Gå til innhold

Er det riktig at far forteller barnet at han "gir" meg penger for henne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble litt fortumlet da barnet på 9 kom hjem igår og lurte på hvor mye penger jeg egentlig fikk for at jeg skulle "passe" på henne fordi hun ikke er så mye til faren!

Spurte henne om hva faren egentlig hadde sagt, og hun sa rett ut at han hadde sagt nettopp dette, og hun lurte på hvor mange penger jeg fikk.

Siden jeg mener barn er barn og ikke bør få vite alt så sa jeg bare at reglene sier at både mamma og pappa skal sørge for at barnet de har sammen har det de trenger, og derfor skal de bidra selv om de ikke bor sammen. Far vil bare ha annenhver helg, så han ville nok ha betalt mindre hvis han hadde hatt henne mere, men jeg orker bare ikke å forklare henne dette, da hun allerede er litt sår og sint over at hun ikke "får lov" å være mere hos pappaen sin....tro meg, jeg nekter han ikke, men han vil ikke ha mere.

Uansett så synes jeg det er helt feil at han skal snakke om penger med et så lite barn...og vurderer å si det rett ut til han at det bør han ikke gjøre.

Anonymous poster hash: 550c6...04e
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det er slik at han gir deg penger og ikke lyver for barnet så ser jeg ingen problemer, barnet bør vite at han bidrar .

AnonymBruker
Skrevet

Nå blir jo dette framstilt fra far sin side at han må betale og ikke får mer samvær. Hvilket i følge TS ikke er sannheten. Da er det far som sutrer og involverer et barn i noe som det ikke skal.

Hos meg var heller ikke far interessert i noen annet enn helgesamvær, men jeg slapp iallfall sutringen om at han måtte betale for barnet.

Anonymous poster hash: 7f483...e66
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er slik at han gir deg penger og ikke lyver for barnet så ser jeg ingen problemer, barnet bør vite at han bidrar .

Ts;

Han gir meg ikke penger, han betaler barnebidrag. Hadde han orket å hatt henne 50/50 så ville han ikke betalt noe særlig siden vi tjener ca likt. Hadde hun bodd fast til han så ville jeg ha betalt bidrag, men det ville jo ikke vært sånn at jeg GA han penger.

Uansett så mener jeg at det økonomiske ikke er noe en 9-åring trenger å ta stilling til.

Anonymous poster hash: 0f19c...aef

Skrevet

Ja, det synes jeg høres riktig ut.

Hun er 9 år gammel og absolutt stor nok til å få vite sannheten, altså at fordi hun bor mer hos deg enn hos faren så må han gi deg penger for å jevne ut dette.

• Liker 1
Skrevet

Hva som er blitt sagt og hvorfor det er blitt sagt må du jo nesten ta med han.

Slik du tydeligvis tolker det og fremlegger det her så er det jo helt klart noe som er uheldig å si til et barn, men det er jo ikke sikkert det var ment sånn fra hans side?

Dere har et barn sammen, så snakk med han før du prepper deg opp på fremmendes meninger!

• Liker 2
Gjest Evelynita
Skrevet

Nei,jeg syns ikke en 9 åring trenger og bli fortalt slik!

AnonymBruker
Skrevet

Her kom 4 åringen hjem å fortalte at pappa ikke har så mye penger fordi mamma tar alt i fra han :rolleyes: Det hadde nemlig pappaen sagt.

Pappaen tjener forresten 800 000 i året og har ingen andre barn eller større utgifter.

Anonymous poster hash: 53b14...3cc
  • Liker 2
Skrevet

At han forteller at han betaler bidrag er jo i og for seg greit, men måten han har sagt det på er ikke greit.

Høres ut som om han mener han betaler deg for å sitte barnevakt.

Når det gjelder hvor mye han betaler i bidrag så syns jeg ikke en 9åring har noe med det å gjøre. Man har ikke noe kunnskap om hvor mye det koster å leve når man er så ung og barnet kan få inntrykk av at hu skal få disse pengene i sin lomme fordi hu kanskje ikke forstår at det er husleie/lån, regninger og andre utgifter hver mnd som utgjør en ganske god sum.

Syns også at det er tåpelig om bf sa dette helt ut av det blå, hadde vært noe annet om barnet spurte han

Gjest Gjest
Skrevet

Ts;

Han gir meg ikke penger, han betaler barnebidrag. Hadde han orket å hatt henne 50/50 så ville han ikke betalt noe særlig siden vi tjener ca likt. Hadde hun bodd fast til han så ville jeg ha betalt bidrag, men det ville jo ikke vært sånn at jeg GA han penger.

Uansett så mener jeg at det økonomiske ikke er noe en 9-åring trenger å ta stilling til.

Men bør ikke ungen være klar over at faren bidrar til henne med barnebidrag da?

Skrevet

Men bør ikke ungen være klar over at faren bidrar til henne med barnebidrag da?

Hvorfor skal et barn tenke på penger i det hele tatt?

• Liker 3
Skrevet

Hva far sier, kan ikke og skal ikke du være ansvarlig for, kun det du selv sier og gjør overfor barnet. Neste gang så sier du bare at selvsagt betaler han også akkurat slik som du gjør, for at hun skal få ha mat, internett, klær etc.. så snakker du det bare bort. Om hun spør mer, så bare forklar at slike ting er voksen greie, og noe hun ikke behøver å bekymre seg for..

Ikke gidd å bruk energi på å fortelle far at slik må du ikke si osv.. du kommer ingen vei.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor skal et barn tenke på penger i det hele tatt?

Jeg synes det er viktig at de vet at faren også bidrar på lik linje med moren. Hun bør jo vite at selv om hun ikke er med faren så ofte, så bidrar faren til hennes oppvekst. Og ni år er absolutt ikke for tidlig for å lære litt om økonomi.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er helt greit at far forteller at han bidrar økonomisk.

AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Altså;

Jenta er lei seg for at hun ikke er mere hos faren sin, og det er etter hans eget ønske, og hun har spurt han om hvorfor han ikke bryr seg om henne. Far har da sagt at han tross alt "gir" meg penger, dvs betaler barnebidrag, og at han på den måten bryr seg om henne.

Forsåvidt sant, men jeg mener at; 1: En 9-åring bør holdes utenfor det økonomiske i mellom foreldre som ikke bor sammen. 2: hun bør heller ikke føle at far heller betaler enn å ha henne hjemme hos seg.

Et barn trenger å føle seg ønsket og verdsatt til foreldrene sine av kjærlighet, uansett om de er sammen eller ei, og ikke føle seg verdsatt i kroner og ører....

Gjest Gjest
Skrevet

Samfunnet er nødt til å respektere fedre som bidrar økonomisk til sitt barn, sånn er det bare!

Gjest Gjest
Skrevet

Ts;

Altså;

Jenta er lei seg for at hun ikke er mere hos faren sin, og det er etter hans eget ønske, og hun har spurt han om hvorfor han ikke bryr seg om henne. Far har da sagt at han tross alt "gir" meg penger, dvs betaler barnebidrag, og at han på den måten bryr seg om henne.

Forsåvidt sant, men jeg mener at; 1: En 9-åring bør holdes utenfor det økonomiske i mellom foreldre som ikke bor sammen. 2: hun bør heller ikke føle at far heller betaler enn å ha henne hjemme hos seg.

Et barn trenger å føle seg ønsket og verdsatt til foreldrene sine av kjærlighet, uansett om de er sammen eller ei, og ikke føle seg verdsatt i kroner og ører....

Det kan jo hende du har misforstått, eller så sa han det på en feil måte. Han burde få fram at han bidrar fordi han er glad i henne. Men dette er info som det er helt legitimt av han å fortelle henne.

AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Jeg synes ikke det er greit at foreldre involverer barna i sin personlige økonomi. Hverken barn av skilte eller gifte foreldre. Pengetinger tar man ikke med barn.

Har hele tiden presisert til barnet at vi begge er glade i henne, og at vi er der for henne.

Skrevet

Jeg synes det er viktig at de vet at faren også bidrar på lik linje med moren. Hun bør jo vite at selv om hun ikke er med faren så ofte, så bidrar faren til hennes oppvekst. Og ni år er absolutt ikke for tidlig for å lære litt om økonomi.

Faren bidrar jo ikke like mye som moren. Faren ønsker jo bare å ha ungen i noen helger. Da er det rimelig latterlig av far å rettferdiggjøre tidsforbruken sin til barnet med at:ja men mamma får masse penger for å ha deg.

Å lære barn om økonomi er fint. Å lære en ni år gammelt barn at pappa bryr seg, ham betaler jo mamma for å ha deg er ikke like fint.

Det er lett å bruke penger, men verre å investere tid på barnet. Barnet var jo trist for at det ikke fikk sett pappaen så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Faren bidrar jo ikke like mye som moren. Faren ønsker jo bare å ha ungen i noen helger. Da er det rimelig latterlig av far å rettferdiggjøre tidsforbruken sin til barnet med at:ja men mamma får masse penger for å ha deg.

Å lære barn om økonomi er fint. Å lære en ni år gammelt barn at pappa bryr seg, ham betaler jo mamma for å ha deg er ikke like fint.

Det er lett å bruke penger, men verre å investere tid på barnet. Barnet var jo trist for at det ikke fikk sett pappaen så mye.

Ts;

Penger er en bagatell her. Tjener nok penger til å forsørge mitt eget barn, men nå er nå engang reglene slik at den som har barnet minst skal betale barnebidrag.

Uansett; føler det er helt idiotisk at barnet skal føle seg veid opp imot kroner og ører......."pappa vil ikke ha meg mere, men han betaler nå penger...".

Skulle heller gladelig betalt eksen penger for å ha mere samvær. Penger har null betydning, det er barnet som er viktig her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...