Gå til innhold

Vanvittig urolig/bråkete mage - høyt fettinntak forklaringen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har de siste ukene tatt tak i kostholdet mitt (som tidligere har bestått av bra mat men med mye unødvendig snacks osv i tillegg). Jeg har helt kuttet ut gluten, og spiser nå i all hovedsak rent kjøtt/sjømat, grønnsaker, litt meieriprodukter og frukt. Har følt meg veldig bra, og langt mindre oppblåst enn før.

Etter å ha lest en del om fett har jeg bestemt meg for å kutte ytterligere i karbohydratene for å få plass til mer fett i kostholdet. I dag bakte jeg knekkebrød på mandler, valnøtter, solsikkekjerner, sesamfrø og fiberhusk (altså består de nesten utelukkende av fett).

Problemet nå er at det er PARTY i magen min. Det rumler noe helt vilt mye (er ikke sulten).

Jeg har spist 4 biter knekkebrød (ca 5x5 cm store) med smør og ost på. Rumlingen startet etter dette måltidet. Tidligere i dag har jeg spist ca 100 g jordbær, 300 g moreller og drukket 1 liter pepsi max. Jeg innser at det nok kan virke som at det er pepsi maxen og/eller morellene som skaper rumlingen, men jeg spiser denne mengden moreller og drikker denne mengden pepsi max (jada, fyfy) hver dag, og har aldri opplevd slik rumling før.

Så jeg lurer altså på: kan en slik relativ drastisk økning i fettinntak ifht hva jeg har pleid å få i meg av fett, føre til denne voldsomme magerumlingen? Noen som har lignende erfaringer?

Sorry for rotete innlegg, og på forhånd takk for svar! :)

Anonymous poster hash: 8f751...790
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vil tippe at om det er nøttene så er det ikke fettet, men heller fiberinnholdet.

Pepsi Max er jo å be om magetrøbbel.

400 gram bær er en god del sukker og fiber det også.

Konklusjon: Ikke rart det er fest i magen din ;)

Endret av Løvetanten
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, støtter Løvetanten. Det er nok hovedsaklig fiberet som gjør at det rumler. Det er min erfaring.

Anonymous poster hash: 2d51c...045

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...