Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Hei. Jeg og kjæresten har kun vært sammen i 1 mnd. Hun gikk rett fra ett annet forhold og inn i dette. Hun bor ca 5 timer unna meg men vi har fått vært mye med hverandre og har det egentlig veldig fint. Hun har hele tiden klagd på at eksen tar kontakt osv, og spurte meg til og med om jeg kunne få han til å slutte.. Spesielt i fylla prater hun en del om han.. Så forrige uke ser jeg at hun pluttselig var blitt venn med han på facebook, og kommenterte bildet hans osv. Hun sa til meg at dette kun var fordi hun er kommet såpass mye over han at hun klarer ¨å bare være venn med han nå. Men at hun ikke var helt over han enda, men forelska i meg osv. Merker også at hun ringer og melder meg mye mindre enn før. Alt er annerledes etter helga.. Dette er mitt første forhold etter jeg ble dumpa av eksen, vi var sammen i 6 år så det er å skummelt å åpne seg igjen, spesielt når jeg nå har fått denne dårlige magefølesen. Livredd for å bli såra, har blitt veldig glad i denne jenta. Noen synspunkter? :/ Hun er 21 og jeg er 25 btw.
Gjest magica Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Hei. Jeg og kjæresten har kun vært sammen i 1 mnd. Hun gikk rett fra ett annet forhold og inn i dette. Hun bor ca 5 timer unna meg men vi har fått vært mye med hverandre og har det egentlig veldig fint. Hun har hele tiden klagd på at eksen tar kontakt osv, og spurte meg til og med om jeg kunne få han til å slutte.. Spesielt i fylla prater hun en del om han.. Så forrige uke ser jeg at hun pluttselig var blitt venn med han på facebook, og kommenterte bildet hans osv. Hun sa til meg at dette kun var fordi hun er kommet såpass mye over han at hun klarer ¨å bare være venn med han nå. Men at hun ikke var helt over han enda, men forelska i meg osv. Merker også at hun ringer og melder meg mye mindre enn før. Alt er annerledes etter helga.. Dette er mitt første forhold etter jeg ble dumpa av eksen, vi var sammen i 6 år så det er å skummelt å åpne seg igjen, spesielt når jeg nå har fått denne dårlige magefølesen. Livredd for å bli såra, har blitt veldig glad i denne jenta. Noen synspunkter? :/ Hun er 21 og jeg er 25 btw. Hun er ikke ferdig med fortiden. Når hun går rett inn fra ett forhold til et annet, blir det som regel Rebound. Denne jenta trenger egentlig å være singel for å finne ut hva hun vil. Slik hun er nå har hun en fot i fortiden (med eksen), og en annen fot hos deg. Skal forholdet mellom dere fungere helt må hun være helt over han. Ikke bare følesemessig, men også gi slipp på fortiden.
Nowayback Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Hei. Jeg og kjæresten har kun vært sammen i 1 mnd. Hun gikk rett fra ett annet forhold og inn i dette. Hun bor ca 5 timer unna meg men vi har fått vært mye med hverandre og har det egentlig veldig fint. Hun har hele tiden klagd på at eksen tar kontakt osv, og spurte meg til og med om jeg kunne få han til å slutte.. Spesielt i fylla prater hun en del om han.. Så forrige uke ser jeg at hun pluttselig var blitt venn med han på facebook, og kommenterte bildet hans osv. Hun sa til meg at dette kun var fordi hun er kommet såpass mye over han at hun klarer ¨å bare være venn med han nå. Men at hun ikke var helt over han enda, men forelska i meg osv. Merker også at hun ringer og melder meg mye mindre enn før. Alt er annerledes etter helga.. Dette er mitt første forhold etter jeg ble dumpa av eksen, vi var sammen i 6 år så det er å skummelt å åpne seg igjen, spesielt når jeg nå har fått denne dårlige magefølesen. Livredd for å bli såra, har blitt veldig glad i denne jenta. Noen synspunkter? :/ Hun er 21 og jeg er 25 btw. AKKURAT dette gjorde eksen min med meg også. Rett fra brudd med forloveden og inn i forhold med meg etter en drøy måned, og jeg tenkte aldri over dette under forholdet. Men det var dømt til å mislykkes, og hun dumpa meg etter 5 måneder. Klassisk rebound-smell. Tror du må belage deg på at du sannsynligvis er en rebound for henne, og at hun lurer seg selv til å tro at hun er forelska i deg. Høres ikke ut som hun er ferdig med eksen sin. 1
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Ts her. Fikk klart å dra ut av henne at hun er usikker.. Fikk melding i dag morges at ho er forelska i meg og at nå er det oss. Men litt utover dagen sa hun at hun er usikker og vet ikke hva hun vil. At vi bare må se hva som skjer. Det er jo greit nok, men så tenker jeg at om hun hadde like sterke følelser for meg, som jeg har for henne så hadde jo ikke dette skjedd. Er bare så rart, for hver dag har hun virkelig gitt utrykk for at hun virkelig vil ha meg. Fredagen hadde vi det helt topp, jeg møtte til og med foreldrene hennes, og hun møtte mine. Men så snudde alt, og lørdag og søndag var jo sikkelig trist. Skjønner ikke hvordan man kan skifte mening såpass raskt. Men så er spørsmålet: Bør jeg vente på henne, eller bare innse at det ikke vil fungere? Var ganske vanskelig å klare å åpne seg opp igjen for ei jente, etter jeg ble dumpa etter flere år i vinter.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 uff, hva gjør jeg nå? :/ Hun ringte meg istad og vi hadde en helt vanlig samtale, hun sier fremdeles gutten min osv.. Jeg er litt sånn at når jeg er forelsket, så tenker jeg ikke helt fornuftig. Derfor hadde jeg satt pris på feedback fra utenforstående som kanskje kan få meg til å tenke annerledes. Er jo hodestups forelsket i denne jenta, og er jo henne jeg vil ha. Samtidig vil jeg ikke bare sitte å vente som en tulling. Hun sa at jeg snart måtte komme på besøk igjen, men jeg sa at jeg ikke ville komme før hun visste hva hun ville.. Vist hun er usikker så kan jo ikke følelsene hennes være like sterke som mine..
TheHairyToothfairy Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Vi kjenner ikke henne. vi kjenner ikke deg. Eller eksen. Helt umulig å gi råd. Baser deg på samtale med henne istedet. Det er deg hun er sammen med, ikke eksen. Om du ikke har tillit nok til henne for å kunne la være å være redd for denne kontakten, så er ikke du klar for forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Herregud du er da klar over at kvinner kan være venner med ekser. Det er vi menn som ikke har lov til og være venner med ekser. Kvinner kan være venner med hvem de vil Menn kan bare være venner med den kjæresten sier han kan være venn med.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Har null problemer at hun er venn med eksen, det er helt greit for meg. Greia er at hun plutselig forandret seg og ble rett og slett kald og usikker... :/
I Grosny Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Ts her. Fikk klart å dra ut av henne at hun er usikker.. Fikk melding i dag morges at ho er forelska i meg og at nå er det oss. Men litt utover dagen sa hun at hun er usikker og vet ikke hva hun vil. At vi bare må se hva som skjer. Det er jo greit nok, men så tenker jeg at om hun hadde like sterke følelser for meg, som jeg har for henne så hadde jo ikke dette skjedd. Er bare så rart, for hver dag har hun virkelig gitt utrykk for at hun virkelig vil ha meg. Fredagen hadde vi det helt topp, jeg møtte til og med foreldrene hennes, og hun møtte mine. Men så snudde alt, og lørdag og søndag var jo sikkelig trist. Skjønner ikke hvordan man kan skifte mening såpass raskt. Men så er spørsmålet: Bør jeg vente på henne, eller bare innse at det ikke vil fungere? Var ganske vanskelig å klare å åpne seg opp igjen for ei jente, etter jeg ble dumpa etter flere år i vinter. Sånn er det når man akkurat har brutt og kjærlighetssorgen river og sliter. Det koker og det svinger. Mange er utrolig ustabile. Dette er noe som koker i hennne som hun ikke kan noe for. Hva du skal gjøre kan jeg ikke si. Du får bare passe på å overleve selv, ta vare på deg selv og dine venner. Tren og spis riktig.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Trenger ikke være en rebound Jeg ble dumpa av min ex, og kom i prat med en ganske så rett etter. Han var mere på meg enn jeg var, pga jeg nettopp var gått ut av et forhold (dette forholdet hadde ikke vart så lenge da, men likevel) Ting gikk fort fram, men vi har vært sammen i flere år nå og nettopp blitt gift Så bare ikke tenkt at ting alltid går galt når man hopper rett inn i et nytt forhold. Det kan gå bra likevel Anonymous poster hash: 868fb...e5d
Gjest badeand1 Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 Hadde ikke giddet å holde på med noen som er så vinglete.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 Hun er ikke ferdig med fortiden. Når hun går rett inn fra ett forhold til et annet, blir det som regel Rebound. Denne jenta trenger egentlig å være singel for å finne ut hva hun vil. Slik hun er nå har hun en fot i fortiden (med eksen), og en annen fot hos deg. Skal forholdet mellom dere fungere helt må hun være helt over han. Ikke bare følesemessig, men også gi slipp på fortiden. Renound? Jeg gikk fra en kjæreste gjennom 2 år fordi jeg plutselig traff mannen i mitt liv. Flyttet sammen etter 3 mnd. Nå har vi vært gift i 8 år og har det fortsatt kjempebra sammen. Vi har kjøpt hus og hytte samnen og fått to barn sammen. Så nei, han var ingen rebound for meg. Jeg dompet min x fordi jeg traff mannen i mitt liv. Trenger ikke bestandig være rebound fordi om nennesker går fra det ene forholdet til det andre.Anonymous poster hash: 2fd68...c28
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #14 Skrevet 3. juli 2013 Litt åpenbart er det jo, at hun ikke er ferdig med eksen sin. Eksen er nok sannsynligvis ikke det heller. Det kan være svært mange følelelser som får innspill i en slik situasjon. Og det er svært få av dem som er mulig å kontrollere selv. Det er vi vel alle blitt relativt overbevist om etterhvert. Men, det er jo trist at det skal ødelegge for så mye annet da. Virkelig.. Og hva om, hun hadde gjort seg ferdig med eksen sin da, hadde det kanskje blitt bedre da? Anonymous poster hash: 3e709...a7f
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2013 #15 Skrevet 3. juli 2013 ts her. hun sier jo at hun ikke vet hva hun vil med meg. det hadde gått for fort osv. 2 uker siden så kom vi hjem fra fest, var godt igang i senga, så ringer eksen og hun tok tlf. dette var kl 3 på natta. han sa han ville ha henne tilbake. etter denne natta så vil ho ikke ha sex lenger.. men hun sier hun aldri hadde tatt han tilbake. men at ting har gått for fort og at hun må finne ut av hva hun vil. uff, ikke vet jeg :/
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #16 Skrevet 3. juli 2013 Gi henne tid da! La henne få tenke litt på dette på egenhånd eventuelt. Det er alltid kjipt å bli usikker, men det er jo ikke hennes feil akkurat. Anonymous poster hash: 3e709...a7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå