Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elyssa
Skrevet

Har hele tiden slitt med søvnen til lillemann, og nå som ting endelig var begynt å bli bra, vokser han selvfølgelig ut av vognbagen sånn at vi må bytte til sportsvogna.

Han er vant til å sove ute i vogn to ganger om dagen, sover da 1-2t. Hvis han må sove inne sover han maks 40 min.

Har prøvd å gjøre sportsdelen så lik bagen som mulig, har kjøpt likt trekk o.l men alikevel sover han nå bare 30-40 min av gangen og nekter å sove hvis jeg ikke triller (det har vi egentlig sluttet med)

Har tenkt at det sikkert er fordi han sikkert har noen småoppvåkninger som vanlig, også våkner han ordentlig til fordi han registrerer at noe er annerledes enn det pleier.

Har altså bare prøvd dette i en dag, men jeg blir så motløs fordi vi faktisk har hatt 8 ganske harde måneder og det endelig var begynt å bli bedre :tristbla:

Tror dere at det løsner når han blir vant til vogna?

Må bare legge til at han er helt umulig når han sover så lite, så er ikke bare for min egen del jeg stresser...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi slet mye med søvnen. Hun er Nå 4-5 Mnd og ting har løsnet! Hun nektet å sove i vogn om den sto stille, sov kun i bilstol og på natta da hun var helt utslitt..

Det som fungerte for oss var å se når hun ble trøtt (gjerne komme litt i forkjøpet da, men ikke alltid lett) hun er enten glad som ei lerke eller overtrøtt. La henne i dobbeltsenga, en av oss la oss på den ene siden, holdt henne inntil og rugget henne i søvn. På den andre siden la vi rn pute som hun koste med da hun kastet seg fra side til side. Noen ganger tok det 5 min, noen ganger 30.. Men resultatet var fantastisk. Ca 1 time og 30 min søvn hver 2. Time :)

En ny verden. Før sov hun kun 10-20 min i bil eller vogn. Nå er vogna helt uaktuell å sove i.

Skrevet

Vår gutt er vàr for forandringer, og bruker noen dager på å sove godt om han skifter omgivelser. Samme om det er nytt sted, ny seng eller ny vogn. Men det går seg til etter noen dager her ihvertfall. :)

Gjest Elyssa
Skrevet (endret)

Jenta mi slet mye med søvnen. Hun er Nå 4-5 Mnd og ting har løsnet! Hun nektet å sove i vogn om den sto stille, sov kun i bilstol og på natta da hun var helt utslitt..

Det som fungerte for oss var å se når hun ble trøtt (gjerne komme litt i forkjøpet da, men ikke alltid lett) hun er enten glad som ei lerke eller overtrøtt. La henne i dobbeltsenga, en av oss la oss på den ene siden, holdt henne inntil og rugget henne i søvn. På den andre siden la vi rn pute som hun koste med da hun kastet seg fra side til side. Noen ganger tok det 5 min, noen ganger 30.. Men resultatet var fantastisk. Ca 1 time og 30 min søvn hver 2. Time :)

En ny verden. Før sov hun kun 10-20 min i bil eller vogn. Nå er vogna helt uaktuell å sove i.

Takk for svar, men søvnen har egentlig løsnet her altså. Han har sovet greit hele tiden, men har krevd en del (MYE) trilling.

Nå kan vi stort sett legge han ned også sover han både ute og inne. Men inne sover han altså ikke så lenge som han har behov for, og han elsker vogna si (Ja, bagen dessverre...)

Kan uansett ikke legge ham i dobbeltsenga, for når han våkner vil han bare krabbe bort til kanten og dette ut :ler:

Så det prøver vi ikke på!

Men så fint at det har løsnet for dere!

Vår gutt er vàr for forandringer, og bruker noen dager på å sove godt om han skifter omgivelser. Samme om det er nytt sted, ny seng eller ny vogn. Men det går seg til etter noen dager her ihvertfall. :)

Tusen takk :hjerte: Jeg håper det går seg til ja :)

Ser jeg var litt fortvila når jeg skrev i stad. Siste luren sovnet han fint selv, selv om han ikke sov så lenge, så det er jo absolutt håp :)

Endret av Elyssa
Skrevet

Så ikke alderen på gutten din før nå :P flytt han over i egen seng bår han har sovnet tungt. Det ordner seg til slutt :) han trenger nok noen dager til å bli vandt til vogna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...