Nimis Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Hei, Skal kjøpe gave til kjæresten min, men fotointeressen er hos han og ikke meg, slik at jeg føler meg litt lost når jeg må begi meg inn i fotoutstyr verden. Han har et gammelt kamera, Nikon D40. Han har lyst på et nyere ett,men ikke høyt oppe på prioriteringslista hans. Bursdagen hans er på høsten og prøver å skaffe meg noen alternativer. -Fotostativ? Hva slags? Merke? Pris? Hvor kjøpe? Eller bør jeg rett og slett investere i nytt kamera? Makspris da er 5000. (slår det evt sammen med julegave + noe fra min foreldre el l.) Hva slags? Forkjærlighet for Nikon, kun hobbybruk. (spør vel egentlig om det er "verdt" det å kjøpe utstyr til kameraet, eller om det istedenfor bør kjøpes nytt) Endret 2. juli 2013 av Nimis
Gjest padawan Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Uansett om du kjøper objektiv eller stativ vil det øke bruksområdet til kameraet. Manfrotto er et stativmerke du bør sjekke ut men hvilke objektiv du eventuelt bør kjøpe er litt avhengig av bruksområde av kameraet.
fruBeist Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har tatt relativt mye bilder de seneste 15 årene, med ymse kamera og objektiv. Har stativ, men bruker det veldig lite i forhold til hvor mye bilder jeg har tatt i disse årene. Behovet for stativ kommer veldig an på hva man tar bilder av. Er et nytt objektiv et alternativ?
Nimis Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2013 Jeg har tatt relativt mye bilder de seneste 15 årene, med ymse kamera og objektiv. Har stativ, men bruker det veldig lite i forhold til hvor mye bilder jeg har tatt i disse årene. Behovet for stativ kommer veldig an på hva man tar bilder av. Er et nytt objektiv et alternativ? Bildene er stort sett tatt av natur, landskap, familie og familie i natur Objektiv kan jo være et alternativ, må bare finne ut hva det er han har først
Gjest padawan Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Spesielt hvis han tar mye bilder med skikkelig tele er det en fordel med stativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå