AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg tror at jeg er i ferd med å bli en rasist. Det er ikke det at jeg har problemer med enkelte hudfarger eller nasjonaliteter, men det er enkelte kulturer som jeg har store fordommer mot. For eksempel muslimske mennesker (spesielt menn), og uintegrerte innvandrere fra afrika og midt-østen, eller romfolk som tigger. Jeg ser rett og slett ned på dem, og skulle ønske at de dro et annet sted eller integrerte seg. Jeg synes at religion er et fenomen blandt fattige og uopplyste, og jeg tror at de intelligente innvandrerne prøver å tilpasse seg det norske samfunnet og kulturen vår så godt de kan, altså at uintegrert = uintelligent. Dette er noe som jeg skammer meg over, samtidig som jeg mener at tankegangen min er berettiget. Jeg har mange venner som er utenlandske av utseende, men er veldig norske i "kulturen" sin og har god utdannelse, derfor liker jeg dem. Jeg ønsker ikke å bli stemplet som rasist, derfor plager dette meg veldig. Er det noen fler som føler det samme her? Jeg trenger andres syn på dette, men det er liksom ikke noe man snakker med andre om... Anonymous poster hash: 3f7ac...5e3 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #2 Del Skrevet 1. juli 2013 kanskje du skal gå til psykolog? Anonymous poster hash: b6d50...5b8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #3 Del Skrevet 1. juli 2013 Are'nt we all a little racist... Feel you! Anonymous poster hash: 90dbd...4ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teta Skrevet 1. juli 2013 #4 Del Skrevet 1. juli 2013 kanskje du skal gå til psykolog? Anonymous poster hash: b6d50...5b8 Virkelig..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. juli 2013 #5 Del Skrevet 1. juli 2013 Hat mot ukultur er ikke rasisme, selv om sosialistjævlene vil ha det til at det er rasisme å mislike f.eks. æresdrap, omskjæring, osv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #6 Del Skrevet 1. juli 2013 du er ikke rasist før du gjør noe aktivt. det å ha fordommer osv knyttet til hudfarge er ikke å være rasist. Jeg kan skjønne at mange har fordommer. Jeg selv akket og stønnet meg over mennesker fra en kultur som har en veldig annen oppfattelse av hvordan man oppfører seg i butikker osv (brøyter seg frem med barnevogner i små butikker, slenger fra seg ting, graver ut av kurver med salgsvarer, roper og hoier), men jeg er heldigvis nok opplyst og innsiktsfull nok til å se at dette er kulturforskjeller, jeg er som nordmann vandt til en helt annen etikketehvor beskjedenhet og "unnskyld-at-jeg-er.til" står høyt,fra andre kulturer blir ikke det å presse seg frem sett på som frekt (i japan er det høflig å rape). Derfor KAN jeg irritere meg (på samme måte som jeg irriterer meg over etnisk norske som presser seg på bussen før jeg går av) men jeg dømmer aldri. Jeg kan ikke helt skjønne "mitt land" konseptet, jeg ser ikke på Norge som "mitt", jeg ser på det som et landomeråde som er stort, underbefolket i forhold til andre land med gode systemer og politikk, og jeg unner andre mennesker som kommer fra vanskeligstilte, farlige, land å få et mer verdig liv på denne siden av kloden for både seg selv og etterkommere. Når det kommer til politikken om hvordan det foregår, integrering osv, så orker jeg ikke å gå inn i en dyp utgreining om det, men her er jeg jo enig i at det er viktig å ha en åpen diskusjon rundt hvordan innvandring skal foregå. MEN bare fordi du var heldig og ble født i Norge, synes jeg ikke et gir deg noen rett til å dømme mennesker som ble født med krig, religion osv. De blir akkurat som oss påvirket av miljø, og mange nordmenn blir desverre påvirket av den sterke nasjonalismen og småligheten vi til tider ser og opplever i Norge hvor tankene stort sett dreier seg rundt "meg og mitt". Anonymous poster hash: da31e...87a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg tenker det samme som deg, og begynner å bli på kanten til å dra dem alle under samme kam. Det skal lite til før jeg blir oppgitt og provosert av mennesker med en total ulik kultur som bor i Norge og ikke klarer eller ønsker å tilpasse seg vår kultur. Tingen er jo at jeg ikke aner om de har vært her i 10 år eller 4 dager, noe jeg må minne meg selv på. I dag møtte jeg en mann på en bussholdeplass når jeg kom med hunden min, jeg tror han var fra midtøsten. Hunden min holdt seg minst 5 meter fra han, vi sto utenfor skuret, og hunden var uinterresert i mannen. Likevel setter han seg lenger inn på benken og mumler noe uforståelig. Jeg sier "hæ?" og "unnskyld, kan du gjenta eller ta det på et annet språk?" kanskje tre ganger før jeg forsto at han sa "behersk hunden din, du må respektere andre for å selv få respekt, så behersk hunden din umiddelbart". Hunden sto jo bare der. Det rare var at hunden, etter at jeg sa "beklager, vi kan gjerne gå lenger bort" stilte seg opp og bjeffet til han. Hunden min bjeffer ALDRI, jeg tror han merket at jeg ble usikker på mannen. Det hjalp jo ikke på inntrykket hans. Jeg kjente jeg ble helt matt av at denne mannen, som pratet veldig gebrokkent norsk, men som tydeligvis har bodd her lenge nok til å forstå og gjøre seg forstått, nektet å godta at det er en kultur for å bringe med seg hunden sin overalt i Norge. Hadde hunden min prøvd å ta kontakt med han så forstår jeg at han sier ifra, men det er rett og slett frekt å si fra før noen av oss viser noe tegn til å skulle nærme oss mannen. Han gikk faktisk ikke på bussen, sikkert fordi hunden min var med. En annen passasjer sa at han hadde sagt noe av det samme til henne, men det handlet om at hun hadde på seg lite klær imens hun sto ved siden av flere menn. Det var veldig varmt ute.. Anonymous poster hash: 71de2...f4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missy_91 Skrevet 2. juli 2013 #8 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg tenker det samme som deg, og begynner å bli på kanten til å dra dem alle under samme kam. Det skal lite til før jeg blir oppgitt og provosert av mennesker med en total ulik kultur som bor i Norge og ikke klarer eller ønsker å tilpasse seg vår kultur. Tingen er jo at jeg ikke aner om de har vært her i 10 år eller 4 dager, noe jeg må minne meg selv på. I dag møtte jeg en mann på en bussholdeplass når jeg kom med hunden min, jeg tror han var fra midtøsten. Hunden min holdt seg minst 5 meter fra han, vi sto utenfor skuret, og hunden var uinterresert i mannen. Likevel setter han seg lenger inn på benken og mumler noe uforståelig. Jeg sier "hæ?" og "unnskyld, kan du gjenta eller ta det på et annet språk?" kanskje tre ganger før jeg forsto at han sa "behersk hunden din, du må respektere andre for å selv få respekt, så behersk hunden din umiddelbart". Hunden sto jo bare der. Det rare var at hunden, etter at jeg sa "beklager, vi kan gjerne gå lenger bort" stilte seg opp og bjeffet til han. Hunden min bjeffer ALDRI, jeg tror han merket at jeg ble usikker på mannen. Det hjalp jo ikke på inntrykket hans. Jeg kjente jeg ble helt matt av at denne mannen, som pratet veldig gebrokkent norsk, men som tydeligvis har bodd her lenge nok til å forstå og gjøre seg forstått, nektet å godta at det er en kultur for å bringe med seg hunden sin overalt i Norge. Hadde hunden min prøvd å ta kontakt med han så forstår jeg at han sier ifra, men det er rett og slett frekt å si fra før noen av oss viser noe tegn til å skulle nærme oss mannen. Han gikk faktisk ikke på bussen, sikkert fordi hunden min var med. En annen passasjer sa at han hadde sagt noe av det samme til henne, men det handlet om at hun hadde på seg lite klær imens hun sto ved siden av flere menn. Det var veldig varmt ute.. Anonymous poster hash: 71de2...f4f Nå måtte jeg le litt, faktisk! At enkelte av disse kan være så frekke...!? Er de i vårt land så får de søren meg godta hvordan VI lever og ALLTID har levd! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #9 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg har det på samme måte. Var medlem av SV og SU, og stemmer fremdeles SV, men muslimer kan jeg styre min begeistring for, og jeg får bare flere og flere fordommer mot dem. Bryr meg ikke om hudfarge el.l., har venner fra alle verdensdeler.Anonymous poster hash: 70724...90a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 2. juli 2013 #10 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg liker at du tenker slik! Det er viktig å observere seg selv slik du gjør Jeg er enig i at du må skynte deg å finne en løsning før du blir fylt med hat som drar mange uskyldige under kammen. Mange er dessverre ikke like "intelligent" som mange nordmenn, men det er på grunn av fattigdom og korrupte land. Da er det fint de kom hit slik at de også får muligheten til å bli litt mer "intelligent". Mitt forslag er å komme deg litt i det muslimske miljø, og lese deg litt opp på religion. Dra gjerne til et religiøst land eller et land med store kulturforskjeller, om du har råd til det. Ellers kommer du lett inn i dette miljøet om du melder deg som frivillig i organisasjoner som Røde Kors. Da blir du kjent med mange flyktninger og mange fattige Igjen, pluss i boka for selvinnsikten din!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #11 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg synes egentlig at du virker fordomsfull når du sier at innvandrere ikke er like "intelligente" som nordmenn. Jeg tror ikke at det er noe i veien med IQ-en deres. Det handler nok mer om at enkelte kulturer ikke klaffer. Anonymous poster hash: 9dbf4...129 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #12 Del Skrevet 2. juli 2013 Enig med deg! Anonymous poster hash: 42e70...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #13 Del Skrevet 2. juli 2013 Mitt forslag er å komme deg litt i det muslimske miljø, og lese deg litt opp på religion. Dra gjerne til et religiøst land eller et land med store kulturforskjeller, om du har råd til det. Jeg synes egentlig at du virker fordomsfull når du sier at innvandrere ikke er like "intelligente" som nordmenn. Jeg tror ikke at det er noe i veien med IQ-en deres. Det handler nok mer om at enkelte kulturer ikke klaffer. Anonymous poster hash: 9dbf4...129 Jeg sa ikke at "innvandrere" er uintelligente. Jeg sa at innvandrere som nekter å inntegrere seg, eller fortsetter å la religion styre livene sine selv etter at de kommer hit, er uintelligente. Jeg vil nok aldri ønske meg inn i noe muslimsk miljø, da jeg mener det jeg gjør om religion. -TS Anonymous poster hash: 3f7ac...5e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 2. juli 2013 #14 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg sa ikke at "innvandrere" er uintelligente. Jeg sa at innvandrere som nekter å inntegrere seg, eller fortsetter å la religion styre livene sine selv etter at de kommer hit, er uintelligente. Jeg vil nok aldri ønske meg inn i noe muslimsk miljø, da jeg mener det jeg gjør om religion. -TS Anonymous poster hash: 3f7ac...5e3 Akkurat det her er jeg veldig enig i, folk som ønsker p komme hit, men skal fortsette å leve slik dem gjorde før, framstår for meg som uintelligente på en måte. Hvorfor dro dem da? Å skjønner dem ikke at man skal respektere det landet og den kulturen man har flyttet til? Jeg har ingenting imot folk fra andre land, eller kulturer, men jeg begynner å ha mye imot enkeltindivider. Å som ts, så frykter jeg faktisk at jeg etterhvert blir rasist. For jeg føler det blir flere og flere av slike enkeltindivider, som velger å oppføre seg lite pent når dem har kommet hit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #15 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg sa ikke at "innvandrere" er uintelligente. Jeg sa at innvandrere som nekter å inntegrere seg, eller fortsetter å la religion styre livene sine selv etter at de kommer hit, er uintelligente. Jeg vil nok aldri ønske meg inn i noe muslimsk miljø, da jeg mener det jeg gjør om religion. -TS Anonymous poster hash: 3f7ac...5e3 Nettopp. Dette er mennesker som tørker driten oppetter veggen fremfor å spyle det vekk og starte med blanke ark. Anonymous poster hash: d1de3...a5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sweetsugar Skrevet 2. juli 2013 #16 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg er heller ikke fan av kulturen til mange land, men istedenfor å dømme, så prøver jeg heller å sette meg inn i situasjonen dems. Er du mot homofili og banker dritten utav de, er det selvfølgelig forferdelig, og for oss som ikke har noe imot homofili og ikke ser problemet, er det veldig lett å miste respekt for slike mennesker, men tenk på den måten her: Hvordan hadde du selv vært, om du kom fra et land der de brukte dødstraff mot homofile? Akkurat som de ikke kan skjønne hvordan vi godtar en så ekkel synd, hvordan hadde vi selv vært om vi var på den siden som ikke godtok homofili f.eks? Prøv å sett deg inn i situasjonen til dem. De ble oppdratt på en måte som lærte at slike ting er galt, vi er oppdratt i ett land som gjør det motsatte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 2. juli 2013 #17 Del Skrevet 2. juli 2013 . De ble oppdratt på en måte som lærte at slike ting er galt, vi er oppdratt i ett land som gjør det motsatte. Å dem har flyttet hit, da bør dem innse at dem må endre syn. Vi vil ikke ha nordmenn som er for dødsstraff på homofile. Det er slike som vi synes er uintelligente, å som gjør at både jeg og flere med meg begynner å bli mer rasistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sweetsugar Skrevet 2. juli 2013 #18 Del Skrevet 2. juli 2013 Å dem har flyttet hit, da bør dem innse at dem må endre syn. Vi vil ikke ha nordmenn som er for dødsstraff på homofile. Det er slike som vi synes er uintelligente, å som gjør at både jeg og flere med meg begynner å bli mer rasistisk. Ja, det er jeg enig i. Men det går annt å prøve å sette seg litt inn i situasjonen dems også. Det er jo mange utlendinger som føler loven, og som behandler homofile som andre, men som fortsatt har den meningen at homofile bør straffes med døden, og da kan man prøve å sette seg inn i dems situasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 2. juli 2013 #19 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Det å mislike enkelte kulturer er ikke rasisme. Rasisme går på å mislike noen utelukkende på grunn av hudfarge eller etnisitet. Jeg misliker kulturen som dominerer på den arabiske halvøya sterkt, men skjærer selvsagt ikke alle arabere over en kam, og anser en sekulær araber med liberale vestlige verdier som akkurat like mye verdt som en arier med samme verdier. Endret 2. juli 2013 av Niennas 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 2. juli 2013 #20 Del Skrevet 2. juli 2013 Dem kommer hit, dem setter seg inn i vår situasjon! Flytter jeg til et annet land, så er det jeg som skal endre meg, ikke landet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå