AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 For en uke siden ble min katt sterilisert. Da jeg skulle ta av bodyen i dag for å se på såret oppdaget jeg at hun har to tykke, og harde "pølser" på hver side av operasjons såret. Det virker ikke som katten følte på noe smerte når jeg trykte lett på disse "pølsene" Hun er også ellers i god form. Ingen tegn på at hun kan være syk. Nå lurer jeg på om dette kan være brokk? Har forøvrig tenkt å ringe veterinæren når de åpner. Noen som aner om hun må opereres igjen om det er brokk? Og om det i det tilfelle er blitt brokk p.g.a. dårlig arbeid av veterinæren? Må si jeg er veldig bekymret for pusen akkurat nå. Syns forøvrig de har gjort en dårlig jobb med å sy henne sammen. Det ser ærlig talt helt jævlig ut. Anonymous poster hash: 05126...b15
Gjest Fleecejakke Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Det pleier å se slik ut, har vært slik på alle katter jeg har sett nyoperert. Det retter seg når stingene forsvinner.
Gjest Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 Høres ikke unormalt ut for meg. Er du bekymret så hør uansett med dyrlegen, og følg godt med på formen til pus og at hun spiser, drikker og gjør fra seg som normalt.
Gjest HappyWaffle Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 høres ikke unormalt ut. men skader ikke å snakke med dyrlegen jeg får jo helt noia med en gang noe er "unormalt" i mine øyne, så det er ikke dumt å være litt hønemor
snippsnapp Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Har du ikke vært på sårkontroll? De fleste veterinærer pleier å ha gratis sårkontroll
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Tror det er slik de syr for at huden skal gro best mulig sammen, og ikke sprike i etterkant. Når stingene tas, blir det strekk, og "pølsene" forsvinner.Anonymous poster hash: c6268...ce7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Tror det er slik de syr for at huden skal gro best mulig sammen, og ikke sprike i etterkant. Når stingene tas, blir det strekk, og "pølsene" forsvinner.Anonymous poster hash: c6268...ce7 Men om de er røde, hovne og smertefulle er noe galt, om det kun er to langsgående pølser, er det slik det skal være, mest sannsynlig.Anonymous poster hash: c6268...ce7
millema Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Har du sjekket opp? Dette skjedde med pusen vår og vi dro rett til veterinæren. Det viste seg at hun var allergisk mot tråden de syr med (!!). De tok røntgen på henne og tømte såret for væske - deretter Observasjon i et døgn. Nå er katta 1 år og har skikkelig hengemage pga komplikasjonen, men utover det så ble den frisk. Uansett: er du bekymret, så alltid sjekk det opp! Det er tross alt ditt eget kjæledyr det er snakk om:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå