Gjest Heartbeat Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Er så irriterende nå på sommeren å aldri kunne spise litt mer is og god mat. Jeg går jo opp bare jeg SER på mat! Er så urettferdig Kan dere spise noen is et par dager eller skeie ut med god mat uten å gå opp? Jeg må alltid være utrolig streng de neste påfølgende dagene for å gå ned til normal vekt igjen. Går opp flere kg om jeg skeier ut et par dager :/ Skal på ferie snart og er så slitsomt å bare sitte å se på at andre koser seg med mat og is. Mens jeg sitter der med pepsi max min Hva gjør dere andre og hva spiser dere på ferie? Jeg tar alltid med vekten min. De andre ler av meg , men det er jo ikke kødd engang. Jeg MÅ alltid være nøye ellers så fyker jeg opp i vekt. SKAL SELVSAGT STÅ OPP I VEKT I OVERSKRIFTEN!! Endret 2. juli 2013 av Heartbeat
nuggets Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Går sjeldent opp i vekt hvis det er snakk om en til to uker med utskeielser. Begynner det å nærme seg en mnd med utskeielser, så kanskje. Har ikke et forhold til verken godteri eller sjokolade da jeg ikke liker det. Men jeg elsker is og spiser masse av det på sommeren, uten å merke noe forskjell. Kommer vel an på person til person tenker jeg :-) syntes du burde la vekten ligge hjemme på ferie. Er jo mye hyggeligere å kose seg skikkelig på ferie uten å måte tenke på vekten?
Gjest Vampen Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Jeg skeier ut litt med god samvittighet. Du skal skeie ut ganske kraftig for å legge på deg noen kilo på et par dager. Jeg kan legge på meg litt etter noen slike dager, men det er stort sett vannvekt og forsvinner raskt. Å ha med vekt på ferie høres forresten ikke helt sunt ut. Hva som skjer på vekta sier ikke alt. Hva med å følge med på klær ect., og heller veie deg når du er hjemme og spiser normalt igjen? 4
Gjest Heartbeat Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Jeg skeier ut litt med god samvittighet. Du skal skeie ut ganske kraftig for å legge på deg noen kilo på et par dager. Jeg kan legge på meg litt etter noen slike dager, men det er stort sett vannvekt og forsvinner raskt. Å ha med vekt på ferie høres forresten ikke helt sunt ut. Hva som skjer på vekta sier ikke alt. Hva med å følge med på klær ect., og heller veie deg når du er hjemme og spiser normalt igjen? Gjorde det sist sommer, med det resultat at jeg måtte slanke meg strengt i flere måneder for å komme ned til riktig vekt igjen. Spiste masse karbohydrater men ikke i store mengder. Men bare to tre dager med noen is og fastfood er nok til å øke betraktelig i vekt for min del. Derfor blir vekten med i sommer 1
Gjest Vampen Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Gjorde det sist sommer, med det resultat at jeg måtte slanke meg strengt i flere måneder for å komme ned til riktig vekt igjen. Spiste masse karbohydrater men ikke i store mengder. Men bare to tre dager med noen is og fastfood er nok til å øke betraktelig i vekt for min del. Derfor blir vekten med i sommer Pussig. En kilo fett utgjør jo noen tusen kalorier. Man skal spise mye for å legge på seg flere kilo over kort tid. Spiser du vanligvis lite karbohydrater? Jeg legger gjerne på meg litt om jeg går fra lite karbo til mye. Men det er fordi kroppen holder på mer vann ved høyt karboinnhold. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Ja, legger aldri på meg uansett. Anonymous poster hash: b3ebb...06a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Ja, jeg kan skeie en del ut uten at vekta går noe særlig opp, men så har jeg nok aldri hatt anlegg for veldig vektøkning heller, bare mer eller mindre fettlag på magen (uten at det blir stor vom av det). Er for øvrig mann og 73 kilo, så ønsker å gå opp litt mer i muskelmasse da, men jobber for det. Er bare hvis jeg slutter å trene på lange perioder (måneder/år) at vekta stiger opp til ca 77-80. Anonymous poster hash: 66b67...bdc
Gjest Heartbeat Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Pussig. En kilo fett utgjør jo noen tusen kalorier. Man skal spise mye for å legge på seg flere kilo over kort tid. Spiser du vanligvis lite karbohydrater? Jeg legger gjerne på meg litt om jeg går fra lite karbo til mye. Men det er fordi kroppen holder på mer vann ved høyt karboinnhold. Ja, jeg spiser veldig lite karbohydrater til vanlig, så tror kanskje noe er vann. Men jeg må likevel streve lenge for å få av meg dette jeg har konsumert. Er så irriterende å må leve slik hele livet. Men må man så må man
Gjest Heartbeat Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Ja, legger aldri på meg uansett. Anonymous poster hash: b3ebb...06a Heldige deg
Petra75 Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Vektoppgang er vel heller et resultat av usunn livsstil over tid. Jeg kan godt legge på meg et par kilo etter en helg med mye drittmat og salt, men det er bare vann, og forsvinner igjen i løpet av uka. Derfor veier jeg meg kun torsdag eller fredag morgen, da det er da jeg er mest "normal". 1
Gjest Heartbeat Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Vektoppgang er vel heller et resultat av usunn livsstil over tid. Jeg kan godt legge på meg et par kilo etter en helg med mye drittmat og salt, men det er bare vann, og forsvinner igjen i løpet av uka. Derfor veier jeg meg kun torsdag eller fredag morgen, da det er da jeg er mest "normal". Jeg veier meg også fredag eller lørdag. Bruker å spise mer på lørdag enn ellers, derfor er fredag eller lørdagsmorgen best for meg å veie meg. Ja, om jeg skeier ut bare EN dag så greier jeg å innhente meg til neste helg. Men tenker på noen dager, da har jeg det gående og bruker flere måneder for å komme til ønsket vekt igjen . Er jo irriterende for kjæresten og familien også, for vi kan aldri kose oss sammen over tid, for da fyker jeg opp i vekt
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Jeg er akkurat som TS. Har epleformet kropp og all vekta legger seg på magen. I tillegg er jeg veldig lav. Når jeg går opp 1 kg etter en ferie ser det ut som jeg har gått opp 5 kg. Utrolig irriterende. Jeg spiser allikvel godis på lørdagen, men prøver å begrense mengden. Det er rett og slett ikke verdt det når jeg ved hvor hardt jeg må jobbe for å bare gå ned 1 kg. Mennesker som meg og TS har rett og slett lettere for å gå opp i vekt enn andre. Anonymous poster hash: 83a61...eb8 2
Gjest Heartbeat Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Jeg er akkurat som TS. Har epleformet kropp og all vekta legger seg på magen. I tillegg er jeg veldig lav. Når jeg går opp 1 kg etter en ferie ser det ut som jeg har gått opp 5 kg. Utrolig irriterende. Jeg spiser allikvel godis på lørdagen, men prøver å begrense mengden. Det er rett og slett ikke verdt det når jeg ved hvor hardt jeg må jobbe for å bare gå ned 1 kg. Mennesker som meg og TS har rett og slett lettere for å gå opp i vekt enn andre. Anonymous poster hash: 83a61...eb8 Godt å høre at jeg ikke er alene Men ja, det er irriterende og ikke kunne skeie ut litt mer enn bare EN dag i uken . Er som du sier ikke verdt det, når man må streve så hardt for å få de kiloene av igjen
Gjest Vampen Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Ja, jeg spiser veldig lite karbohydrater til vanlig, så tror kanskje noe er vann. Men jeg må likevel streve lenge for å få av meg dette jeg har konsumert. Er så irriterende å må leve slik hele livet. Men må man så må man Min siste utskeielse var vel sånn type 3 uker siden. Ikke noen ekstrem utskeielse, bare mer karbo enn normalt. Jeg la på meg en kilo eller noe i vann. Og det har tatt 2-3 uker å komme tilbake til normalt. Men det er ikke fordi jeg la på meg fett. Det er heller en kombinasjon av vann, syklus og at kroppen må komme "inn" i rutinen igjen. Plutselig hoppet vekta ned mer enn en kilo nærmest over natta, uten at jeg gjorde noe spesielt. Så jeg tipper at vannvekt i forbindelse med høyere karboinntak har noe å si for din del også. Jeg tror man regner at en kilo fett tilsvarer rundt 7000 eller 9000 kalorier. Det er jævlig mye is å dytte i seg på et par dager. Jeg vet at jeg legger på meg vannvekt ved utskeielser, men jeg velger å blåse i det. Så lenge man ikke skeier ut i hytt og vær, så betyr det ikke noe. Jeg kan kjenne at klærne strammer litt en dag eller to, fordi jeg har mer vann i kroppen og er mer oppblåst etter en runde med høykarbo. Men klærne sitter som de skal før vekta er tilbake til normalt. Derfor kan det være lurt å ikke se seg blind på vekta, men også følge med på kroppen forøvrig. 1
Gjest Heartbeat Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Min siste utskeielse var vel sånn type 3 uker siden. Ikke noen ekstrem utskeielse, bare mer karbo enn normalt. Jeg la på meg en kilo eller noe i vann. Og det har tatt 2-3 uker å komme tilbake til normalt. Men det er ikke fordi jeg la på meg fett. Det er heller en kombinasjon av vann, syklus og at kroppen må komme "inn" i rutinen igjen. Plutselig hoppet vekta ned mer enn en kilo nærmest over natta, uten at jeg gjorde noe spesielt. Så jeg tipper at vannvekt i forbindelse med høyere karboinntak har noe å si for din del også. Jeg tror man regner at en kilo fett tilsvarer rundt 7000 eller 9000 kalorier. Det er jævlig mye is å dytte i seg på et par dager. Jeg vet at jeg legger på meg vannvekt ved utskeielser, men jeg velger å blåse i det. Så lenge man ikke skeier ut i hytt og vær, så betyr det ikke noe. Jeg kan kjenne at klærne strammer litt en dag eller to, fordi jeg har mer vann i kroppen og er mer oppblåst etter en runde med høykarbo. Men klærne sitter som de skal før vekta er tilbake til normalt. Derfor kan det være lurt å ikke se seg blind på vekta, men også følge med på kroppen forøvrig. Ja, kan være enig i at noe er vann, men jeg føler meg mer oppblåst, strammere klær osv også!! Og jeg bruker som du 2-3 uker og ofte over mnd før jeg er tilbake til normal vekt, og det er med noen få utskeielsesdager. Uff , føler ferien blir litt ødelagt når jeg ikke kan kose meg med god mat. Men holder på å lære meg at kos ikke trenger og inneholde mat hele tiden. Som kose oss på kino (les, spise godterier og se film ) Kose seg på stranden (les grille god mat ) Ut å spise og kose oss ( les, spise masse usunn mat ) Gå i byen og kose oss ( les, spise noen is og sitte i parken ) De fleste forbinder kos ofte med mat til. Men jeg får prøve å snu dette litt i ferien 1
Gjest winston Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 Ta med målebånd. 1 cm ekstra rundt livet for meg = 1 kg opp har jeg funnet ut. Legger først og fremst på meg på rumpa..
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Magen min eser ut til dobbel størrelse og ser gravid ut bare jeg spiser en hvetebolle. Tror det er mye luft, men det ser jo ikke bra ut det heller. Anonymous poster hash: 0177c...efc
Gjest Vampen Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 Ja, kan være enig i at noe er vann, men jeg føler meg mer oppblåst, strammere klær osv også!! Og jeg bruker som du 2-3 uker og ofte over mnd før jeg er tilbake til normal vekt, og det er med noen få utskeielsesdager. Uff , føler ferien blir litt ødelagt når jeg ikke kan kose meg med god mat. Men holder på å lære meg at kos ikke trenger og inneholde mat hele tiden. Som kose oss på kino (les, spise godterier og se film ) Kose seg på stranden (les grille god mat ) Ut å spise og kose oss ( les, spise masse usunn mat ) Gå i byen og kose oss ( les, spise noen is og sitte i parken ) De fleste forbinder kos ofte med mat til. Men jeg får prøve å snu dette litt i ferien Som sagt, jeg føler også på oppblåsthet og strammere klær en stund. Kroppen får litt sjokk av å plutselig bli utsatt for høykarbo. Om det tar over en måned for din del, så har du vel sansynligvis også hatt mensen? Det er ikke unormalt at det også kan påvirke vekta. Jeg legger på meg en kilo eller to uka før mensen. Også vann. Poenget er at det er mange ting som kan påvirke vekta di, som kanskje er mer sansynlig enn at du legger på deg flere kilo fett på et par dager. Når det er sagt, å bryte ut av vanen med at kos betyr mat er ikke negativt. Man må ikke ha mat eller usunn mat for å kose seg. Jeg tror også man kan snu på ting ved å innføre sunnere kosemat. Det er masse godt, og sunt, man kan slenge på grillen. Nå er det også høysesong for bær. Is kan man også lage selv, med gode råvarer, og bytte ut eventuelt sukker med sukrin. Mørk sjokolade har mindre sukker og er langt mer "mettende" enn en typisk sjokolade. Så man kan kose seg, uten at det må bety masse karbo. 1
Gjest Heartbeat Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Magen min eser ut til dobbel størrelse og ser gravid ut bare jeg spiser en hvetebolle. Tror det er mye luft, men det ser jo ikke bra ut det heller. Anonymous poster hash: 0177c...efc Ja hveteboller og pommes fritt er det verste!!! Blir skikkelig oppblåst her og!!
Gjest nicola Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Ja, jeg spiser veldig lite karbohydrater til vanlig, så tror kanskje noe er vann. Men jeg må likevel streve lenge for å få av meg dette jeg har konsumert. Er så irriterende å må leve slik hele livet. Men må man så må man jeg har det helt likt som deg. En helg er nok, å jeg må streve lenge for å få av meg kiloene..Bruker å gå opp 2-3 kg på noen dager med usunn mat :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå