Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge varte fødselen(e) din(e) i timer/minutter, og hvor lenge FØLTES det ut som? Altså si fødselen varte i 10 timer, og du følte det som 1 time... Eller 2 uker.. hehe... DET lurer jeg på i dag :-)

Anonymous poster hash: b03cd...7c7
Videoannonse
Annonse
Gjest Duftlys
Skrevet

Den varte i 6 timer, og føltes som...et par timer kanskje?:D Syns det gikk veldig greit, og overraskende kjapt til en førstegangsfødsel!

Skrevet (endret)

Nr 1: ca 18 timer, hvorav 12 på sykehuset. Føltes muligens litt lenger, men jeg var helt i ørska i perioder, så jeg vet ikke helt.

Nr 2: ca 10 timer, hvorav 6 på sykehus. Føltes akkurat som 10 timer. Det var kun ventingen på siste rie (mens ungen sto i åpningen) som føltes som 1 år :P

Edit: Overnevnte timer var totalt på hele fødselen - fra første tegn. Ikke kun det som kalles aktiv fødsel.

Endret av Adrianne
Gjest Little princess
Skrevet

Den varte i 16 timer, men det føltes som... 6 timer kanskje? Syntes tiden gikk utrolig fort og det føltes overhodet ikke ut som 16 timer. Heldigvis ;)

Skrevet

Den varte i 5,5 timer fra første rie.

Føltes egentlig omtrent som det, men jeg husken også at jeg mistet litt følelse av tid og sted da det ble satt i gang vakuum- og tangforløsning.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.. Skjønner at første fødsel ofte varer lenge (husker ikke gjennomsnittet nå) men kanskje det er normalt med 10-20 timer første gang? Jeg hadde jo håpet alle skulle svare, "næ føltes som 1 time..." hehe. Jeg syns jo at 10-15-20 timer med psyko smerte høres ugjennomførbart ut... Men jeg gleder meg skikkelig til å oppleve det selv altså, men er veldig nysgjerrig på fleres meninger om akkurat følelsen av lengden :) "Alle" sier jo at smerten er glemt med en gang ungen har sklidd ut, så jeg håper på det;-)

Gjest Lypcha
Skrevet

Varte i 1,5 timer. Er ikke så sikker på hvor lenge den føltes, men trodde ikke det hadde gått så lang tid (ikke at det var så lang tid).

Gjest Duftlys
Skrevet

En fødsel trenger ikke vare lenge selv om det er første gangen:) Men den varer gjerne noe lengre, sånn gjenomsnitlig. Jeg for min del syns ikke det var vondt, men det var veldig slitsomt, spesielt på slutten. Det går mye bedre enn en tror på forhånd! Alt går av seg selv, og en er i de beste hender:)

Skrevet

Seks timer i aktiv fødsel (fra 4 cm), men 11 timer fra første rie. Det føltes mye raskere! Og det til tross for at jeg tilbragte nesten hele denne tiden, ca. 10,5 timer på sykehuset, fordi de ville ha meg inn umiddelbart (baby i seteleie, uklarhet om setet var festet og fødsel som startet med vannavgang - måtte bare legge meg flatt og dra av gårde).

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen!

Duftlys; misforstå meg rett, jeg gleder meg masse til å oppleve fødselen!! Men det er jo kjempespennende nå på slutten når man går å tenker på fødsel og lurer på når det skal skje, hvor lenge det varer og hvor vondt det egentlig er:-) Føler meg utrolig heldig som får oppleve en fødsel og lage min egen mening om hvordan det var :) Vi er jo skapt for dette så jeg går virkelig fødselen i møte med at I CAN DO IT og at jordmødrene kommer til å ta godt vare på meg;-)

AnonymBruker
Skrevet

En fødsel trenger ikke vare lenge selv om det er første gangen:) Men den varer gjerne noe lengre, sånn gjenomsnitlig. Jeg for min del syns ikke det var vondt, men det var veldig slitsomt, spesielt på slutten. Det går mye bedre enn en tror på forhånd! Alt går av seg selv, og en er i de beste hender:)

Enig med dette at det går mye bedre enn man tror. Må bare legge til at det ikke gjelder for alle. Men kroppen gjør underverker og mesteparten av jobben. Når jeg tenker tilbake på fødselen så tenker jeg hvor utrolig kvinnekroppen egentlig er.

Anonymous poster hash: 50d75...bdb

Skrevet

Første rie kom vel sikkert rundt 12 timer før ungen var ute. Selve pressingen og slikt, varte vel ca èn time..
Ettersom jeg ikke visste at fødselen var i gang før sånn.. Tja, tre timer før hun var ute, så føltes det egentlig ikke ut som lenger enn det.
I ettertid, så føltes det vel aller helst ut som om alt bare var ferdig på en time, ettersom jeg (nå i ettertid) synes det gikk veldig fort.

Skrevet

Fra vannet gikk til jenta var ute tok det ca. 5 dager. Fra første rie etter at dryppet var satt til jenta var ute tok det 10,5 timer, var i aktiv fødsel i 4,5 time med pressing i ca. 20 min. Sånn utenom at det tok sinnsykt lang tid før fødselen i det hele tatt startet opplevde jeg selve fødselen som raskt unnagjort. Klarer ikke å si noe om hvor mange timer det føltes som da tidsperspektivet forsvant fullstendig.

Skrevet (endret)

Jeg var i aktiv fødsel i 17 timer. Det gikk i grunn relativt fort siden det haglet på med rier slik at jeg hele tiden hadde noe å fokusere på, men det var allikevel laaaaaange timer gjennom natten hvor jeg var veldig sliten. Så alt i alt så føltes det nok som 17 timer ja..

Endret av Frøken Vims
Skrevet

Første fødsel varte i ca 15 timer, og det føltes egentlig helt passe.

Fødsel nr 2 tok nesten tre døgn fra vannavgang til babyen ble tatt med KS. På grunn av seteleie og risiko for navkesnorfremfall ble jeg innlagt på sykeshus og beordret til sengeleie i nesten halvannet døgn, noe som var ufattelig kjedelig. Deretter fulgte et døgn med modningstabletter før fødselen endelig var i gang. Den fødselen føltes ekstremt lang!

Skrevet

Fra vannet gikk til hun var ute, tok det nøyaktig ett døgn.

Riene begynte ca. 13 timer før hun kom, men var ikke sørlig plagsomme de første 4-5 timene.

Reiste ikke til sykehuset før jeg hadde 5-7 min mellom riene.

Babyen var ute etter 2 timer på sykehus.

Nå i ettertid føles det som at fødselen varte i 3-4 timer.

Var en veldig rask og grei fødsel.

Lykke til! :)

Skrevet

Kom på klinikken i 02 tiden og hun var ute 05.28. Kjapt til å være førstegangs :) jeg syntes det hele gikk veldig fort og føltes som 1-2 timer kanskje. Tenkte det samme som deg men syntes alt gikk veldig fint :) var en veldig fin opplevelse. Smerten var glemt med en gang, men å sy uten bedøvelse kunne jeg klart meg uten når jeg bare vil nyte den lille på brystet!! :)

Skrevet

Varte ganske nøyaktig i 24 timer hvorav de miderste timene føltes ut som en uke.. Før de hjalp lystgass og paracet, så måtte jeg ty til epidural etter 8 timer med bæljing og smerter. Men de første timene var det ikke såååå vondt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Fødselen min begynte (3+ cm åpning) i 5-tiden på morgenen, og var over ca. 18.30 på kvelden. Følte at tiden stemte med den reelle tiden ;)

Anonymous poster hash: c9b36...0cb

Skrevet

22 timer fra første rie.. Hvertfall fra jeg skjønte at jepp, dette er virkelig rier! 4 timer fra 4 cm åpning (og 4 timer på sykehuset) Kjentes omtrent som 22 timer, kanskje litt kortere. Fra 15-24 var det fy-faen-i-&!%#*-vondt. Da gikk ting egentlig ganske fort. Intens opplevelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...