AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Hei. Min første tanke var og leie, kostnadene er lave. Men så fant jeg ut at jeg kan ta lån her i Norge og kjøpe leilighet der nede. Men, jeg vet ikke om det er noe å vinne på det. Kanskje ikke så mange her inne som har peiling på leilighetsmarkedet i Budapest, men det er verdt et forsøk. Formålet med å kjøpe er jo forhåpentligvis å betale mindre i avdrag på lånet enn jeg hadde betalt dersom jeg hadde leid. Dette hovedsaklig fordi jeg for første gang i mitt liv skal leve kun på studielån. Jeg er redd for å tape penger ved salg, men om jeg går i 0 gjør ikke det så mye. Har snakket med banken om lån og jeg vil kunne få et lån med kausjonist, noe jeg har. (desverre ikke EK av nevneverdig verdi) Noen tips? Anonymous poster hash: 6b288...43b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Ps! et spørsmål til: kan man ikke ha avdragsfrihet på lånet de to første årene? tenker jo da at det muligens er realistisk å komme unna med en lavere månedskostnad. Anonymous poster hash: 6b288...43b
Grønt blad Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Jeg kan ingenting om boligmarkedet i Budapest, men svarer likevel. Jeg ville leid, og ikke kjøpt. Lover og regler kan være ganske annerledes der enn det er her, og det kan hende du går i boligfeller man som utlending ikke har forutsetninger til å kjenne til. Dersom du ikke kan språket, kan det bli enda vanskeligere. Har du tenkt gjennom hva du gjør dersom du finner ut at studiet ikke er noe for deg, og du vil slutte og flytte hjem til Norge? Den økonomiske situasjonen ute i Europa er ustabil, og ingen vet hvordan utviklingen vil være de neste årene. Det gjør det kanskje enda mer usikkert å kjøpe. Når leieprisene uansett er lave, ville jeg ikke tatt på meg det ekstra ansvaret som følger å eie egen bolig. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Jeg kan ingenting om boligmarkedet i Budapest, men svarer likevel. Jeg ville leid, og ikke kjøpt. Lover og regler kan være ganske annerledes der enn det er her, og det kan hende du går i boligfeller man som utlending ikke har forutsetninger til å kjenne til. Dersom du ikke kan språket, kan det bli enda vanskeligere. Har du tenkt gjennom hva du gjør dersom du finner ut at studiet ikke er noe for deg, og du vil slutte og flytte hjem til Norge? Den økonomiske situasjonen ute i Europa er ustabil, og ingen vet hvordan utviklingen vil være de neste årene. Det gjør det kanskje enda mer usikkert å kjøpe. Når leieprisene uansett er lave, ville jeg ikke tatt på meg det ekstra ansvaret som følger å eie egen bolig. Var det jeg tenkte selv også. Takk for svar Anonymous poster hash: 6b288...43b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå