Gjest Jatak19 Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Hei Jente her som har lyst til å gå ned noen kilo og kanskje komme seg i litt bedre form. Har en høyde på 165 cm og veier 70 kg. Vil gjerne komme meg ned til 65 kg. Vet godt selv at jeg ikke er "stor" men vil gjerne gå ned disse få kiloene for å føle meg bedre. Er såvidt overvektig og vil ikke at det skal gå noe lengre. Har aldri vært en særlig aktiv person og er kanskje litt for glad i sjokoladen min og ligger helt på latsiden. Men av en eller annen grunn jeg ikke vet vil jeg gå ned noen kilo, men har jo ikke en anelse hvordan. Har lest rundt om slankepiller og der de dropper måltider. Høres ikke ut som det sunneste og jeg vet selv at jeg aldri kunnet "stoppet å spise". Men prøver selvfølgelig å spise sunnere. Ikke spise den gode sjokoladen og heller ta et eple (dette er en hard kamp for meg). Men det jeg lurte på var om noen hadde noen gode motivasjonstips, treningsmetoder eller magi. Vil gjerne få litt flatere mage eller strammere lår. Glad for alle tips egentlig eller dine egne metoder. Håper å få bort de 5 kg før sommeren er over
Nannetine Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Små endringer i kostholdet vil nok hjelpe deg mer enn du tror. Bytt til magrere varianter av produkter (mager kesam/vaniljekesam, mager cottage cheese etc er gode valg som inneholder lite fett og mye proteiner). Spis mer grønnsaker! Det metter mer på lite kalorier. Et proteinrikt kosthold vil også gjøre at du spiser mindre fordi proteiner metter mye. Spis matvarer som rent kjøtt (kylling, kalkun, svinekjøtt osv er bra), egg, cottage cheese, mager kesam, skyr, tunfisk (sunt, men ikke alle som liker det). Kutt ned på raske karbohydrater som hvitt brød, ris, poteter og pasta. Velg alltid grovt brød, men også gjerne bytt ut deler av brødet med knekkebrød. Spis magert pålegg som Prior kylling/kalkunfilet framfor f.eks ost, sjokoladepålegg etc. Kos deg med bær og frukt og prøv å kutt ned på sjokolade, chips og brus (prøv hvertfall å begrense inntaket til f.eks en dag i uken. Det lover jeg deg du vil komme langt med!). Sukkerholdig brus/saft kan jo byttes ut med sukkerfrie varianter (men vann er alltid best som tørsteslukker). Du trenger på ingen måte sulte deg eller telle kalorier for å gå ned i vekt. Bare pass på å spis litt sunnere og kanskje bevege deg litt mer, så kan du komme langt Regelen for vektnedgang er enkelt og greit at du må bruke mer kalorier enn du får i deg. Dette kan du oppnå ved å spise mindre kalorier, trene mer, eller begge deler
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Du sier jo selv at du er lat og inaktiv. Dette er jo et ypperlig (om enn småtrist) utgangspunkt, du kan jo bare begynne med hva som helst av aktivitet. Det vil uansett være en positiv endring. Og: slutt med unnskyldninger. Kan du med hånden på hjertet si at du "ikke har peiling" på at det hadde vært en god idé å begynne å trene? Du trenger ingen magisk metode. Anonymous poster hash: 043f7...1da
@Maja Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Begynn med å ete rein og sunn mat, dvs kutt ut (vertfall reduser) ferdigprodukt og snop. Og reduser poteter, ris og lyse kornprodukt. Legg gjerne om matvanene litt om gangen, du treng ikkje revolusjonere matvanene dine over natta. All aktivitet vil hjelpe, men for å klare det i lengden bør du finne noko du trivest med. Kanskje du kan avtale faste turer med ei venninne? Eller tur alene gjer jo samme nytten, eller du kan sykle. Vil du gjere litt meir innsats kan du kanskje begynne med gruppetimer som f.eks. zumba, vist du har slike tilbud i nærheten. Vil du trene styrke så finn du mange øvelser rundtom på nettet som du kan gjere heime i stova, vist du ikkje på trene på senter. Men aller viktigst: Piller og kurer fungerer ikkje i lengden, så du må finne eit kosthold og ein livsstil som du kan trives med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå