tulipaner Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Hei. Var hos jordmor forleden dag, og der fikk jeg litt pes for at jeg hadde lagt på meg 8kg på 1 mnd... ca 2 kg i uken, hun syns det var mye, og jeg er jo enig... jeg ble jo litt paff når jeg så at jeg nesten var 10+ jeg fikk beskjed om å spise mindre karbohyderater. Har jeg lagt på meg usedvanlig mye eller er det normalt? Jeg venter tvillinger. Hadde ikke lagt på meg noe fram til uke 18.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Dersom du spiser helt normalt(altså tilpasset aktivitetsnivået ditt) for en voksen kvinne+det lille ekstra man beregner som OK for gravide, så trenger du jo ikke forholde deg til hvorvidt det er normalt eller unormalt. I tillegg, om du ikke spiser annerledes(og vær ærlig med deg selv på småspisingen) enn hva du gjorde før vektoppgangen, så ser jeg ikke problemet? Du skal ikke la være å spise noe dersom du har et normalt matinntak - men jeg antar jordmoren spurte om du spiste litt for mye og litt for ofte raske karbohydrater siden hun anbefalte dette? Anonymous poster hash: a1df3...dc3
tulipaner Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2013 har nok småspist litt ja... drukket en del brus...
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Småspising i seg selv trenger ikke være negativt - det spørs hva du spiser. Men brus er bare teit Se på det som flytende godteri (det er strengt tatt det det er), så kanskje det blir lettere å ta seg i nakken på akkurat dét. Husk at høyt sukkerinntak kan føre til svangerskapsforgiftning, det burde hjelpe på motivasjonen når/hvis du sliter med sukkersug! Men ikke tenk for mye på vekta, bare prøv å spise sunt! Anonymous poster hash: a5d54...3ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå