AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Hei! Tips til hva en familie på tre kan gjøre i ferien? Barnet er 8 år, bor i Oslo. Forslag?? Takk! :-)Anonymous poster hash: ee242...1cd
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Alt mulig som dere ikke tar dere tid til i den vanlige hverdagen. Piknik i en park? (Vigelandsparken, eller en i nabolaget?) vær turister og gå på operataket? Finn på en ny ting hver dag - nasjonalgalleriet, eller kanskje teknisk museum er mer spennende for en åtteåring? Tenker bare på hva vi gjør når vi er på ferie i Oslo, mulig dette er litt teite forslag for dem som kjenner byen... Båttur på Oslofjorden - evt bare ferga over til nesodden? Frognerbadet? Er det ikke en "barnas dag" på Øyafestivalen også? Noter den i kalenderen! Tusenfryd? tur-retur med danskebåten (og spander evt på dere selv en eller to overnattinger i Køben)? Vi bor i Trondheim med barn, og hadde en feriedag i egen by i dag. Gikk en tur rundt nidarosdomen og så på alle turistene, spiste is på utekafe. Barna (og vi) fikk ordentlig feriefølelse. Ellers vet jeg at bibliotekene her ofte har aktiviteter for barn i ulike aldre, foredrag, konserter, høytlesning av bøker. Kan være lurt å alliere seg med andre barn på samme alder, hvis han har venner som skal være i byen.Anonymous poster hash: 34ddf...b72 1
Boletta Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 Er et veldig kult badeanlegg i vannet ved kalvøya nå. Telttur i marka? Byvandring?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Reptilparken Anonymous poster hash: 522a9...3fb
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Sjekk www.feriesentralen.no og #feriesentralen på instagram etcAnonymous poster hash: b9218...2d7
Gjest Maman Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Jeg skal ha ferie hjemme et par uker, i Oslo...på listen min har jeg Frognerborgen, Reptilparken, Huk, strendene på Oksenøya(Fornebu), telttur i marka, gåtur langs Akerselva, mating av ender i parken, show i det blå teltet i Frognerparken, barnekino på dagtid, .... Ja. Det var det.
Gjest celine Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Teknisk museum :-) Pluss alt det de andre sa..
Kjetil E Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Hei! Tips til hva en familie på tre kan gjøre i ferien? Barnet er 8 år, bor i Oslo. Forslag?? Takk! :-)Anonymous poster hash: ee242...1cd Ta en tur opp i Tjuvtitten på Tjuvholmen i Oslo, koster 20kr pr person og gir en flott utsikt utover fjorden og deler av byen.
Ciara Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 -Båt ut til en av øyene for å bade -Tur i marka -Tur til Østensjøvannet -Museum (har barnet en spesiell hobby?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå