Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Innlegget mitt ble borte , så prøver igjen.

Jeg er gravid i uke 14 tror jeg.

Var hos lege å tok positiv graviditetstest, neste gang var jeg å tok blodprøver men hadde ikke med urin så de fikk ikke sjekket eggehvite osv( fikk ikke beskjed om å ha med, og er førstegangs så har jo ikke peiling).

Var hos jordmord for 2 uker siden ca, men hun sjekket heller ikke urin.

Har fått beskjed om at jeg hadde høyt blodtrykk 2 ca 2uker før jeg fant ut av jeg var gravid.

Nå har jeg nesten besvimt idag når jeg skulle betale for noe i en butikk, så måtte bare sette meg ned, fikk vann osv. Mistet hørselen litt på en måte når det skjedde, utroooolig svimmel før jeg satt meg ned.

Har hatt vondt i hodet 5 ganger ca i det siste, og har EKSTREMT vondt nå. på den ene siden mest.

Er det noe jeg burde sjekke?

Håper noen vet litt mer enn meg :-)

Anonymous poster hash: c1948...401
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde som deg og holdt på å svime av. Jeg var rett over 12 uker. Det skjedde kun den ene gangen. Men jeg og jm trur det kan ha skjedd pga blodtrykket.. men nevn det til lege/jm å hør hva de sier.

AnonymBruker
Skrevet

okey, ja tenker litt det jeg og. Bare så ekkelt når det skjer.

Får ta en tlf til jordmord imårra tror jeg :-)

AnonymBruker
Skrevet

Når du fikk beskjed om høyt blodrtykk, hvor mange ganger hadde det blitt målt høyt hos deg? Man skal måle tre ganger på tre forskjellige tidspunkt for å kunne gi diagnose høyt blodtrykk. Hvis dette er gjort, bør du være litt ekstra obs på protein i urinen i svangerskapet. Ta med urinprøve til hver kontroll.

Hodepine og svimmelhet er normalt under svangerskap, og trenger ikke ha noe med sv.skapsforgiftning å gjøre. Det er kun blodtrykk og protein i urinen som kan gi svar på det.

Anonymous poster hash: d6555...083
Skrevet

okey, ja tenker litt det jeg og. Bare så ekkelt når det skjer.

Får ta en tlf til jordmord imårra tror jeg :-)

Ta med urinprøve denne gangen da..

AnonymBruker
Skrevet

Når du fikk beskjed om høyt blodrtykk, hvor mange ganger hadde det blitt målt høyt hos deg? Man skal måle tre ganger på tre forskjellige tidspunkt for å kunne gi diagnose høyt blodtrykk. Hvis dette er gjort, bør du være litt ekstra obs på protein i urinen i svangerskapet. Ta med urinprøve til hver kontroll.

Hodepine og svimmelhet er normalt under svangerskap, og trenger ikke ha noe med sv.skapsforgiftning å gjøre. Det er kun blodtrykk og protein i urinen som kan gi svar på det.

Man skal vel også gå med måler i 24 timer hjemme for å få diagnose "høyt blodtrykk". Hvertfall måtte kjæresten gjøre det - etter 3 for høye målinger over mange timer.

Anonymous poster hash: b6eef...1ba

AnonymBruker
Skrevet

Man skal vel også gå med måler i 24 timer hjemme for å få diagnose "høyt blodtrykk". Hvertfall måtte kjæresten gjøre det - etter 3 for høye målinger over mange timer.

Anonymous poster hash: b6eef...1ba

Det er ikke strengt nødvendig, men man gjør det gjerne - spesielt hos unge mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Ja snakket med mor, og det kan være normalt sa hun og. Har lav blodprosent , så kan være det også :-)

Hadde det to ganger, han har bare sjekka det to ganger. Har tatt det på maskin hjemme hos svigermor og hadde også høyt blodtrykk da, undertrykk tror jeg. så begynner å lure. Men skal sjekke imårra. De tok ekg hos legen etter de to gangene da, og alt var fint på den ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Ta med urinprøve denne gangen da..

Ja ikke bekymre deg mer :-)

Skrevet (endret)

Svangerskapsforgiftning er forresten (etter definisjonen) kun etter uke 20 :)

Ville jo gått til lege likevel, høres jo ikke ut som om du er i storform akkurat!

Edit: Bommet med en uke :)

Endret av isbjørnungen
AnonymBruker
Skrevet

Svangerskapsforgiftning er forresten (etter definisjonen) kun etter uke 20 :)

Ville jo gått til lege likevel, høres jo ikke ut som om du er i storform akkurat!

Edit: Bommet med en uke :)

Nei tenkt hele tiden at jeg har vært det, men greit å få sjekka det og bli ferdig med det :-)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vertfall ikke svangrskapsforgiftning... Hva har blodtrykket ditt ligget på da??

Anonymous poster hash: 2d13a...bbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...