AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #21 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har aldri gitt MME til mine, har ikke hatt behov for det. Har heller ikke kjøpt inn på forhånd fordi vi bor såpass sentralt til at det hadde vært mulig å få kjøpt når som helst. Anonymous poster hash: 7eef4...4a8
Maiava88 Skrevet 2. juli 2013 #22 Skrevet 2. juli 2013 Frøkna mi fikk mme den første uken, til jeg fikk melka i gang. Nå er hun 6 måneder og har fått mme til måltidene (fast føde) de siste ukene pga. vektnedgang.
Gjest Little princess Skrevet 2. juli 2013 #23 Skrevet 2. juli 2013 Skal man bruke malt forebyggende da? Trodde ikke det jeg... Hipp har uansett litt malt i seg, og er også mildest på magen. Anbefaler absolutt ikke nan. Jeg begynte ikke med malt med en gang nei, hun fikk kun ren mme i begynnelsen. Men etterhvert som hun fikk litt større måltider så kunne det gå opptil 3 dager mellom hver bæsjebleie. Da begynte jeg med 1 ts med malt i, og da løsnet det. Jeg har prøvd å gi litt mindre enn en ts i hver flaske, men da blir magen treg igjen. Man må finne en balanse som passer sin baby etterhvert, men "alle" babyer blir jo litt trege i magen av mme i begynnelsen virker det som.
siebaeo Skrevet 3. juli 2013 #24 Skrevet 3. juli 2013 Babyen vår fikk ferdigblandet Nan fra kartong noen ganger på sykehuset, og et par måltid døgnet etter vi kom hjem, pga for stort vekttap. Når vi var på reise og ikke i "ammevennlige" situasjoner gikk det et par kartonger. I tillegg ved barnevakt siden mini plutselig ikke ville ha mm på flaske. Aldri prøvd pulver siden det var så skjelden at prisen ikke betød noe. Alltid rent og klart for bruk.
^^Belle^^ Skrevet 3. juli 2013 #25 Skrevet 3. juli 2013 Størsten fikk MME siden jeg ikke hadde nok melk til å fullamme (svær baby) i tillegg til å pumpe. Noen netter, ved barnevakt osv. Veldig greit! Mini tar ikke flaske, selv om vi har prøvd iherdig. Så her er det kun pupp som gjelder.
Susa Skrevet 3. juli 2013 #26 Skrevet 3. juli 2013 (endret) Jeg har aldri gitt MME. Edit: Men han fikk noe profilak(?) på sjukehuset før melka kom i gang, fordi han veide bare 2,2 kg da han kom. Endret 3. juli 2013 av Susa
Gjest Tekola Skrevet 3. juli 2013 #27 Skrevet 3. juli 2013 Vi hadde ikke kjøpt inn på forhånd, men skulle ønske at jeg hadde det. For da vi dro ned på sykhuset første dagen hjemme med hysterisk sulten baby var det bare flaks at det var et kveldsåpent apotek. Har brukt Hipp hele veien. Litt treigt i starten, men nå har vi daglige bæsjebleier. Veksler mellom pulver og ferdigblandet hvis vi er på farten.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #28 Skrevet 3. juli 2013 Jeg prøvde etter en stund, men min likte aldri flaske noe særlig. Så det ble ikke særlige mye MME akkurat. Anonymous poster hash: a113b...8b0
helenaa Skrevet 3. juli 2013 #29 Skrevet 3. juli 2013 Jeg brukte ikke mme til første, og prøvde to-tre ganger med neste. Angrer litt på at jeg ikke prøvde mer, for jeg hadde kanskje fått en bedre babytid hvis ikke jeg hadde vært så fanatisk opptatt av amming, og så livredd for å ødelegge for produksjonen. Samtidig er jeg jo veldig glad for at ammingen fungerte, og jeg vet jo ikke hvordan ting hadde blitt hvis jeg hadde gjort annerledes. Når det er sagt: Jeg tror noen bruker mme mer enn nødvendig, for deretter å bli overrasket over at melkeproduksjonen er dårlig. Og det er kanskje fort gjort å gi mme uten at det egentlig er nødvendig hvis man likevel har det i hus fra fødselen..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå