AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Er veldig redd baby skal sitte fast under fødsel og få varige men som CP eller lignende... Erfaringer?? Anonymous poster hash: 250f6...e4c
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Har du noen spesiell grunn for å være redd for det? Vil råde deg til å ikke tenke slike tanker.. det gjør absolutt ingen nytte. Tenk hvis den ikke sitter fast og alt går som vanlig?
Gjest Keikolina Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Min satt fast, men hun fikk ingen skader av det, de følger med deg og er nøye, skal nok en hel del til før noe skjer.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Samme her... Satt fast og ble dratt ut med vakuum. Ingen antydning til skader Anonymous poster hash: 5efce...ef3
SmallTalk Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Er veldig redd baby skal sitte fast under fødsel og få varige men som CP eller lignende... Erfaringer??Anonymous poster hash: 250f6...e4c Ja, og jeg fikk innvilget KS med bakgrunn i en slik frykt. Folk kan si hva pokker de vil, men flere barn blir alvorlig skadet under fødsel hvert år pga komplikasjoner som dette og leger som drøyer for lenge med å gripe inn.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Mitt barn satt fast, og det hjalp ikke med sugekopp. Gynekologene måtte prøve med tang tre ganger før barnet endelig kom ut. Da hadde de brukket deler av hodeskallen på begge sider og forårsaket hjerneblødninger (med påfølgende svært sterke smerter, morfin, flere epileptiske anfall etc). Ja, det var et helvete, men det ser ut til at barnet vårt har klart seg fint tross den fæle starten. Er så glad h*n overlevde og ser ut til å være frisk Anonymous poster hash: d3753...bc4
Kardinal Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Mi satt fast, men det gikk heldigvis fint med jenta
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Mi satt fast, men det gikk heldigvis fint med jenta Skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke kan ta ks da? Istedet for å ødelegge mors underliv med å dra den ut. Min venninne ble forløst med tang, er ødelagt nedentil og inkontinent for urin og avføring. Har fått beskjed om å føde seg ferdig før operasjon. Hvorfor ikke ta ks ? Tipper plager ned ks ville vært mindre belastende!!Anonymous poster hash: 97480...190
hjärterdam Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Min måtte også tas med tang fordi han satt fast og hjerterytmen sank. Ingen varige men hverken hos mor eller barn som nå snart er seks år. Ja, jeg har et arr, men det er arr etter klipping som jeg like gjerne kunne fått om jeg revnet. Jeg er også redd for at neste fødsel skal ende i den typen forløsning (to forsøk vakuum, så tang), det er skummelt, man får litt panikk der og da, og jeg kommer dermed til å være rimelig steil på at her skal det observeres nøye. Jeg har vurdert å be om KS på grunn av dette, men venter med å bestemme meg for om jeg skal snakke med noen om det til det er en aktuell situasjon.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Jeg har lyst til å føde naturlig (ikke ks) men lurer promille jeg burde ta opp frykten min med jordmor som er på jobb når jeg skal føde.. Lar de være å drøye så lenge hvis jeg på forhånd preller om min frykt? Nei har ikke noen grunn til å være redd baby skal sitte fast annet enn at jeg har hørt historier. TSAnonymous poster hash: 250f6...e4c
Yesterday Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 Jeg satt ikke fast men fødselen stoppet opp etter ca 30 timer med veer, så de dro meg ut med tang. Gikk bare bra med meg og mamma. Har tenkt på både det og om babyen kan sette seg fast, da jeg er gravid for første gang nå, men prøver å ikke tenke så mye på det. Som jordmora mi sa til meg i dag, man bør sette seg litt inn i fødsel og sånt, men ikke lese for mye da det er MANGE skrekkhistorier å lese om. Folk legger sjeldent ut historier om sine flotte og vellykkede fødsler. Så prøv å ikke tenk så mye på det, tenk heller på den flotte tiden etterpå som mamma Jeg syns at du kan nevne det for jordmora di men om noe blir gjort trur jeg ikke. Så lenge du ikke vil be om KS så vurderer de fødselen der og da, og det er umulig å vite på forhånd hva som skjer. De tar vurderinger som skal være det beste for både mor og barn. Hvis du har/får tilbud om å skrive et fødebrev (et brev med ønsker og sånt) til føden så kan du jo nevne der at du er bekymret. Man kan vel sikkert skrive fødebrev uansett men har inntrykk av at ikke alle får tilbudet om det.
Gjest Minelly Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 Det er absolutt best for både mor og barn at fødselen skjer naturlig. I de aller fleste tilfeller så går det heldigvis bra. Skulle det oppstå komplikasjoner eller vansker med å få ut barnet så kan man både klippes, ta i bruk tang eller vakum. Det er riktig som det ble nevnt tidligere i tråden at det ofte er skrekkhistoriene vi hører om. Avisene skriver om de tilfellene det går riktig ille, og da blir vi mødre og kommende mødre naturlig nok skremt. Men hva med de 60 000 fødslene som faktisk går bra hvert år? De nevnes jo ikke Jeg synes du skal ta opp din angst med jordmor og/eller fastlege. På den måten kan denne angsten føres opp i dine papirer slik at de som tar i mot deg på sykehuset blir ekstra oppmerksom på dette. Du vil også kunne få svar på dine spørsmål hos fagfolk som vet mer en oss på forumet! Som sagt så er KS ikke den beste måten å føde på om alt i utgangspunktet ser ut til å være i orden med mor og barn! Lykke til!!!
Kardinal Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 (endret) ....... Endret 21. juli 2013 av Kardinal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå