ha seg selv å tenke på), så skal han få lov til det (dvs du forlater han)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skyldig i en slik oppførsel. Måtte faktisk gå så langt for at det hele var over før jeg skjønte hva jeg egentlig hadde drevet på med. Etter den gang har jeg satt familien først. Tror det er en slik oppvekker mannen din også trenger.

Anonymous poster hash: 1317a...f83
  • Liker 1
Skrevet

True med å gå fra han?

Ikke true med det hvis du ikke vil gjøre alvor av det da.. Du vet aldri hva han svarer.

Gjest Amaritas
Skrevet

Jeg vil ikke gå fra han, men ønsker at han prioriterer familien mere. Jeg ønsker at han skal involvere seg, bli med på foreldremøter, dagsturer o.l Lurer på hvordan andre familier fordeler ansvaret. Er det oss kvinner som skal være familiens 'lim', eller er det et felles ansvar?

Skrevet

True med å gå fra han?

Jeg tenker at hvis du har prøvd å snakke med han gjentatte ganger er det ingen annen løsning. Du har vel ikke tenkt til å være hans personlige slave resten av livet? Et slags bruk og kast objekt som bare skal gjøre ting som ganger han?

Da er det bare en ting som gjelder, og det er hard realitet. Noen ganger trenger menn bare den lille pausen hvor man skjønner hvor utrolig dum man har vært. Men for all del, det kan være han aldri skjønner det. Det er et risky spill, men hvor mye har du egentlig å tape? Lykkelig kan du alltids bli igjen med en annen til slutt, men lykkelig med en partner som ikke tar hensyn til dine følelser overhodet kan du aldri bli lykkelig med.

Skrevet

Jeg vil ikke gå fra han, men ønsker at han prioriterer familien mere. Jeg ønsker at han skal involvere seg, bli med på foreldremøter, dagsturer o.l Lurer på hvordan andre familier fordeler ansvaret. Er det oss kvinner som skal være familiens 'lim', eller er det et felles ansvar?

Og hva hvis han ikke skjerper seg da? Vil du fortsatt være med han sånn som det er nå?

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal på ferie med en singel venn av han.... Hmmm... kanskje jeg skulle utnytte situasjonen litt?? Vet han liker meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...