Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vunnet en konkurranse hvor premien er en reise verdt ganske mye penger. Problemet er bare at det er samme helgen som jeg allerede skal på en jobbreise. Dette er en tur jeg nødig vil/kan gå glipp av.

Er det noen av dere som vet om jeg har rett til å selge denne? Det stod ingenting i avtalevillkårene om at vinneren MÅ være med på reisen eller ikke har lov til å gi den bort/selge den. Det stod bare at den ikke kan byttes i kontanter. Har sett andre konkurranser gjerne opplyser om at det ikke er lov å selge den.

Har sendt en mail med spørsmål om dette (pluss om det er mulig å flytte reisetidspunktet), men lurer på om noen vet om det kan være mulig å selge en reisepremie, evt. om noen har gjort det selv?

Anonymous poster hash: 92d1c...6c1
Videoannonse
Annonse
Gjest J.Bourne
Skrevet

Hvorfor skulle ikke dette være lov? Det er jo ikke slik at om du vinner en bil, et hus, osv at du ikke kan selge det videre. Har du vunnet det, er det ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå fått svar på mailen min, og de sier at dersom jeg ikke er med på turen selv må de gi den til en ny vinner. Har de rett til det uten å opplyse om det på forhånd (ref. betingelsene som kun sier at jeg ikke kan bytte den mot kontanter?)

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet om jeg har noen rettigheter her?

AnonymBruker
Skrevet

De bestemmer vel selv reglene for premien, dette er jo noe du har vunnet, ikke en rettighet du har. Kjipt hvis du ikke får dratt, men sånn er livet.

Anonymous poster hash: b651c...686
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

J

De bestemmer vel selv reglene for premien, dette er jo noe du har vunnet, ikke en rettighet du har. Kjipt hvis du ikke får dratt, men sånn er livet.

Anonymous poster hash: b651c...686

Ja, men synes det er rart at de ikke opplyser om det på forhånd. I andre konkurranser har jeg sett at det står at en vunnet reise ikke kan selges i villkårene, men her stod det som sagt bare at den ikke kan byttes mot kontanter. Kjipt at jeg ikke en gang kan gi den til resten av familien som gave liksom :(

Skrevet

J

Ja, men synes det er rart at de ikke opplyser om det på forhånd. I andre konkurranser har jeg sett at det står at en vunnet reise ikke kan selges i villkårene, men her stod det som sagt bare at den ikke kan byttes mot kontanter. Kjipt at jeg ikke en gang kan gi den til resten av familien som gave liksom :(

Tja, men sånn er det når du vinner en premie. Kjøper du en ting har du rettigheter, får du noe er det heller dårlig med denslags.

Strengt tatt så trenger de jo heller ikke opplyse om dette, det ligger jo i premien i seg selv. DU har vunnet en REISE for DEG SELV. Du har ikke vunnet noe som du står fritt til å gjøre med som du selv vil, noe som hadde vært saken om du hadde fått overlevert en ting som f.eks. en bok. At de opplyser om at du ikke får vekslet i penger er jo bare service for å avverge folks forventninger, og ikke å forstå som at de hadde vært pliktig til å utbetale penger dersom det ikke stod der.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så gjerrig! Selge en premie....

Anonymous poster hash: a6ea9...551
  • Liker 2
Gjest Murica
Skrevet (endret)

.

Endret av Murica
Skrevet

Du har nok ingenrettighet på grunnlag av atdu ikke har kjøpt turen ;)

Skrevet

Jeg vant faktisk en reise i fjor på grunn av at den egentlige vinneren ikke kunne reise på det eksakte tidspunktet.
Synes det er mest riktig at premien blir trukket på nytt blandt deltagerne i konkurransen dersom vinneren ikke kan benytte premien selv. Det er jo de som har deltatt som har "fortjent" reisen, ikke tilfeldige venner og bekjente.

• Liker 1
Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Burde jo vært mulig å bytte tidspunkt, men dersom det var fastsatt en reisedato og du likevel deltok i konkuransen tror jeg nok du bare må bite i det sure eplet og vinke farvell til premien.
Ja, de burde vært tydligere med opplysningene, men slike konkurranser er det som oftest alltid en "hake" ved.
Selv ville jeg ikke solgt en slik reise om jeg hadde vunnet den og hadde mulighet for å selge. Hadde jeg ikke kunne dratt hadde jeg gitt den videre, hvorfor skal andre betale når jeg selv ikke betalte liksom..
Men det er bare min tankegang da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...