AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 I desember 2011 gikk et vikariat jeg hadde ut, rett etter at jeg hadde gått ut i svangerskapspermisjon i to uker. Derfor var det ikke arbeidsgiver som betalte foreldrepenger i permisjonen min, men NAV. Jeg har fått feriepenger for 12 av ukene, dvs ca 8000 kr. Men har jeg virkelig ikke krav på feriepenger av det jeg mottokk som " lønn " under perioden, dvs de andre ukene? Noen som vet? Blir litt kjedelig å bare sitte hjemme å spare i ferien...Anonymous poster hash: eaa23...644
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Sakset fra NAV sine sider: Arbeidstakere har også rett til feriepenger av foreldrepengene. Dere får som foreldre til sammen feriepenger for de 12 første ukene når dere tar ut 100 prosent foreldrepenger. Tar mor ut de første 12 ukene, er det bare hun som får feriepenger. Da vil far ikke motta feriepenger fra NAV. Har dere valgt å ta ut 80 prosent foreldrepenger, får dere til sammen feriepenger for de 15 første ukene. Det er bare arbeidstakere som har rett til feriepenger, selvstendig næringsdrivende og frilansere har ikke rett til feriepenger. Dersom bare én av dere er arbeidstaker, får han eller hun alle feriepengene. Dersom du hadde dagpenger eller arbeidsavklaringspenger før du gikk over på foreldrepenger har du heller ikke rett på feriepenger av foreldrepengene. Feriepenger utbetales i månedsskiftet mai/ juni året etter at feriepengene er opptjent. Man får desverre ikke så mye feriepenger fra NAV. Anonymous poster hash: df06f...336
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Kjedelig, hadde glemt å ta høyde for at jeg ikke fikk normalt mye feriepenger i år. Kjedelig å ikke kunne gjøre annet i ferien enn å være hjemme.Anonymous poster hash: eaa23...644
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå