AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Hei! Jeg har blitt innkalt til intervju hos Nav, men jeg er 7+1 uker på vei når intervjuet finner sted. Bør jeg si noe? Det er et vikariat på 1 år. Hater min nåværende jobb. :-( En annen ting er at jeg er så kvalm hele dagene at jeg bare ligger på sofaen. Vet ikke hvordan jeg skal få gjennomført intervjuet. Ingenting hjelper. :-(Anonymous poster hash: 41ed8...d7d
Nerine_ Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Nei du trenger ikke å si noe. Men det blir jo dumt å reise på et intervju og eventuelt få en jobb du ikke er i stand til å utføre fra starten av. For du må jo si ifra om du ikke orker å gå på jobb.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har 4 uker ferie nå, heldigvis. Håper kvalmen gir seg til uke 10. Jobben begynner 1.august..Anonymous poster hash: 41ed8...d7d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Ikke si noe! Så tidlig i svangerskapet er det så mye som kan gå galt.. Syns det er helt unaturlig å informere om dette på et jobbintervju før det feks er offisielt for familie og venner.Anonymous poster hash: 7d3a9...a14
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 For det første kan kvalmen gå helt over, eller bedres innen start. For det andre aner man aldri hvordan svangerskapet går, derfor hadde ikke jeg sagt noe. Men om du har fast stilling der du er hadde jeg aldri sagt den opp for et vikariat - det er en enorm risiko, og konsekvensene kan være langt verre enn å være noen måneder til i en kjip jobb. Det er mye lettere å få jobb når man allerede er i et engasjement, enn når man står uten. Anonymous poster hash: 32c43...296
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Selv NAV kan finne på å la vær å gi deg jobben fordi du er gravid, uansett om du er i stand til å jobbe 100% til den dagen du går ut i permisjon. Dessuten at du skal på et intervju betyr ikke at du får jobben, de intervjuer ca 10 til som regel, og en av de andre får kanskje jobben fremover deg. Eller så får du den, og da får du vurdere om du vil bli sykemeldt med en gang og garantert ikke få jobb der senere fordi du ikke var helt ærlig, eller om du vil jobbe der uansett hvor kvalm du er. Har du allerede en fast jobb så hold på den, du skal jo ut i permisjon om noen mnd og kan søke på andre jobber etterpå. Lykke til uansett hva Anonymous poster hash: ed6a9...dd1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Du vet sikkert hvor utholdelig arbeidsmengden er på NAV og du bør ta vurderingen etter det? Et svangerskap trenger ikke være noen dans på roser. Du kommer jo til å være borte endel av i slutten av vikariatet siden du skal føde. Hadde tatt med det i vurderingen. Anonymous poster hash: 5a8ca...00f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Tusen takk for svar! Jeg tror jeg biter tennene sammen og holder ut i gamlejobben. Da sløyfer jeg hele intervjuet. :-)Anonymous poster hash: 41ed8...d7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå