Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mange menn vil ikke ha barn eller så venter de alt for lenge med å få barn. Det er noe jeg har merket lenge.

Anonymous poster hash: 2ab50...220
  • Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje mennene er mer lik oss damerne enn vi umidelbart tror? At de faktisk vil ha barn med et menneske de elsker og blir elsket tilbake?

AnonymBruker
Skrevet

Ja vel? Hva er dette for noe sludder da?
"Det er uakseptabelt å være mann i dag og si rett ut at du ikke har lyst på barn."

Det er nå 1000 % piss da.

Utover det, er det ingen overraskelse heller at folk ikke er like reproduktiv som tidligere.

Også, det er jo massevis av mennesker på Tellus nå, så er det noe krise om noen ikke ønsker / får barn?

Anonymous poster hash: c6d4f...e5b
  • Liker 3
Skrevet

Livet kommer jo ikke rekende på en fjøl.

Man må bestemme seg for hva man ønsker mest, og jobbe for å oppnå det.

Nytter ikke å klage når du sitter der og har vippet 50, og forstår at det kanskje var noe man gikk glipp av et sted.

Har inntrykk av at mange menn under 30 er panisk redde for å få barn. Og en hel del over 30 også.

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Veldig greit å ikke bli far/mor hvis man ikke er fast forhold da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig greit å ikke bli far/mor hvis man ikke er fast forhold da.

Veldig greit å skrive på norsk så folk forstår hva man skriver når man skriver på KG.

Gjest Gjest
Skrevet

Veldig greit å skrive på norsk så folk forstår hva man skriver når man skriver på KG.

Så begynn å skrive på norsk da. Under nick, f.eks.

• Liker 3
Gjest snusken
Skrevet

Ikke rart menn ikke vil ha bar,vist det ikke holder,noe det ikke ofte gjør så er det jo de som sitter som svarteper med alle utgifter og økonomisk ruinert

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke rart menn ikke vil ha bar,vist det ikke holder,noe det ikke ofte gjør så er det jo de som sitter som svarteper med alle utgifter og økonomisk ruinert

Argumenter for påstandene dine, takk.

Skrevet

Jeg ender nok også opp som en av de:-(

Fordi kvinnene velger bort menn med lavere utdannelse.

AnonymBruker
Skrevet

Det står jo også i artikkelen at det er flere barnefødsler totalt sett, noe som forklares med at kvinner får flere kull med barn med forskjellige menn og at de beste mennene blir valgt ut og går på rundgang. Det har blitt litt som stolleken. Se for deg en sirkel med stoler besatt av kvinner, og så går det flere menn enn det er stoler rundt. Når musikken stopper så er det en del menn som får satt seg ned, andre blir stående igjen. Neste runde begynner og det samme skjer igjen, og sånn går no dagene. Er du riktig uheldig får du aldri satt deg ned selv om du ønsker. Dette er mennene som forblir barnløse.

Anonymous poster hash: da46d...f84
Gjest winston
Skrevet

Få deg mer utdannelse da, det er jo ikke akkurat for sent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting i forhold til dette med at menn velges bort er en av de andre forventningene som tas opp i artikkelen; at menn skal være hovedforsørger i forholdet. Det krever naturligvis sitt på jobben, og det er rett og slett mange menn som ikke når opp. Alle kan dessverre ikke være vellykkede, for at noen skal anses som vellykket må det nødvendigvis være en del tapere også. Dette er den harde, brutale virkeligheten som etterhvert går opp for menn som ønsker barn. Fra barndommen av og til dels gjennom media og skole/utdanning så tutes man(n) ørene fulle av at det ikke er så farlig og at vi nå er "likestilte". Virkeligheten treffer hardt i ansiktet når man(n) innser at samfunnet rundt og de fleste kvinner likevel forventer at han er den som forsørger familien og som er vellykket karrieremessig.

Heldigvis har jeg ikke særlig sterkt ønske om barn selv, til tross for at jeg er rett over 30. Jeg kan bare forestille meg hvordan andre menn som ønsker barn på min alder føler det...Kan ikke være så lett å være blant de som aldri når opp.

Gjest Nucleus
Skrevet

Og her ligger du frem et koselig og velgjennomtenkt argument.

Det blir for saklig for meg dette, så jeg er målløs.

Anonymous poster hash: c6d4f...e5b

Det er en krise at folk glemmer at man trenger nye generasjoner for å bære de eldre, og enda verre er det når de tror at en overvekt av analfabeter verden over blir redusert av å foreldre populasjonene i rike, opplyste deler av verden.

Det er lav velstand og lav produktivitet som er grunnen til overbefolkning, da det gjør folk mer avhengig av å få unger, noe vi kommer til å oppleve her om noen år også, om de lave fødselstallene fortsetter. Paradoksalt nok er det nettopp den lave prioriteringen av barn og reproduksjon som kommer til å gi overbefolkning i framtiden.

Skrevet

Det er ikke bare utdanningen det kommer an på.

Det er livsinnstillingen.

Om du lar alt seile og driter i framtiden din, sløser vekk pengene og samler kredittkortgjeld i bunker, da framstår du jo ikke akkurat som atraktiv. I hvert fall ikke for jenter med noe mellom øra.

Heller ikke om du "går i ett med veggene" og aldri tør si et ord i en forsamling.

En normalt oppegående mann som er tilfreds med seg selv, har en OK jobb som han trives med og er fornøtd med livet har gode muligheter for å finne seg en dame som vil ha han og få unger med han.

Men mannen må jo begynne med å tro på seg selv.

Og her er det ikke nødvendigvis graden av utdanning som er utslagsgjørende.

Jeg mener det heller er en slags oppfattning av "vellykkethet". Og det kan være så mangt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er en krise at folk glemmer at man trenger nye generasjoner for å bære de eldre, og enda verre er det når de tror at en overvekt av analfabeter verden over blir redusert av å foreldre populasjonene i rike, opplyste deler av verden.

Det er lav velstand og lav produktivitet som er grunnen til overbefolkning, da det gjør folk mer avhengig av å få unger, noe vi kommer til å oppleve her om noen år også, om de lave fødselstallene fortsetter. Paradoksalt nok er det nettopp den lave prioriteringen av barn og reproduksjon som kommer til å gi overbefolkning i framtiden.

Men fødelstallene stiger jo i Norge, så den saken bør være grei. (Fødselstallene stiger hos kvinner, og dette forklares da med at de får barn med forskjellige menn med høy nok status)

Jeg tolket denne artikkelen på individnivå, og hva det har å si for den enkelte at de ikke får barn (på tross av ønske om å få det).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare utdanningen det kommer an på.

Det er livsinnstillingen.

Om du lar alt seile og driter i framtiden din, sløser vekk pengene og samler kredittkortgjeld i bunker, da framstår du jo ikke akkurat som atraktiv. I hvert fall ikke for jenter med noe mellom øra.

Heller ikke om du "går i ett med veggene" og aldri tør si et ord i en forsamling.

En normalt oppegående mann som er tilfreds med seg selv, har en OK jobb som han trives med og er fornøtd med livet har gode muligheter for å finne seg en dame som vil ha han og få unger med han.

Men mannen må jo begynne med å tro på seg selv.

Og her er det ikke nødvendigvis graden av utdanning som er utslagsgjørende.

Jeg mener det heller er en slags oppfattning av "vellykkethet". Og det kan være så mangt.

Ja, hadde det bare vært så enkelt. Jeg kjenner drøssevis med relativt oppegående menn som hverken har kredittkort gjeld eller er arbeidsløse, men som kanskje ikke har den alle høyeste sosioøknomiske statusen. Men de gjør det sågar helt kurant, mange av dem har t.o.m. høyere utdannelse. De får seg rett og slett ikke dame selv om de er sosiale, ikke er den som sitter stille og tier en forsamling og har greie jobber. Så enkelt er det rett og slett ikke for mange menn.

Tror dette er en av de få tingene kvinner virkelig ikke har forutsetning til å forstå, da kvinner har en helt annen tilgang til kjønnsmarkedet enn menn.

Gjest Nucleus
Skrevet

Men fødelstallene stiger jo i Norge, så den saken bør være grei. (Fødselstallene stiger hos kvinner, og dette forklares da med at de får barn med forskjellige menn med høy nok status)

Jeg tolket denne artikkelen på individnivå, og hva det har å si for den enkelte at de ikke får barn (på tross av ønske om å få det).

Fødselstallene stiger primært pga innvandrergrupperinger, og tallet er fortsatt for lavt. Vi er ikke oppe i 2,1 snittet per kvinne som kommer til å skape problemer på sikt.

AnonymBruker
Skrevet

Fødselstallene stiger primært pga innvandrergrupperinger, og tallet er fortsatt for lavt. Vi er ikke oppe i 2,1 snittet per kvinne som kommer til å skape problemer på sikt.

Ja, men de fleste av (lovlige) innvandrerne blir relativt greit integrert, så det frykter jeg ikke så meget. Andre generasjons innvandrere tar jo høyere utdanning i flust og jobber, det er barn av ulovlige innvandrere (som i større grad er analfabeter) jeg frykter mest. Og i forhold til situasjonen i Europa og verden for øvrig kommer det nok til å bli ennå mer illegal innvandring, altså mennesker som har dårlig forutsetning for å føde barn som er godt integrert.

Men, men. Uansett tror jeg dessverre vi ikke kommer så langt at vi behøver å bekymre oss over fødselstallene. Vi er nok istykkerrevet som samfunn lenge før den tid som følge av konflikter som følger i kjølvannet av (ulovlig) innvandring fra fattigere deler av verden. Og vi er allerede godt på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...