Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan gravide ta nesespray?

Anonymous poster hash: 9659d...dd1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spurte jeg jordmor om for en liten stund siden, og hun sa det ikke var farlig, men viktig at man ikke tok mer enn anbefalt dose og helst minst mulig. Ellers er det en mye bedre løsning å bruke saltvannsspray å rense opp med. I spray form eller ved hjelp fra disse små sprøytene (uten spiss!!! )

Du kan jo se her. Står ikke så mye, men litt. http://www.lommelegen.no/legesvar/nesespray-og-graviditet

Skrevet

Det er anbefalt at man kun skal bruke saltvannsspray, men det går også bra med forsiktig bruk av vanlig nesespray.

AnonymBruker
Skrevet

Det er anbefalt at man kun skal bruke saltvannsspray, men det går også bra med forsiktig bruk av vanlig nesespray.

Vanlig nesespray.. betyr det at jeg ikke kan bruke den med mentol?

Anonymous poster hash: 9659d...dd1

Gjest Elyssa
Skrevet

Jeg ble anbefalt av legen å ikke bruke det. Brukte kun saltvann. Og jeg er egentlig litt avhengig av nesespray.... :sjenert:

Skrevet

Hvis man må bruke nesespray så kan det være lurt å bruke den som er beregnet for barn, den inneholder nemlig bare halvparten av virkestoffet. vil påstå den er like effektiv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også blitt fortalt at jeg kun skal bruke saltvannsspray. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å bruke nesespray når legen sier nei. Kan du ikke bare bruke saltvannsspray? Hvis plagene dine varer lenge kan du jo kontakte lege, men i starten kan vel de fleste klare seg med saltvannsspray?

Anonymous poster hash: dcdbb...a52
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært avhengig av nesespray i 10 år.. brukte otrivin under graviditeten, men barnesprayen og bare "halv dose". Dvs. Trykket ikke helt inn.

Lege og jordmor viste dette og sa den virket bare lokalt så det var ikke veldig farlig.

Anonymous poster hash: 00bc8...e01

Skrevet

Brukte nesespray de nettene jeg var desperat.

Skrevet

Saltvannsspray hjelper jo ikke i det hele tatt.. Var kjempeforkjølet for noen uker siden, og prøvde det, men måtte da sitte og spraye hvert tiende minutt. Endte med at jeg brukte otrivin morgen og kveld og led meg gjennom store deler av dagen der jeg bare klarte å puste med munnen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte nesespray i svangerskapet, men brukte dn for barn, og bare i ett nesebor av gangen.

Anonymous poster hash: 97513...4e3

Skrevet

Jeg måtte bruke nesespray hele svangerskapet, legen prata om at slimhinnene i kroppen blir mer aktive og hovne da man er gravid.

Fikk resept på Nasonex, den kan man bruke hele tiden. Ellers så kan man bruke en nesespray som heter Rhinox, men den skal ikke brukes mer enn 10 dager sammenhengende.

AnonymBruker
Skrevet

Man bør ikke bruke Otrivin (står u felleskatalogen) men man kan bruke Zymelin, den har ingen negative effekter for gravide :) men såklart ikke lenger enn ti dager da!

Anonymous poster hash: 32c4d...1e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...