Gå til innhold

Vanskeligere å finne partner nå enn før

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Påstand: Det er mye vanskeligere å finne en partner i dagens samfunn enn det var for 20-30 år siden.

Diskuter!

Anonymous poster hash: 5505a...46b
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har blitt mye vanskeligere for menn og litt vanskeligere for kvinner.

Anonymous poster hash: c5ee3...142
  • Liker 4
Skrevet

Her er det duket for hat og bitterhet og grov generalisering igjen.

• Liker 8
Skrevet

Ja, det tror jeg det er. Men hvorfor skulle det plutselig være vanskeligere for menn enn kvinner, finnes det plutselig mange flere menn enn kvinner? For kvinnen må tross alt ha en mann å være i forhold med.

Nå i dag skal alle realisere seg selv, de skal alltid ha det beste. Barn og familie er ikke like viktig lenger. Internett og de mulighetene vi har fått der, hjelper ikke.

• Liker 7
Gjest Svampebob1
Skrevet

Ja, det er mye vanskeligere for begge parter siden vi stiller mye høyere krav enn før. Vi er mye mer opptatt av at ting skal være på plass.

I tillegg spekulerer jeg litt på om vi har blitt mye mindre sosiale som en følge av tidsjaget i samfunnet. Jeg tror vi hadde mer tid til å slå av en prat med naboen før.. Det var og lettere å prate med vilt fremmede på gata. Nå har ingen tid til slikt lenger, så derfor sitter mange på internett i stedet og ser seg om etter kjæreste.

Kanskje det er lettere enn før å finne noen som man virkelig matcher med pga. internett nå enn før?

• Liker 9
Gjest extra
Skrevet

Påstand: Det er mye vanskeligere å finne en partner i dagens samfunn enn det var for 20-30 år siden.

Diskuter!

Anonymous poster hash: 5505a...46b

Kommer sterkere tilbake for å komme med mine synspunkter litt senere. Vil bare si at det er flott tema du tar opp her :)

Gjest Svampebob1
Skrevet

Ja, det tror jeg det er. Men hvorfor skulle det plutselig være vanskeligere for menn enn kvinner, finnes det plutselig mange flere menn enn kvinner? For kvinnen må tross alt ha en mann å være i forhold med.

Nå i dag skal alle realisere seg selv, de skal alltid ha det beste. Barn og familie er ikke like viktig lenger. Internett og de mulighetene vi har fått der, hjelper ikke.

Det skal visstnok være flere menn enn kvinner her i landet nå.

Før i tiden døde vi fortere pga. krig osv. noe som visstnok skal gjøre at det blir født flere gutter enn jenter.

Så det kan godt være mulig at det er noe sannhet i dette... Uten at det bryr meg så veldig.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er en liten gruppe menn som får alle damene. Før så måtte damene ha en mann for å kunne ha et sted å bo + mat på bordet.

Nå har kvinnene råd til å bo alene da de jobber og de kan også kjøpe sin egen mat. Da trenger de ikke en mann til å dekke grunnbehov som bolig og mat.

img_maslows.jpg

Nå går de etter en man for status og selvrealisering. En mann med god jobb, stort nettverk og interesser som koster mye penger å drive med.(reising,ski/fjellsport etc.).++

Kvinnene har også tatt igjen menn på feltet utdanning, og tjener ofte mer enn mange menn og en kvinne blir sjelden sammen med en mann av lavere sosialøkonomisk status.

Endret av JayGatsby
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ingen hemmelighet at kvinner stiller litt større krav til et forhold og en mann enn motsatt, da blir også partnermarkedet skjevt selv om man forutsetter at det er en lik fordeling av kvinner og menn.

Anonymous poster hash: c5ee3...142

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Det burde være langt lettere nå, for andelen enslige er større enn før...Men siden vi har blitt langt mer kresene, så ja- da blir det vanskelig...Desuten så skal det så lite til før en velger å skille seg. Om man ikke trives og/eller kjeder seg så velger man den enkleste utveien, nemlig skillsmisse, i stedenfor å bruke tid og krefter til å jobbe med forholdet.. Det skal også mer til for å forelske seg føler jeg, siden utvalget er større så blir man mer kresen på det meste, for eksempel om du synes mannen har en altfor stor nese og han er litt for lite sosial av seg, så er det ofte nok til å heller ville fortsette singellivet (selvom kjemien og alt annet egentlig er til stede)

• Liker 4
Skrevet

Det var kanskje enklere å finne en make før, men jeg tror ikke alle var lykkelige i sine ekteskap.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det var kanskje enklere å finne en make før, men jeg tror ikke alle var lykkelige i sine ekteskap.

Der tror jeg vi har det endelige svaret.

Anonymous poster hash: a655c...fe8

Skrevet

Samfunnet har endret seg.

Vi stiller høyere krav til oss selv og en eventuell partner. I takt med at samfunnet endrer seg, endrer også vi oss.

Kanskje vi også er så opptatt av å være så perfekte i dagens samfunn at vi glemmer litt at kjærligheten er noe som hele tiden må jobbes med, den kommer ikke automatisk fordi vi ellers er så perfekte i samfunnet.

Og jaget etter å være den perfekte vellykkete i samfunnet gjør at fallhøyden for å ikke lykkes i også kjærligheten blir så stor at man ikke tør å investere skikkelig.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Min teori, for det lille den er verd, er at mange av de krav og forventninger både kvinner og menn har til deg selv og til en eventuell partner, har kommet litt ut av balanse.

Det er viktigere at den andre er superfit enn at h*n er et godt menenske med et helt normalt utseende.

Er ikke pikken for liten så er puppene for små.

Om vi så på oss selv, og hva vi egentlig trenger, så var det kanskje ikke så vanskelig alikevel ?

Kanskje vi da justerte ned de utopiske kravene til oss selv og til hverandre ?

Hvorfor skal det være flaut for en høytlønnet kvinne i en prestisjejobb å date en mann i et yrke som ikke ansees som like 'viktig' som hennes ?

Hvorfor florerer forestillinger om at en håndtverker ikke kan like opera og Ibsen ? - eller at h*n ikke kan forstå handlingen fordi h*n ikke har en mastergrad i fysikk ?

Med alle disse fordommene, kravene og forestillingene om hva den andre skal bringe oss mener jeg vi skyter oss selv i foten.

• Liker 5
Skrevet

Tja Tjo... Både vanskeligere og letter kanskje :D

Jo flere valg muligheter man har, desto mer usikre og missfornøyd blir man gjerne med de valgene man faktisk tar....

I dag har man jo så mange valgmuligheter at det er en smal sak å pådra seg "buyers remorse" uansett hvor bra "kjøp" man har gjordt....

ALT skal være PERFEKT, for det finnes ikke rom for "feil og mangler", sa h*n, og ventet hele live...

Skrevet

Min teori, for det lille den er verd, er at mange av de krav og forventninger både kvinner og menn har til deg selv og til en eventuell partner, har kommet litt ut av balanse.

Det er viktigere at den andre er superfit enn at h*n er et godt menenske med et helt normalt utseende.

Er ikke pikken for liten så er puppene for små.

Om vi så på oss selv, og hva vi egentlig trenger, så var det kanskje ikke så vanskelig alikevel ?

Kanskje vi da justerte ned de utopiske kravene til oss selv og til hverandre ?

Hvorfor skal det være flaut for en høytlønnet kvinne i en prestisjejobb å date en mann i et yrke som ikke ansees som like 'viktig' som hennes ?

Hvorfor florerer forestillinger om at en håndtverker ikke kan like opera og Ibsen ? - eller at h*n ikke kan forstå handlingen fordi h*n ikke har en mastergrad i fysikk ?

Med alle disse fordommene, kravene og forestillingene om hva den andre skal bringe oss mener jeg vi skyter oss selv i foten.

Sånn litt off topic til deg lille pus;

Jeg elsker den lille prinsen <3

Skrevet (endret)

Folk flest går jo ut av det ene forholdet og rett inn i et nytt; så det kan vel ikke akkurat være så veldig vanskelig i dag?

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Folk flest går jo ut av det ene forholdet og rett inn i et nytt; så det kan vel ikke akkurat være så veldig vanskelig i dag?

det inntrykket har ikke jeg... jeg kjenner ihvertfall en god del (venner og bekjente) som er på sukker og har vært på date etter date etter date uten hell...

men ja, selvfølgelig finnes dem som går fra forhold til forhold og :)

Endret av NozMonster
Gjest Svampebob1
Skrevet

Pøh! Snakk for deg selv, du! :-P

• Liker 1
Skrevet

Det vanskeligste er nok å finne en partner der forholdet varer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...