AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Hver gang jeg er innom shoppingsider med babyutstyr og ting til mor (på nettet) kommer jeg over menskopper til salgs. Har aldri hørt om disse, syntes de høres uhygeniske ut. Men mitt spørsmål er. Er det vanlig å bruke dette etter fødsel eller hva er greia med disse? Anonymous poster hash: 25a50...12b
Mundo Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Vet ikke om det er lurt å bruke etter fødsel når underlivet ikke er i normaltilstand, men ved vanlig mens er de geniale. Har brukt menskopp i mange år, og synes det er MYE mindre ekkelt enn bind/tamponger. Det blir ingen lukt, og jeg opplever ingen lekkasjer osv. 13
coconut100 Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Vanlig å bruke disse selv om man ikke har vært gravid. Hamstret med meg engangskopper med meg fra USA. Du kan ha de i i tolv timer, fordi det kommer ikke luft inn slik det gjør med tampong - og man slipper å være utsatt for å få et sånn toxic syndrom man kan få av tampong. Sex kan man også ha med disse(aldri prøvd selv). Man kaster de selvfølgelig etter bruk, og jeg tømmer som oftest blodet oppi toalettet, siden de skal kastes med engang. Anbefales å prøve! 4
coconut100 Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Vet ikke om det er lurt å bruke etter fødsel når underlivet ikke er i normaltilstand, men ved vanlig mens er de geniale. Har brukt menskopp i mange år, og synes det er MYE mindre ekkelt enn bind/tamponger. Det blir ingen lukt, og jeg opplever ingen lekkasjer osv. Hvor kjøper du fra?
Mundo Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Det husker jeg ikke - på internett. Leste meg opp på de forskjellige typene menskopp. Har lateksallergi, så det er ikke alle jeg kan ha :-) Engangsmenskopper har jeg ikke hørt om før. Min vaskes i eddik - mens andre kokes.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Menskopp føles mye mer hygienisk enn tampong og bind. Jeg har brukt det i et år snart. Flott for de som har vaginal plager som sopp under menstrasjon, og alle andre for den del. Anonymous poster hash: 309da...3a4 4
coconut100 Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Det husker jeg ikke - på internett. Leste meg opp på de forskjellige typene menskopp. Har lateksallergi, så det er ikke alle jeg kan ha :-) Engangsmenskopper har jeg ikke hørt om før. Min vaskes i eddik - mens andre kokes. Merket softcup har engangskopper som selges i forpakninger med 12 og 24 - litt enklere enn de som må vaskes. 1
Gjest Marmot Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Merket softcup har engangskopper som selges i forpakninger med 12 og 24 - litt enklere enn de som må vaskes. Får man kjøpt de i Norge noe sted? Evt. en nettbutikk?
Mundo Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Får man kjøpt de i Norge noe sted? Evt. en nettbutikk? Høres genialt ut. Jeg sjekket litt, og fant dem på fertil.no, men synes de var dyre. http://www.fertil.no/categories/menstruasjon En vanlig menskopp har du i årevis, og du får den for under 200,- 1
coconut100 Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Dyrt i norske priser - så de på amerikansk side til rundt 80 norske kroner. De selger disse på amazon, og går sikkert ann å få tak i på ebay. Du bruker ca to om dagen(med dag og natt), av og til sover jeg med bind - så bruker ca en halv pakke på en menstrasjon.
coconut100 Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 http://store.softcup.com/softcup-c2.aspx Siden til merket selger de for 10 dollar, så de norske prisene er bare latterlige. Heldigvis er kjæresten min i USA nå, så han skal hamstre med hjem til meg.
Stinelin Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Jeg kjøpte menskopp for fire år siden og har ikke brukt noe annet siden, bortsett fra under renselsen etter fødsel. Da skal man vel bruke bind slik at man får ut væsken fra kroppen ettersom jeg har skjønt. Fordeler: -Billig i det lange løp, varer i årevis. Har Mooncup, den var billigere fra UK enn på denne siden. -Jeg får ikke sopp av den, slik jeg har lett for av tamponger. -Ingen lekkasjer når man har lært seg hvor lenge den holder. -Miljøvennlig. -Ingen lukt. -Ingen avfall, ikke bruk for søppelbøtte. Fornøyd med den på fjelltur f.eks, bare å tømme og skylle i en bekk. -Slipper å tenke på om man har bind/tamponger i huset. -Usynlig. -Kan sove med den. Har aldri prøvd å ha sex med den, det må være med en veldig kort penis... Vanlig å bruke disse selv om man ikke har vært gravid. Hamstret med meg engangskopper med meg fra USA. Du kan ha de i i tolv timer, fordi det kommer ikke luft inn slik det gjør med tampong - og man slipper å være utsatt for å få et sånn toxic syndrom man kan få av tampong. Sex kan man også ha med disse(aldri prøvd selv). Man kaster de selvfølgelig etter bruk, og jeg tømmer som oftest blodet oppi toalettet, siden de skal kastes med engang. Anbefales å prøve! Har aldri hørt om engangs, da blir jo poenget med miljøhensynet borte. 6
Sunshower Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Det tror jeg faktisk aldri jeg har hørt om før Det må nesten testes når mensen dukker opp igjen
Gjest Marmot Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Jeg kunne tenke meg å ha noen engangs-kopper liggende i tursekken bare i tilfelle, sammen med førstehjelpsutstyret som alltid ligger der. Har litt uregelmessig syklus og er i overkant redd for å få mensen overraskende midt på vidda. Jeg er helt enig i lista di, Stinelin. Spesielt det punktet med fjellturene, det aller beste er jo at det hverken blir klamt eller for tørt. Før orket jeg ikke gå på turer når jeg hadde mensen, nå spiller det ingen rolle. Menskopp har virkelig revolusjonert livet mitt. Men jeg skjønner ikke hvordan man kan ha sex med den jeg heller, den sitter jo rett i åpningen.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Vist man skal skifte når man f.eks er på jobb? jeg blør veldig mye de 2 første dagene. en rosa tampong blør jeg igjennom på 2 timer.. Skyller dere den bare i vasken og setter den inn igjenn?? Anonymous poster hash: 8f960...253
Stinelin Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 Vist man skal skifte når man f.eks er på jobb? jeg blør veldig mye de 2 første dagene. en rosa tampong blør jeg igjennom på 2 timer.. Skyller dere den bare i vasken og setter den inn igjenn?? Anonymous poster hash: 8f960...253 Jepp
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Vist man skal skifte når man f.eks er på jobb? jeg blør veldig mye de 2 første dagene. en rosa tampong blør jeg igjennom på 2 timer.. Skyller dere den bare i vasken og setter den inn igjenn?? Anonymous poster hash: 8f960...253 Om det er toalett med båser kan man tømme den i do og bare putte den inn igjen, eller ha med en flaske vann å skylle den med. Anonymous poster hash: 309da...3a4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 De sitter vel "fast" vha vakuum såvidt jeg har forstått? Jeg har kobberspiral, kan jeg da bruke en slik menskopp eller er det fare for at spiralen kan dette/bli sugd ut? Har ikkje lyst på to tette Anonymous poster hash: e772a...6a8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har prøvd menskopp og brukt den flere ganger, men jeg er ikke så begeistret. Grunnen er at jeg sliter med å få den riktig inn og ikke minst ut igjen. Jeg klarer ikke å få inn en tampong engang, må ha tampax. Jeg har prøvd og prøvd og når jeg endelig får den inn så klarer jeg ikke å få den ut igjen uten å slite meg ihjel. Anonymous poster hash: ae521...6b0
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Er det bare jeg som syntes de høres ekkel og uhygeniske ut? Skal den stoppes oppi sjeden? Og hvordan får man den ut uten at noe renner ut?? Hva om du er på jobb og bare skal på do og tømme, og ops, så har du veltet koppen på buksa eller hvor som helst.. Ser for meg en klums med en stoooor blodflekk det er vanskelig å bortforklare.. Alle her virker så fornøyde at jeg vurderer om jeg virkelig må teste de? (Etter baby er ute seff) TS Anonymous poster hash: 25a50...12b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå