Gå til innhold

Oppretter felleskonto som nygift

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan? Vi har nå begge medlemsskap i samme bank, sparebank1, men mange mener det er dyrt sammenlignet andre banker.

Hvordan går vi frem? Bryllupet står i sommer, men vi ønsker å opprette en konto snarest. Usikker på hvordan bank som er gunstig nok.

Og. Er pass eneste gyldig legitimasjon? Han har ikke pass, mitt er gått ut i år.

Anonymous poster hash: f5482...0e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bank*

Anonymous poster hash: f5482...0e0

Skrevet

Vi bruker yabank i dag,pga gebyrfrihet og gode innskuddsrenter til selv på brukskonto.

Et godt alternativ er Skandiabanken, de har gebyrfritt men elendig innskuddsrente.

Men, helt felles konto kan man ikke ha i Norge. Kontoen må stå på en av deres navn, og så må den andre være "disponent" på kontoen. Det innebærer i praksis at dere har full tilgang til samme konto, men juridisk er det kontoeier som er ansvarlig for den. Ofte da en fordel av dere er kune i samme bank begge to. Gjør søknad om disponering enklere.

Vi har løst det litt tilfeldig, med regningskonto som står i mitt navn (han disponerer), matkotno i hans navn (jeg disponerer) og en felles sparekonto også. I tillegg har vi personlige lønns og brukskontoer per i dag, men vi skal også se på dette når vi gifter oss. Regner med vi da får lønningen inn på samme konto, og bare beholder vår egen brukskonto.

Skrevet

Vi har bare brukt Skandiabanken. Renter på en brukskonto er ikke viktig. Tror kortgebyret er på 250 i året, så det blir 500 hvis dere skal ha to kort. Alt ordnes selv i nettbanken.

Gjest Tirkes
Skrevet

Vi opprettet en brukskonto i Skandiabanken, og har hvert vårt betalingskort til denne. Jeg bruker en annen bank til hovedbank. Renten er ikke så viktig for oss, gebyrfri bruk er mer viktig. Kontoen er en forbrukskonto som vi setter inn penger på og bruker opp hver måned. De gangene det samler seg opp penger i pluss på den kontoen, så setter vi det inn på huslånet.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en felleskonto hos DNB. Den står på meg, han er disponent.

Trengte ikke pass dom jeg kan huske

Anonymous poster hash: 4f558...a40
  • Liker 1
Skrevet

samme her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg og samboer har også sparebank1. Jeg gikk bare inn på nettbank å opprettet en brukskonto, la han til som disponent, og bestilte et visa electron uten bilde (kortet kan ikke brukes til netthandel osv).

Vi begge ser kontoen i nettbank. Bankkortet har som regel jeg med meg da vi enten handler i lag, eller jeg alene. Tror ikke jeg kan huske sist han stoppet på butikken for å kjøpe et brød eller noe :P

Skrevet

Her også.

Vi har to kort som hører til kontoen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...