Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som det er sommerferie har døgnrytmen min en tendens til å bli litt snudd på hodet. Jeg sover lenge om morgenen, og legger meg sent om natten. Dette medfører uregelmessige måltider. Det jeg lurer på er om det har noe å si når på døgnet man spiser? Jeg har nemlig gått 2-3 kg opp i vekt på bare 4 dager, og jeg skjønner ikke hvorfor! Jeg ligger i underskudd på kalorier, og har ikke spist anderledes enn jeg pleier (bare på litt andre tidspunkt). Jeg vet dette muligens kan være bare vannvekt, men det er store, synlige forskjeller på kroppen, og jeg vil få det vekk igjen fort!

Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du i like mye aktivitet som ellers?

Skrevet

Er du i like mye aktivitet som ellers?

Muligens litt mindre aktivitet, men jeg har i tillegg spist litt mindre og, så jeg vet jeg ligger i underskudd.

Gjest Jatak19
Skrevet

Har selv dårlig døgnrytme men har ikke merket noe som det selv. Kan være at siden du sovner senere og våkner senere gjør du mindre dagen etter siden du føler at dagen allerede er over. Prøv å få kontroll over døgnrytmen og vær mer aktiv

Skrevet

JA! Jo lengre du er oppe om kveldene, jo mer får man lyst på søtsaker. Legg deg tidlig, og stå opp tidlig ;)

Skrevet

JA! Jo lengre du er oppe om kveldene, jo mer får man lyst på søtsaker. Legg deg tidlig, og stå opp tidlig ;)

Men jeg spiser ikke søtsaker, så det kan ikke være grunnen :/

AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha mensen? Har du spist mye salt mat? Kan være du er oppblåst fordi du ikke er i aktivitet, eller spiser annerledes enn det du pleier.

Anonymous poster hash: f8a43...6d5
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være det er noe du har spist som har gitt deg litt vann i kroppen bare :)

Ang. døgnrytme så har jeg mye mer problemer med å holde vekta når jeg jobber dagtid enn de årene jeg har jobbet nattevakt.

Anonymous poster hash: 8c824...042
  • Liker 1
Skrevet

Det kan være det er noe du har spist som har gitt deg litt vann i kroppen bare :)

Ang. døgnrytme så har jeg mye mer problemer med å holde vekta når jeg jobber dagtid enn de årene jeg har jobbet nattevakt.

Anonymous poster hash: 8c824...042

Er det noe jeg kan gjøre for å fort bli kvitt denne vannvekten fortere, eller må jeg bare vente til det forsvinner av seg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe jeg kan gjøre for å fort bli kvitt denne vannvekten fortere, eller må jeg bare vente til det forsvinner av seg selv?

Her forsvinner vannvekta raskest om jeg kutter ut karbo noen dager.

Anonymous poster hash: 6a484...42b

• Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Manglende søvn kan gjøre at forbrenningen blir lavere, ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...