AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Har gjennom nettdating vært på kaffedate med 3-4 ulike menn hittil. Så langt har alle jeg har møtt vært seriøse og hyggelige,og jeg merker vi har en god del tilfelles,slik at mye av grunnlaget for et seriøst forhold skulle være tilstede. Problemet er at jeg ikke har følt noe fysisk tiltrekning mot noen av dem. De gir meg mange komplimanger på at jeg er pen,søt,etc...,men jeg føler ikke det samme.. Jeg er ikke en person som kun går etter utseendet.Det indre teller mest og de jeg hittil har møtt har vært menn med utseende midt på treet og litt under.Har kanskje ubeviist valgt å styre unna de jeg egentlig synes er mest kjekke,da jeg ofte har erfart at de har vist seg å være de største drittsekkene..(bare min personlige erfaring altså). Men jeg føler at det også må være en tiltrekning der..og at jeg må føle den fra starten av. Hva gjør dere andre (nett)datere i slike situasjoner? Gir dere det litt ekstra tid,og ser om den fysiske tiltrekningen kommer senere? Eller går dere videre til neste kandidat? Vil ikke forlede noen heller,når jeg bare liker personligheten men ikke kan se for meg noe intimt samvær føles det litt hyklerisk å fortsette å møtes..Men hvordan skal man avvise?Siden kjemien er bra kan jeg jo ikke skylde på den...Samtidig har jeg heller ikke lyst å såre hyggelige folk ved å si "Sorry men føler ingen fysisk tiltrekning mot deg"... Anonymous poster hash: cc786...d0f
Gjest Svampebob1 Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Det er viktig at du føler deg tiltrukket også, men det er ikke sikkert at det er helt avhengig av utseendet. Jeg kunne nok uansett ikke ha blitt sammen med noen hvor jeg ikke følte meg tiltrukket av jenta.
Gjest KateW Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 For meg handler det om tiltrekning, ikke utseende. Altså jeg kan være tiltrukket av noen andre ikke syns er kjekke og motsatt. Jeg har også datet flotte menn (Andre har vært helt over seg over hvor flotte) men de har ikke appellert til meg utseende-messig, og da har det heller ikke fungert. Jeg må være tiltrukket.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Jeg føler at den mentale at tiltrekningen er på plass,men at den fysiske uteblir helt og det blir en slags barriere med tanke på intimitet og sex senere. Anonymous poster hash: cc786...d0f
Gjest Svampebob1 Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Jeg føler at den mentale at tiltrekningen er på plass,men at den fysiske uteblir helt og det blir en slags barriere med tanke på intimitet og sex senere. Anonymous poster hash: cc786...d0f Du liker personen, med andre ord.. Men er det noen grunn til at det fysiske ikke tiltaler deg? Er det noe han kan gjøre noe med ved å endre klesstil og/eller livsstil? Hva med hår/skjegg? Endret 2. juli 2013 av Svampebob1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Du liker personen, med andre ord.. Men er det noen grunn til at det fysiske ikke tiltaler deg? Er det noe han kan gjøre noe med ved å endre klesstil og/eller livsstil? Hva med hår/skjegg? TS igjen her.Kanskje..noen er overvektige,andre for tynne (etter min mening)..Men det er mest av alt er det nok ansiktstrekkene som ikke tiltaler meg,tynn i håret ,og ofte lav høyde etc...(Noen har nok skrytt på seg noen centimeter på høyden i profilen sin) Anonymous poster hash: cc786...d0f
Gjest Svampebob1 Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 TS igjen her.Kanskje..noen er overvektige,andre for tynne (etter min mening)..Men det er mest av alt er det nok ansiktstrekkene som ikke tiltaler meg,tynn i håret ,og ofte lav høyde etc...(Noen har nok skrytt på seg noen centimeter på høyden i profilen sin) Anonymous poster hash: cc786...d0f Ja, den biten der er viktig også. Hvis ikke personligheten er så bra at det kompenserer for det fysiske, så ville ikke jeg ha følt at det hadde vært rett heller. Enkelte ting klarer jeg ikke selv. Da er det bare ikke interesse der fra min side heller..
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 TS igjen her.Kanskje..noen er overvektige,andre for tynne (etter min mening)..Men det er mest av alt er det nok ansiktstrekkene som ikke tiltaler meg,tynn i håret ,og ofte lav høyde etc...(Noen har nok skrytt på seg noen centimeter på høyden i profilen sin) Anonymous poster hash: cc786...d0f Man skal da være tiltrukket fysisk også, samtidig er det viktig å ikke la gode partnere gå fordi dama/mannen ikke er modellpen med store pupper eller markerte muskler. Så kommer det jo an på hva du anser som lav høyde. Anonymous poster hash: f2b78...1ef
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Enkelte ting klarer jeg ikke selv. Da er det bare ikke interesse der fra min side heller.. Ut av ren nysgjerrig, hva er de tingene? Anonymous poster hash: d81a4...4a1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Man skal da være tiltrukket fysisk også, samtidig er det viktig å ikke la gode partnere gå fordi dama/mannen ikke er modellpen med store pupper eller markerte muskler. Så kommer det jo an på hva du anser som lav høyde. Anonymous poster hash: f2b78...1ef TS her.Jeg er enig i det,og prøver alltid å la bra personlighet gå foran eventuelle "skavanker".Lurer likevel på om det er riktig å holde på en person kun pga.personlighet. Det blir jo nesten like overfladisk som å være sammen med noen kun pga.bra utseende.. Er ikke ute etter modellvakre menn nei.Jeg er 168cm og synes det blir for lavt når de såvidt er høyere enn meg..Stiller ikke skyhøye krav til kropp og utseende. Anonymous poster hash: cc786...d0f
Gjest Svampebob1 Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Ut av ren nysgjerrig, hva er de tingene? Anonymous poster hash: d81a4...4a1 Jeg gir veldig mye av meg selv og har høye ambisjoner, noe som krever veldig mye av meg. Så for å klare disse tingene, så må jeg holde meg "fit for fight" både mentalt og fysisk. Hun bør ikke bli noe hinder for at jeg skal klare å realisere meg selv. Røyking, overvekt og generelt sett en usunn livsstil er dealbreakers for meg, i tillegg til at man bør klare å ta ansvar for seg selv og evt. kompleksene man har (noe alle har).
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Du liker personen, med andre ord.. Men er det noen grunn til at det fysiske ikke tiltaler deg? Er det noe han kan gjøre noe med ved å endre klesstil og/eller livsstil? Hva med hår/skjegg? Bare litt nysgjerrig, hva om han da etter en stund går tilbake til å være som før? F.eks klipper dette skjegget sånn at hun ikke lenger er tiltrukket. Da kan man jo risikere å slå opp pga litt hår i ansiktet... Jeg håper og tror at mennesker ikke er så enkleAnonymous poster hash: d81a4...4a1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 TS her.Jeg er enig i det,og prøver alltid å la bra personlighet gå foran eventuelle "skavanker".Lurer likevel på om det er riktig å holde på en person kun pga.personlighet. Det blir jo nesten like overfladisk som å være sammen med noen kun pga.bra utseende.. Er ikke ute etter modellvakre menn nei.Jeg er 168cm og synes det blir for lavt når de såvidt er høyere enn meg..Stiller ikke skyhøye krav til kropp og utseende. Anonymous poster hash: cc786...d0f Er enig med deg i det. Man skal totalt sett være fornøyd med partnerens utseende, men man bør også jobbe litt med å se forbi små skavanker, det har/får de fleste på et eller annet tidspunkt. Da har du i det minste ikke urealistiske tanker om høyde, finnes jo mange menn som er høyere enn det. Det er bare når gjennomsnittet eller litt høyere anses som lavt jeg stusser. Husker jeg flirte da ei jente jeg datet mente jeg var for lav...jeg er for øvrig 1.80. Ikke superhøy, men det er da absolutt ikke veldig lavt Anonymous poster hash: f2b78...1ef
Gjest Svampebob1 Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Bare litt nysgjerrig, hva om han da etter en stund går tilbake til å være som før? F.eks klipper dette skjegget sånn at hun ikke lenger er tiltrukket. Da kan man jo risikere å slå opp pga litt hår i ansiktet... Jeg håper og tror at mennesker ikke er så enkleAnonymous poster hash: d81a4...4a1 Alt handler om motivasjon og valg. Når jeg først finner meg ei, så vil jeg passe på å være den rette for henne så lenge jeg ikke går på akkord med meg selv. Så hvis han virkelig liker henne.....
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Er enig med deg i det. Man skal totalt sett være fornøyd med partnerens utseende, men man bør også jobbe litt med å se forbi små skavanker, det har/får de fleste på et eller annet tidspunkt. Da har du i det minste ikke urealistiske tanker om høyde, finnes jo mange menn som er høyere enn det. Det er bare når gjennomsnittet eller litt høyere anses som lavt jeg stusser. Husker jeg flirte da ei jente jeg datet mente jeg var for lav...jeg er for øvrig 1.80. Ikke superhøy, men det er da absolutt ikke veldig lavt Anonymous poster hash: f2b78...1ef TS igjen.Enig med deg i det. Og 180 er da perfekt høyde synes jeg:) Har datet mange som er under 180,og aldri tenkt over det.Men blir det ned mot 170 cm synes jeg det er litt lavt. Anonymous poster hash: cc786...d0f
Limelight Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 Jeg stiller ikke veldig store krav til utseende, siden det er personligheten som har det aller meste å si. Likevel, det må være et visst minimum av fysisk tiltrekning der (og da snakker jeg selvsagt om ansiktet), en liten gnist i det minste som gjør at jeg føler noe, ellers ser jeg ikke helt poenget.
frøkna Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Utseende er førsteinntrykket man gir. Genene gjør sitt, men jeg setter jo pris på at en mann kan ta vare på utseende sitt også, og ikke går med fett hår for eksempel. Utseende for meg teller nesten like mye som kjemi/ personlighet. Uten den fysiske tiltrekningen er det jo bare en hyggelig person man kommer overens med altså en venn. Jeg har aldri avvist en fyr ved å si at det er på grunn av utseende hans, si det som det er men på en hyggelig måte! At dere passer bedre som venner, at du ser på han mer som en venn. (guys love that).
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 TS igjen.Enig med deg i det. Og 180 er da perfekt høyde synes jeg:) Har datet mange som er under 180,og aldri tenkt over det.Men blir det ned mot 170 cm synes jeg det er litt lavt. Anonymous poster hash: cc786...d0f Ser på mine kompiser som har et ganske mye større naturlig drag enn hva jeg har bare utfra deres førsteinntrykk så pleier de å være rundt 180+/- 1cm ...bra med hår på hodet og uten noen særlige utseendemessige "minus" ..og helt normalvektige. 70-80kg Jeg blir oppfatta annerledes til forskjell ..jeg er nærmere 190, kraftigere men skalla itillegg da. Jeg representerer det som er utenfor "normalen" og tiltrekker nok bare mer de spesielt interesserte kvinnfolka. Så klart det blir lagt stor vekt på utseendet ..man blir oppfatta forskjellig og representerer ulike stilarter deretter. For noen er markedet mindre eller større alt etter hvem man sammenligner seg med. Anonymous poster hash: 67a84...e67
Gjest extra Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Har gjennom nettdating vært på kaffedate med 3-4 ulike menn hittil. Så langt har alle jeg har møtt vært seriøse og hyggelige,og jeg merker vi har en god del tilfelles,slik at mye av grunnlaget for et seriøst forhold skulle være tilstede. Problemet er at jeg ikke har følt noe fysisk tiltrekning mot noen av dem. De gir meg mange komplimanger på at jeg er pen,søt,etc...,men jeg føler ikke det samme.. Jeg er ikke en person som kun går etter utseendet.Det indre teller mest og de jeg hittil har møtt har vært menn med utseende midt på treet og litt under.Har kanskje ubeviist valgt å styre unna de jeg egentlig synes er mest kjekke,da jeg ofte har erfart at de har vist seg å være de største drittsekkene..(bare min personlige erfaring altså). Men jeg føler at det også må være en tiltrekning der..og at jeg må føle den fra starten av. Hva gjør dere andre (nett)datere i slike situasjoner? Gir dere det litt ekstra tid,og ser om den fysiske tiltrekningen kommer senere? Eller går dere videre til neste kandidat? Vil ikke forlede noen heller,når jeg bare liker personligheten men ikke kan se for meg noe intimt samvær føles det litt hyklerisk å fortsette å møtes..Men hvordan skal man avvise?Siden kjemien er bra kan jeg jo ikke skylde på den...Samtidig har jeg heller ikke lyst å såre hyggelige folk ved å si "Sorry men føler ingen fysisk tiltrekning mot deg"... Anonymous poster hash: cc786...d0f Jeg tror at de fleste legger nok mye vekt på utseende enn de er villige til å innrømme.
Gjest Summers Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Jeg tror at de fleste legger nok mye vekt på utseende enn de er villige til å innrømme. hva med deg? av jentene du ikke ville vært sammen med, hvor mange er pga utseende og hvor mange pga personligheten? er nok lettere å finne attraktive mennesker enn noen man virkelig trives med, tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå