AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Kjør debattAnonymous poster hash: 92b50...897
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Overskriften skulle selvfølgelig være "tilbøyelige", sånn er det å være utlending.Anonymous poster hash: 92b50...897
Steinar40 Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Vet ikke om dette er så veldig kjønnsavhengig. Vil nesten tro at det er mer individuelt. F.eks vil jo et individ som selv ser bra ut være mer tilbøyelig til å forvente mer av en potensiell partners utseende. På den annen side så kan det være andre faktorer som er viktigere enn utseendet.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Jeg tror det er individuelt. Anonymous poster hash: e9bdc...d37 1
Alina X Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Nei,tror menn er veldig kresne på det der.....menn derimot trenger ikke utseende,bare en ok personlighet:-)
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Individuelt. Anonymous poster hash: e5ea2...307
Nettinettet Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Jeg tror det er veldig individuelt og kommer ann på hvilket miljø man er vokst opp med, og hvilken holdninger man har som person.. Alder har også innvirkning, for jo eldre vi blir jo mindre vektlegger de fleste av oss utseende ved valg av partner. Vi vektlegger det, og det har betydning, men en person blir penere med en fin personlighet og omvendt.
oeas Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Jeg tror det er mest individuelt og alder. Men hva som spiller mest inn, derimot, individet eller alderen, for de fleste blir jo mindre overfladiske, og begynner å fokusere mer på det indre, med alderen. Hva tenker folk om det? Individuelt eller alder? 2
Tibbie Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 (endret) Vell, forsknng viser at menn tenner mer på det visuelle enn kvinner gjør. Jeg syns jeg oftere ser pene jenter med mindre pene menn enn motsatt Endret 3. juli 2013 av Tibbie
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Flere kvinner enn menn har behov for et forhold. Menn går ikke inn i forhold med burugler, men kvinner kan fort bli ganske desperat og går gjerne ned noen hakk bare for å ikke være den eneste single i venninnegjengen. Kvinner er ikke noe mindre kresen enn menn, men de gir seg mye raskere. Menn forblir singel hele livet om det eneste de har sjans på er burugler. Da er det bedre å sitte på KG og syte over de dumme kvinnfolkene! Anonymous poster hash: 1d204...201
sandkri01 Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 Dette er blitt forsket på faktisk. Vi mennesker er lagd slik, vi tenker utseende, vi tenker personlighet. På den forskningen viste det seg at de mest attraktive personene valgte hverandre, mens de mindre attraktive valgte hverandre. De valgte altså personen som de følte de hadde mest sjangs på, og som de følte lå på lik linje med dem selv. Interessant.. Men det er veldig individuelt da. Det finnes utallige uattraktive mennesker som velger super sexye mennesker, og omvendt. Det er veldig individuelt, men noe av den forskningen virket logisk og da. Kjæresten min ligger på samme linje som meg, utseendemessig, synes jeg.
Gjest Cartman Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 Flere kvinner enn menn har behov for et forhold. Menn går ikke inn i forhold med burugler, men kvinner kan fort bli ganske desperat og går gjerne ned noen hakk bare for å ikke være den eneste single i venninnegjengen. Kvinner er ikke noe mindre kresen enn menn, men de gir seg mye raskere. Menn forblir singel hele livet om det eneste de har sjans på er burugler. Da er det bedre å sitte på KG og syte over de dumme kvinnfolkene! Anonymous poster hash: 1d204...201 Hm kjenner meg ikke helt igjen. Synes det minst tiltrekkende er negative kvinner. Faktisk er utseende mindre viktig i den store sammenhengen. Mitt syn skyldes sikkert at jeg har jobbet med mye kundekontakt og er bokstaveligtalt drittlei sure, humørsyke og umodne mennesker. Personlighet er viktigst for meg. Så kommer utdannelse, utseende, interesser etc.
Steinar40 Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 Jeg tror det er mest individuelt og alder. Men hva som spiller mest inn, derimot, individet eller alderen, for de fleste blir jo mindre overfladiske, og begynner å fokusere mer på det indre, med alderen. Hva tenker folk om det? Individuelt eller alder? Alder har sikkert mye å si, men alderen følger individet.
Steinar40 Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Flere kvinner enn menn har behov for et forhold. Menn går ikke inn i forhold med burugler, men kvinner kan fort bli ganske desperat og går gjerne ned noen hakk bare for å ikke være den eneste single i venninnegjengen. Kvinner er ikke noe mindre kresen enn menn, men de gir seg mye raskere. Menn forblir singel hele livet om det eneste de har sjans på er burugler. Da er det bedre å sitte på KG og syte over de dumme kvinnfolkene! Anonymous poster hash: 1d204...201 hehe Ja, jeg tror at de 3 viktigste faktorene er som følger: 1. Kvinner har som regel et større behov for å få barn enn menn. 2. Kvinner har lavere status som single enn menn. 3. Kvinner er mer sårbare alene enn menn.
Steinar40 Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Dette er blitt forsket på faktisk. Vi mennesker er lagd slik, vi tenker utseende, vi tenker personlighet. På den forskningen viste det seg at de mest attraktive personene valgte hverandre, mens de mindre attraktive valgte hverandre. De valgte altså personen som de følte de hadde mest sjangs på, og som de følte lå på lik linje med dem selv. Interessant.. Men det er veldig individuelt da. Det finnes utallige uattraktive mennesker som velger super sexye mennesker, og omvendt. Det er veldig individuelt, men noe av den forskningen virket logisk og da. Kjæresten min ligger på samme linje som meg, utseendemessig, synes jeg. Dette kan sikkert stemme hvis man har mange ulike å velge i mellom. Men som regel så har man ikke det. Det er som regel bare noen få aktuelle som man blir kjent med. Og da kan valget fort bli veldig enkelt.
Steinar40 Skrevet 4. juli 2013 #17 Skrevet 4. juli 2013 Hm kjenner meg ikke helt igjen. Synes det minst tiltrekkende er negative kvinner. Faktisk er utseende mindre viktig i den store sammenhengen. Mitt syn skyldes sikkert at jeg har jobbet med mye kundekontakt og er bokstaveligtalt drittlei sure, humørsyke og umodne mennesker. Personlighet er viktigst for meg. Så kommer utdannelse, utseende, interesser etc. Ja, jeg kan godt forstå det. På en måte er du heldig som får alle illusjoner knuste på den måten hehe
KapteinSabeltann Skrevet 4. juli 2013 #18 Skrevet 4. juli 2013 Dere som sier at det er individuelt: hevder dere at det er null forskjell på menn og kvinner, eller bare at det er individuelle forskjeller i tillegg? Sistnevnte er jo så opplagt at det er irrelevant å nevne. Førstnevnte er jo det eneste som betyr noe. Uten å søke masse ville jeg vært villig til å vedde mye på at menn setter utseende høyere som kriterium for valg av partner enn det kvinner gjør.
Steinar40 Skrevet 4. juli 2013 #19 Skrevet 4. juli 2013 Dere som sier at det er individuelt: hevder dere at det er null forskjell på menn og kvinner, eller bare at det er individuelle forskjeller i tillegg? Sistnevnte er jo så opplagt at det er irrelevant å nevne. Førstnevnte er jo det eneste som betyr noe. Uten å søke masse ville jeg vært villig til å vedde mye på at menn setter utseende høyere som kriterium for valg av partner enn det kvinner gjør. Feil. I praksis er det bare individet som betyr noe; ettersom du aldri kommer til å forholde deg til alle kvinner, men bare et bitte lite utvalg (i beste fall).
Gjest Svampebob1 Skrevet 4. juli 2013 #20 Skrevet 4. juli 2013 Det er vel ingen hemmelighet at menn er temmelig opptatt av pupper og tynne damer. Der tror jeg nok dere damer har hatt et langt høyere press på dere i forhold til kropp og utseende. Kvinner har vært temmelig utsatt for spiseforstyrrelser lenge. Menn har såvidt begynt å komme etter der, sikkert fordi vi også merker mer fokus på kropp og utseende. Historisk sett har vel dere damer vært laangt flinkere til å pynte dere også, mens vi mannfolk kan gå rundt skjeggete og fæle og bli oppfattet som kjekke allikevel. Det er mange fordeler ved å være mann. Vi kan til og med stå når vi tisser. Det kan ikke dere så! ;-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå