Gå til innhold

lære liten gutt å tisse på do: sitte eller stå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hva er vanlig når smågutter skal begynne å gå på do (tisse)?

Jeg har lyst til at min sønn etterhvert skal bli vant til å sitte når han skal tisse. Kanskje litt pga at min mann er oppdratt slik, og det er veldig kjekt med null søl rundt toalettskålen for meg som vasker badet hjemme. :)

Men så tenker jeg litt på at det kanskje er unormalt, f.eks. i barnehagene? Hvordan er det egentlig vanlig å gjøre det der? Vil de ansatte automatisk venne ham til å stå? Det er ingen stor kampsak for min del, altså, men jeg synes det er veldig praktisk om det går an å venne ham til å sitte.

Kom til å tenke på det i går pga at storesøster fikk besøk av en kompis (4 år) som måtte hjelpes på do, han stod og tisset, og det var bare så vidt tissen havnet i doskåla...

Anonymous poster hash: a1709...419
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lær han å sitte! Med mindre du har lyst å vaske veggene og gulvet for tiss etterpå da........ Husker da lillebroren min insisterte på å stå å tisse i en alder av 4....det var virkelig tiss overalt.

Stå og tisse lærer han av seg selv når han blir eldre.

Anonymous poster hash: 4361f...b84
  • Liker 7
Gjest Riskjeks
Skrevet

Lær ham å sitte. Men vær forberedt på at han vil ønske å stå etterhvert. De blir inspirert av andre rundt seg ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hva er vanlig når smågutter skal begynne å gå på do (tisse)?

Jeg har lyst til at min sønn etterhvert skal bli vant til å sitte når han skal tisse. Kanskje litt pga at min mann er oppdratt slik, og det er veldig kjekt med null søl rundt toalettskålen for meg som vasker badet hjemme. :)

Men så tenker jeg litt på at det kanskje er unormalt, f.eks. i barnehagene? Hvordan er det egentlig vanlig å gjøre det der? Vil de ansatte automatisk venne ham til å stå? Det er ingen stor kampsak for min del, altså, men jeg synes det er veldig praktisk om det går an å venne ham til å sitte.

Kom til å tenke på det i går pga at storesøster fikk besøk av en kompis (4 år) som måtte hjelpes på do, han stod og tisset, og det var bare så vidt tissen havnet i doskåla...

Anonymous poster hash: a1709...419

Din mann er oppdratt slik? Sitter han fortsatt eller? Greit at små gutter sitter men hvis voksne menn sitter å pisser er det noe som skurrer i mine ører. Ekte menn sitter ikke som ei kjærring å pisser !

Anonymous poster hash: c747c...9a9

• Liker 6
Skrevet

Ekte menn sitter å pisser inne i hus, ute står dem!!

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Din mann er oppdratt slik? Sitter han fortsatt eller? Greit at små gutter sitter men hvis voksne menn sitter å pisser er det noe som skurrer i mine ører. Ekte menn sitter ikke som ei kjærring å pisser !

Det er helt greit, men da håper jeg virkelig at ekte menn vasker etter seg også.

Jeg har jobbet som rengjører, og jammen meg er det fantastisk mye som havner utenfor doen når menn absolutt skal stå å pisse. Glad jeg slipper den jobben mer, for fy pokker så ekkelt det var!

Anonymous poster hash: 3503d...559

• Liker 5
Gjest nicola
Skrevet

Øh..Menn sitter ikke å tisser? Hvis mannen min hadde sittet å tissa, hadde jeg virkelig begynt å tvile på han... :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Hos oss sitter alle guttene når de tisser. Vi lærer dem til å passe på at tissen peker ned i doen. Av og til er det noen som vil stå, og det har stort sett gårt greit siden vi har liten barnedo, men vi oppfordrer aldri til å stå.

Jeg jobber altså i barnehage.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit, men da håper jeg virkelig at ekte menn vasker etter seg også.

Jeg har jobbet som rengjører, og jammen meg er det fantastisk mye som havner utenfor doen når menn absolutt skal stå å pisse. Glad jeg slipper den jobben mer, for fy pokker så ekkelt det var!

Hvis du har jobbet som renholdsoperatør, så vet du vel også at urin ikke er smittsomt? Ekkelt ja, men det er ikke bakterier i det. Ergo kan du pisse i vasken for deretter å vaske grønbsakene der uten at det er fysisk farlig.

Skrevet

Min gutt lærer seg også å tisse på do nå, og i barnehagen læres de til å sitte (heldigvis). Han sitter hjemme også. Jeg er i grunnen mest vant til at menn sitter og tisser - både mannen min og faren min gjør det.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjenner mange menn som har holdnigen at man sitter hjemme hos folk, men står andre steder.

AnonymBruker
Skrevet

De bhg jeg kjenner til lærer guttene til å sitte. Det er også bevist at blæra tømmes bedre når de sitter. Og så slipper man søl og lukt.

For meg er det likegyldig hva "ekte menn" gjør på do, for jeg er helt sikker på at det viser seg på andre måter.

Det er mer skremmende at flere brukere ikke skjønner forskjellen på en fireårig gutt og en mann.

Anonymous poster hash: 1fe23...117

• Liker 3
Skrevet

er det rart norske menn er verdens mest feminine menn, når mødre tvinger små gutter til å tisse som små jenter. herregud.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har begynt å sitte i voksen alder. Helt uten påvirkning fra andre, og er ikke det minste i tvil om at jeg er mann...

Som det ble sagt over her så tømmes blæra bedre ved å sitte. Dette medfører bedre helse, resturin i blæra kan i enkelte tilfeller være årsak til blærekatar osv. I tillegg reduserer det risikoen for at det kommer noen dråper i underbuksa etterpå. Dersom du ikke får tømt blæra helt, vil det fort kunne komme noen dråper til da du begynner å bevege deg etter at du er "ferdig".

I tillegg er det faktisk jeg som vasker do hjemme (jada, bor alene med to barn 50 %) og foretrekker faktisk en do uten urin overalt.

• Liker 23
Gjest Gjest
Skrevet

Herregud. Dette skremmer meg. Må faktisk si meg enig med tom1986. Menn står når de tisser. Slik er det bare. Det at blæra liksom tømmes bedre når man sitter er blitt tilbakevist flere ganger. Så da er det viktig med siktetrening i stedet for å feminisere de stakkars små. Ærlig talt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å sitte i voksen alder. Helt uten påvirkning fra andre, og er ikke det minste i tvil om at jeg er mann...

Som det ble sagt over her så tømmes blæra bedre ved å sitte. Dette medfører bedre helse, resturin i blæra kan i enkelte tilfeller være årsak til blærekatar osv. I tillegg reduserer det risikoen for at det kommer noen dråper i underbuksa etterpå. Dersom du ikke får tømt blæra helt, vil det fort kunne komme noen dråper til da du begynner å bevege deg etter at du er "ferdig".

I tillegg er det faktisk jeg som vasker do hjemme (jada, bor alene med to barn 50 %) og foretrekker faktisk en do uten urin overalt.

Hehe, å du er singel eller?

Anonymous poster hash: 4baf9...32e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har jobbet som renholdsoperatør, så vet du vel også at urin ikke er smittsomt? Ekkelt ja, men det er ikke bakterier i det. Ergo kan du pisse i vasken for deretter å vaske grønbsakene der uten at det er fysisk farlig.

Hva skulle være smittsomt med urin? Det er vel ingen som tror at det blir mer urin av urin :klo:

Poenget mitt, som du tydeligvis ikke klarte å se, er at det er ekkelt å vaske urin. Jeg sitter på toalettet og får dermed all urin nedi, om en mann ønsker å stå må han gjerne gjøre det, men av erfaring vet jeg at mange overhodet ikke kan å sikte. Om det havner utenfor får de vaske etter seg selv.

• Liker 6
Skrevet

Hehe, å du er singel eller?

Anonymous poster hash: 4baf9...32e

Selvvalgt singel ;) Men mer enn nok av tilbud og muligheter, men trives med å være egen herre som singel etter et langt samliv :icon_lol:

• Liker 1
Skrevet

Min son stod och kissade från första början, han var så pass lång att han kunde göra det utan pall. När vi försökte få honom att sitta så skulle han se vad som skedde, lutade sig bakåt och då pekade "utstyret" utåt och hela golvet blev blött.

Jag måste söäga att det inte är så blött och sliskigt på golvet hos oss - trots att vi har två stå-kissare. Det är värre med bromsspår efter #2 och bägge barn som glömmer att spola efter sig.

Toaletten bör ändå städas/torkas av varannan dag eller så

Skrevet

Sitte så klart. Det tømmer blæra bedre

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...