Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter på senvakt og føler formen er helt på bånn. Jeg står og går mye på jobb og blir plutselig svimmel.. Så blir jeg kvalm og det fføles som det piper i hodet mitt.. Da må jeg sette meg rett ned og ofte gå til nærmeste toalett. Jeg er 14+5 ca.. Er dette normalt? Jernmangel hadde jeg ikke på blodprøvene og fikk beskjed om at jeg hadde fint og lavt blodtrykk.

Anonymous poster hash: f4d89...f8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, gratulerer med graviditeten!

Ja, det er ganske vanlig med slike plager. Jeg er ikke helsepersonell, men har barn. Og jeg slet så mye med det du beskriver, tilslutt klarte jeg ikke å gå ned trappen engang, da var jeg 6 mnd på vei. Og da ringte jeg til jordmor, og tok tak i det.

Det viste seg at legen hadde sagt at jeg ikke manglet jern. Men det gjorde jeg likevel. Som jordmoren sa, at om du ligger i nedre skala på referanseområdet, så mangler du jern når du er gravid.

For eksempel: Om referanseområdet på Ferritin er 9-102.

Så mangler du jern om du ligger på 22.

Jordmor fikk meg på beina igjen, og øresusen og svimmelheten forsvant, vi fikk jern opp til over halvveis av referanseområdet. Og det gjorde godt.

Så hør med legen/jordmor en gang til hva tallet ditt var/er. Og ta jern sammen med C-vitaminer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...