Gå til innhold

Hjelp - får ikke fjernet Norton.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norton har gått ut på maskinen og jeg har tenkt å laste ned et gratis virusprogram nå.

Først må jeg fjerne Norton men får det ikke til på Aceren min.

Jeg går på Kontrollpanel - avinstallere program.

På listen står Norton 360. Jeg merker linjen med Norton 360 og trykker på

avinstaller/ endre som kommer opp over i bildet - men dessverre skjer ingenting.

Jeg har prøvd flere ganger.

(Jeg har avinstallert programmer før og fått det til)

Prøvde også å slette ved å åpne listen over alle programmer via Start - knappen.

Noen som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: 40b38...cf6
Videoannonse
Annonse
Gjest Dansedilla
Skrevet

Hva med oppgavebehandling?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å installere CCleaner?

Anonymous poster hash: f60ff...035

AnonymBruker
Skrevet

Hva med oppgavebehandling?

(Jeg har ikke særlig gode datakunnskaper ellers)

Kan du komme med en instruks på hva du mener?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å installere CCleaner?

Anonymous poster hash: f60ff...035

Kan du forklare litt mer om hva CCleaner er, hva det gjør og eventuelle risikoer?

Er det ellers noe man finner gratis på nettet?

Poenget er at vi her i huset forsøker å finne gratisløsninger så langt som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv gratisversjonen av Revo Uninstaller

Meget nyttig til diverse rydde- og renseoppgaver og gjør en grundigere jobb enn den innebygde avinstallerinsfunksjonen i Windows.

Anonymous poster hash: 05da7...438
Gjest Dansedilla
Skrevet

(Jeg har ikke særlig gode datakunnskaper ellers) Kan du komme med en instruks på hva du mener? Anonymous poster hash: 40b38...cf6

Nå har jeg ikke vært på data på en stund, men kan prøve å forklare.

Ctrl + alt + delete ( evt er det bare alt + delete eller ctrl + delete). Velg Start oppgavebehandling, og da får du opp et lite vindu hvor det står hvilke programmer som kjører ++. Jeg mener det skal være en fane der som handler om programmer som er installert. Finner du Norton på lista der? I så fall klikker du på den og velger 'slett program' eller noe lignende. Tror det skal være ca fremgangsmåte som det :) si ifra hvis det ikke fungerer!

Skrevet

Nå har jeg ikke vært på data på en stund, men kan prøve å forklare.

Ctrl + alt + delete ( evt er det bare alt + delete eller ctrl + delete). Velg Start oppgavebehandling, og da får du opp et lite vindu hvor det står hvilke programmer som kjører ++. Jeg mener det skal være en fane der som handler om programmer som er installert. Finner du Norton på lista der? I så fall klikker du på den og velger 'slett program' eller noe lignende. Tror det skal være ca fremgangsmåte som det :) si ifra hvis det ikke fungerer!

Du sletter ikke et program ved å avslutte prosessen.

Prøv CCleaner.

• Liker 2
Gjest Dansedilla
Skrevet

Du sletter ikke et program ved å avslutte prosessen.

Prøv CCleaner.

Nei men er det ikke sånn slette-program der da? Man kan slette hele windows og internett explorer ogsånn :P

Skrevet

Du tenker på listen over innstallerte programmer. Den finner man ved å gå inn på kontrollpanel -> Legg til/Fjern programmer. Da kommer det opp en liste over alle innstallerte programmer og man kan avinnstallere det man ønsker derfra.

Velg Norton, trykk endre/fjern og saken er karbonade.

AnonymBruker
Skrevet

Norton kan være en liten luring som kan være vanskelig å bli helt kvitt, så prøv decrapifier:) Litt mer grundig enn Ccleaner, men den er absolutt også kjekk å ha! (bare ikke last ned fra CNET)

Anonymous poster hash: 057fe...e06
AnonymBruker
Skrevet

:-)

Anonymous poster hash: cb7d8...ca2
  • Liker 1
Skrevet

Norton kan være en liten luring som kan være vanskelig å bli helt kvitt, så prøv decrapifier:) Litt mer grundig enn Ccleaner, men den er absolutt også kjekk å ha! (bare ikke last ned fra CNET)

Anonymous poster hash: 057fe...e06

hva er feil med CNET ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...