AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Gir alle mme til barnet sitt en eller annen gang? Da tenker jeg på de som kan amme, de som ikke kan amme blir jo noe annet Bør jeg kjøpe mme før fødselen i tilfelle jeg ikke kan amme? Er førstegangs så har jo ikke peiling på om jeg kan amme, men håper da det. Anonymous poster hash: 37ca4...932
Niennas Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Det er alltids greit å ha mme i skapet. Du kan "henge litt etter" med produksjonen, du kan trenge en pause etter å ha ammet "24 t i strekk", far eller andre kan passe barnet alene. Det er ikke alle som har nok produksjon eller orker å pumpe 2-3 fulle måltider før en vinfest f.eks. Alle jeg kjenner som ammet fullt (iallefall de første 5-6 månedene, etter det bruker jo barnet å få noen faste måltider også) har også gitt ungen sin mme. Men skal komme med et lite tips: Kjøp ferdigblandet mme og ha i skapet. de forskjellige mme'ne smaker forskjellig, og det er dumt hvis ungen din blir f.eks. dårlig av nan (mange nyfødte blir nemlig det), og du har en hel kg med erstatning. Ferdigblandet mme er på kun 200 ml, og brukes fort opp 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Takk for svaret Er det mange forskjellige mme? Har ikke sett på de i butikken ennå Anonymous poster hash: 37ca4...932
Gjest pysepusen Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Vi har aldri brukt mme og har heller aldri kjøpt noe. Kjøpte ikke før fødselen sist og ikke denne gangen heller 3
Stinelin Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Bare en liten kommentar, ferdigblandet er ofte hardere for magen. Jeg liker å ha mme i huset, i tilfelle det skulle skje noe som gjør at det trengs. Det koster så lite og er så utrolig godt å ha om noe skulle skje. Jeg fikk brystbetennelse og mista melka, og ikke alle har døgnåpen butikk med mme rett i nærheten. Jeg tenkte også på at noe skulle skje meg om jeg var ute og kjørte bil f.eks, og pappan skulle bli alene med babyen i kort eller lang tid. Syntes det var beroligende å vite at det ikke bare var meg som kunne holde liv i babyen liksom. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Greit å ha i skapet. Venninna mi kom hjem fra sykehuset med babyen sin, hennes melkeproduksjon hadde ikke startet enda, babyen gråt på natta for han var sulten. Hun hadde ikke mme og kunne ikke gi noe for hun hadde ikke melk selv og angret veldig. Jeg har heller ikke nok melk så jeg har alltid mme tilgjengelig. Anonymous poster hash: 4b3ef...a04
Gjest Duftlys Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Jeg tror det er to ferdigblanda MME som finnes på butikkene i Norge (correct me if I´m wrong:D) Det er NAN og HIPP. HIPP har fordelen at den ikke trengs å varmes opp. Så har du noen sånne og sterile flasker, er du godt sikra Men ikke alle liker romtemperert MME. Minien min liker det IKKE, mens andre syns det er helt ok:) Uansett er det alltids et sted å stoppe for å varme den i vannbad sikkert.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Min eldste fikk aldri mme, han nekta plent å ta flaske samme hva som var i den. Men jeg hadde rikelig med melk, så var ikke noe problem sånn sett, jeg var bare veldig bunden. Yngste hadde jeg nok med meld til i ca 2 uker, da gikk produksjonen en god del ned og hun gikk dårlig opp i vekt, så da måtte vi begynne å gi litt mme i tillegg. Jeg opprettholdt melkeproduksjonen til hun var 8 mnd, men måtte supplere med mme 1 el 2 ganger daglig. Begynte med Nan til henne, men det ble ikke godt mottatt, Hipp derimot godtok hun med en en gang, så da ble den vi brukte. Fungerte også fint med tanke på magen(og hun viste seg etterhvert å ikke tåle melk). Jeg har ikke kjøpt inn mme på forhånd til noen av de, det er jo egentlg så lett å få tak i om behovet skulle melde seg. Anonymous poster hash: 3fe20...59d
Gjest Little princess Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Jeg tror det er to ferdigblanda MME som finnes på butikkene i Norge (correct me if I´m wrong:D) Det er NAN og HIPP. HIPP har fordelen at den ikke trengs å varmes opp. Så har du noen sånne og sterile flasker, er du godt sikra Men ikke alle liker romtemperert MME. Minien min liker det IKKE, mens andre syns det er helt ok:) Uansett er det alltids et sted å stoppe for å varme den i vannbad sikkert. Og Collett Den bruker vi nemlig, puppene mine har en tendens til å bli tomme på kvelden, og da får mini en flaske mme Edit: ser nå at du skrev ferdigblandet, jeg snakket nemlig om pulver. Så sløv jeg er Endret 2. juli 2013 av Little princess
Gjest Duftlys Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Og Collett Den bruker vi nemlig, puppene mine har en tendens til å bli tomme på kvelden, og da får mini en flaske mme Hvor i alle dager får en tak i Collett??? Det fikk nemlig minien min på sykehuset noen ganger. Aldri sett det i butikkene jeg...
