Gå til innhold

Noen som har tatt drosje fra Ikea?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg har ikke bil og klarer ikke få noen til å hjelpe meg. Jeg må ha ny seng. Levering tar tre uker selvom jeg bor under en mil unna Ikea. Så lurer jeg på om jeg kan ta bussen til Ikea, kjøpe seng og bestille maxitaxi hjem? Tar de sånne turer?

Anonymous poster hash: 9de77...61d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring et budbilfirma.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men da kan vel ikke jeg være passasjer? Hva koster det?

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg har ikke bil og klarer ikke få noen til å hjelpe meg. Jeg må ha ny seng. Levering tar tre uker selvom jeg bor under en mil unna Ikea. Så lurer jeg på om jeg kan ta bussen til Ikea, kjøpe seng og bestille maxitaxi hjem? Tar de sånne turer?

Det er vel bare å ringe sentralbordet deres og høre? Avhenger av om de har stor nok bil og lyst. Om de sier nei får du ringe rundt til budfirma, kan godt hende du får sitte på om du forklarer ståa.

Anonymous poster hash: 48d45...4f5

• Liker 1
Skrevet

Leiebil? Man kan få gode tilbud dersom man kun behøver noen timer. Og da kan du få unna en del andre ærender samtidig, som å kjøre bort gammelt skrot.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leiebil? Man kan få gode tilbud dersom man kun behøver noen timer. Og da kan du få unna en del andre ærender samtidig, som å kjøre bort gammelt skrot.

God ide, men jeg har ikke førerkort...

Gjest Nigiria
Skrevet

Jeg har tatt maxitaxi hjem fra Ikea i Trondheim, da jeg var student. Ringte bare og spurte etter en maxitaxi etter jeg var ferdig og handle. Gikk kjempefint:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt maxitaxi hjem fra Ikea i Trondheim, da jeg var student. Ringte bare og spurte etter en maxitaxi etter jeg var ferdig og handle. Gikk kjempefint:)

Flott! Takk! Hvor mye kan man få inn i en maxitaxi? En seng og kanskje to nattbord?

Gjest Nigiria
Skrevet

Flott! Takk! Hvor mye kan man få inn i en maxitaxi? En seng og kanskje to nattbord?

Ja, burde gå greit om det er mulighet for å legge ned setene. Kommer litt an på størrelsen på senga så klart. Jeg kjøpte selv klesskap + småting. Fikk til og med bærehjelp av taxisjåføren, og tipset han derfor litt ekstra etterpå.

Tipser deg til å si ifra hva du ønsker når du ringer til taxiselskapet (maxitaxi, der du skal frakte en del Ikeating) idet du bestiller, i tilfelle ikke alle sjåfører vil gjøre det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, burde gå greit om det er mulighet for å legge ned setene. Kommer litt an på størrelsen på senga så klart. Jeg kjøpte selv klesskap + småting. Fikk til og med bærehjelp av taxisjåføren, og tipset han derfor litt ekstra etterpå.

Tipser deg til å si ifra hva du ønsker når du ringer til taxiselskapet (maxitaxi, der du skal frakte en del Ikeating) idet du bestiller, i tilfelle ikke alle sjåfører vil gjøre det.

Ja, takk!! :)

AnonymBruker
Skrevet

Levering tar tre uker? Så pass. Jeg er student og da jeg var nyinnflytta og kjente ingen i byen, fikk jeg senga levert dagen etter at jeg kjøpte den. Sov uten seng den første natta :fnise:

Anonymous poster hash: ce562...3dd

Skrevet

God ide, men jeg har ikke førerkort...

Du har ikke en venn som kan stille som sjåfør da? Jeg trakk selv på vennetjenester da jeg skulle flytte som student, hater å kjøre varebil....

Men om det er mulig med taxi, og du heller ikke har andre ting du behøver bil for, er sikkert det den billigste løsningen likevel. Leiebil koster litt, selv om du kan forhandle det godt ned om de har noe inne på dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre kjenner jeg ingen her enda.

Men når jeg prøver å handle på nettsiden til Ikea får jeg opp at første mulige leveringsdato er 22. Juli.

Skrevet

Beställ inte på nätet.

Åk till varuhuset.

Handla

Gå till Transport/Hemkörning och betala för att få dina varor hemkörda?

Kolla länken jag jag lade upp i mitt förra inlägg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken IKEA er det snakk om?

Anonymous poster hash: 17a43...330

AnonymBruker
Skrevet

Ring et budbilfirma og forklar. De pleier å være behjelplige. Lykke til. :)

Anonymous poster hash: 5f850...76a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tre uker? Jeg har vært å handlet store ting på ikea flere ganger uten bil og da kommer varene hjem til meg neste virkedag med deres leveringsservice..

Ellers så finnes det en del varebilutleier og flyttefirma man kan leie bil med sjåfør til flytting.

Anonymous poster hash: 1586f...ed9
Skrevet

Reis til Ikea, kjøp og betal det du skal ha, og gå dit det tilbys hjemtransport. På Furuset ligger det sammen med bytte&retur-kassene, så det kan være et tips å se der.

Ikea kjører det hjem til deg med Bring, og de bærer det også inn i leiligheten din.

Husk at ting som består av glass ikke bør sendes med hjemtransporten. Da jeg kjøpte skap med glassdør, sendte jeg skapet med hjemtransporten, mens glassdøra tok jeg med på bussen. :)

Skrevet

Ja, beste ideen er å handla i butikken for å så bestille hjemtransport til varene. Det er billiegere sånn, pluss at du får tingene hjem fortere. Jeg prøvde å handle på nettet, men fraktprisene var helt gærne + at det var leveringstid på 2 uker. Men da jeg kjøpte de samme tingene i butikken, fikk varene hjem dagen etter og til halve prisen.

Du kan også bestille drøsje ja, men som andre sier, si fra hvilken type taxi du skal ha. Jeg husker en gang jeg skulle frakte to ikke-så-store pakker, glemte å si fra at jeg trenger stor bil, men heldigvis var det stasjonsvogn jeg fikk og sjåføren var grei.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...