Stinelin Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har ikke kjøpt inn mme på forhånd til noen av de, det er jo egentlg så lett å få tak i om behovet skulle melde seg. Anonymous poster hash: 3fe20...59d ikke like enkelt for alle, og da er det kjekt å ha i skapet. Om ungen aldri vil ha det kan man jo gi det bort eller bruke det i grøt til større unger.
Lærerinna Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Jeg gir Nan ferdigblandet innimellom. Var den de gav på sykehuset. Her brukes den særlig når babyen er så sulten at hun bare hyler og går i bro og ikke klarer å roe seg nok ned til å ta brystet. Fikk tips om dette av helsesøster da jeg slet med å få babyen til å amme (hun ble født for tidlig og måtte ha flaske i begynnelsen). Beste tipset jeg fikk for å få til ammingen ( var også på ammeveiledning på sykehuset, der var det liten hjelp å få). Kommer til å ha Nan ferdigblandet klar om jeg får barn igjen.
Gjest Little princess Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Hvor i alle dager får en tak i Collett??? Det fikk nemlig minien min på sykehuset noen ganger. Aldri sett det i butikkene jeg... Jeg fant det på Rema, men har sett den på Kiwi også Kjøpte den fordi jeg vet de bruker den på noen sykehus. Men som jeg skrev høyere opp, den er ikke ferdigblandet da, men i pulver. Gikk litt fort i svingen der Jeg bruker litt Malt i melka slik at mini ikke skal bli forstoppet, bare et tips til Ts
*Frida* Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Lurt å ha ei pakke i skapet ja, men eg hadde valgt pulver. Nå har riktignok ingen av mine tatt flaske, så her har det vore bortkasta. Men verdt forsøket, hadde vore greitt mtp barnevakt og sånn.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Jeg bruker litt Malt i melka slik at mini ikke skal bli forstoppet, bare et tips til Ts Malt? Hva er det? Anonymous poster hash: 37ca4...932
Gjest Duftlys Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Maltekstrakt måtte vi kutte helt ut her, for han ble så løs i magen stakkars. Andre jeg kjenner, har en teskje i annenhver flaske nesten. En må nesten prøve seg fram! Ville begynt forsiiiiktig:)
Niennas Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 Bare en liten kommentar, ferdigblandet er ofte hardere for magen. Det ante jeg faktisk ikke Takk for opplysningen ! Hvor i alle dager får en tak i Collett??? Det fikk nemlig minien min på sykehuset noen ganger. Aldri sett det i butikkene jeg... Jeg har sett det på Meny
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Her har vi blitt reddet av MME begge gangene vi har fått baby. Melka kom sent i gang og barna var suuuulten. Vi brukte collet pga at helsesøster sa at det var bedre for babyer som gulpet mye. Kjøpte det på kiwi, spar og rema. Anonymous poster hash: 2c113...84a
Redbull Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Jeg bruker litt Malt i melka slik at mini ikke skal bli forstoppet, bare et tips til Ts Skal man bruke malt forebyggende da? Trodde ikke det jeg... Hipp har uansett litt malt i seg, og er også mildest på magen. Anbefaler absolutt ikke nan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå