Gå til innhold

Trenger 20.000 i dag! Ta opp lån, hjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en gutt på 21 år med fast jobb, ca 350.000 / året før skatt. Jeg vet ikke helt om jeg har noen betalingsanmerkninger, men er klar over at jeg har hatt noe inkasso, men det skal ikke ha gått vidre.

På grunn av at jeg byttet jobb for under 1 mnd siden ble det bytting på lønningsdagen og jeg må ha 20.000 i dag for å betale husleie for 2 mnd for meg og samboeren min fordi vi nettop har flyttet inn. (Hun betalte depositumet så det er fear deal, vi har betalt like mye)

Etter en kommunikasjonsfeil med huseier fant jeg nå i dag ut at han ikke kunne vente med å få disse pengene inn i en uke, selvom han sa at han kunne vente med dette tidligere. Blir ikke dette betalt I DAG tror jeg vi blir kastet ut siden han fikk en regningsmell som må betales nå og kunne da ikke avvente med husleien 1 uke.

Min mor og far er på ferie, det gjelder egentlig hele min nære slekt, så jeg får ikke lånt en så stor sum noen steder.

Har jeg mulighet til å ta opp et lån på dagen?? Noen banker som det er lett å få lån i? Jeg trenger virkelig hjelp!!! Må ha 20.000 inn i dag, bryr meg lite om renten, jeg har råd til å betale den, må bare ha pengene inn i dag, siden jeg ikke har mulighet til å gå i banken å søke om et lån eller låne av familie mtp ferie og hvor mye tid jeg har på meg...

Anonymous poster hash: a2d6b...600
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Espen Lie gnir sine hender...

Anonymous poster hash: d8c95...e11
Skrevet

Har du pratet med banken din?

Noen ganger kan man få "låne på kredittkortet" for ting man trenger penger til fort.

Dvs. du får økt ramme på kredittkortet, og så mellomfører du fra kreditten til den vanlige kontoen, og videre på det du må betale.

Og så betaler du det tilbake så snart du har pengene dine, og ringer banken og ber de sette ned grensen igjen.

IKKE en løsning man tyr til om man ikke er helt nødt, men ser ikke at du har noe særlig med andre muligheter her.

Og kom igang med sparing! Spar et fast beløp hver måned inn på bufferkonto som skal kun være til uforutsette regninger. Så kan du håndtere slike ting neste gang. Eller at vaskemaskinen ryker. Eller at noe helt annet skjer.

• Liker 3
Skrevet

Å kaste dere ut på dagen kan han ikke. Om det er så krise for ham at han ikke kan vente, får dere ta depositumet da, og betale de inn igjen når du får lønn?

• Liker 3
Skrevet

Du høres veldig dum ut. Sorry altså, vet ikke hvor jeg skal begynne engang, er så mye å forklare. Ring til foreldrene dine og de vil forklare hvor svært lite krise dette egentlig er for dere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For det første kan dere ikke bli kastet ut om dere betaler denne regningen noen dager for sent. Hva er forfallsdato på fakturaen dere skal ha fått?

Ellers er det mulig å søke kassekreditt i banken din. Hos f.eks. Skandiabanken gjøres dette på nettet og du får svar på sekundet. Ta kontakt med banken din.

Anonymous poster hash: db464...7c9
Skrevet

Hei gutt, kontakt banken din, ikke ta opp forbrukslån om du kan unngå det.

Også må du sette deg inn i dine rettigheter som leietager. Huseier kan ikke kaste dere ut på dagen og det burde du vite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt utrolig at alle her mener huseier skal lide fordi leietakeren ikke er i stand til å betale leien. Huseier vil dermed sette seg i gjeld med purregebyrer o.l. fordi husleier ikke holder sin del av kontrakten. Og folk lurer på hvorfor det er vanskelig å få leie...

Anonymous poster hash: 314fb...362
  • Liker 2
Skrevet

Syns det er helt utrolig at alle her mener huseier skal lide fordi leietakeren ikke er i stand til å betale leien. Huseier vil dermed sette seg i gjeld med purregebyrer o.l. fordi husleier ikke holder sin del av kontrakten. Og folk lurer på hvorfor det er vanskelig å få leie...

Enig med deg i det.. Jeg leide ut selv et par år, mens jeg selv blant annet gikk på skole.

Enkelte av leietakerne virket å tro at jeg var "rik" siden jeg eide bolig, og det var dermed ikke krise om de unnlot å betale leie, eller var 2-3 uker for sen innimellom...

Mens sannheten var at omtrent alt jeg tok i leie gikk direke til renter/avdrag på boliglånet og vedlikehold av boligen. Hadde heldigvis god bufferkonto så jeg tålte det, men føltes ikke greit allikevel og aldri kunne vite om leien kom i tide denne gangen...

• Liker 2
Skrevet

Mastercard?

Skrevet

Burde vært mulighet å kaste ut leietakere på dagen etter forfall imho

Skrevet

Regningssmellen er jo han sin egen skyld. Sette seg i gjeld med et purregebyr på 64 kroner, høres forunderlig ut. Synes personlig det er helt vilt at han tar et privat problem gå utover leietaker. Har selv leid ut et rom i 3 måneder, når min mor var på ferie. Kunne aldri falt meg inn å hamre på døren til vedkommende og forlange betaling på dagen, pga eg fikk en uforutsett regning. Tar han et lån må han betale et etableringssgebyr som er 20-30 ganger større enn et purregebyr. Så du virker dum du også. Det er også svært lett å få leie idag også.

Skrevet

Enig med deg i det.. Jeg leide ut selv et par år, mens jeg selv blant annet gikk på skole.

Enkelte av leietakerne virket å tro at jeg var "rik" siden jeg eide bolig, og det var dermed ikke krise om de unnlot å betale leie, eller var 2-3 uker for sen innimellom...

Mens sannheten var at omtrent alt jeg tok i leie gikk direke til renter/avdrag på boliglånet og vedlikehold av boligen. Hadde heldigvis god bufferkonto så jeg tålte det, men føltes ikke greit allikevel og aldri kunne vite om leien kom i tide denne gangen...

Litt av et perspektiv du ser det på. "Nesten alle pengene gikk til renter og avdrag" avdrag et faktisk penger rett i lomma til deg. Vedlikehold og renter har historisk sett vært lavere kostnad vs verdi stigning på boligen. Du fikk andre til å betale ned boliglånet ditt, som du utfra aldri burde vært innvilget om du gikk på skole og du måtte ha all lit på leietakere, for at det hele skulle gå rundt, heller de som burde eid boligen da.

Skrevet

Søk om kontokreditt, det er det raskeste. Han kan ikke kaste dere ut på dagen.

Skrevet

Litt av et perspektiv du ser det på. "Nesten alle pengene gikk til renter og avdrag" avdrag et faktisk penger rett i lomma til deg. Vedlikehold og renter har historisk sett vært lavere kostnad vs verdi stigning på boligen. Du fikk andre til å betale ned boliglånet ditt, som du utfra aldri burde vært innvilget om du gikk på skole og du måtte ha all lit på leietakere, for at det hele skulle gå rundt, heller de som burde eid boligen da.

Avdraga skal nå betales uansett, om det blir gjort om til mine penger ved salg eller ikke. Leietaker har signert en kontrakt der h*n avtaler å betale et visst beløp per mnd. Da spiller det ingen rolle for h*n hva jeg bruker pengene til, rene utgifter pga utleie eller nedbetaling av lån, h*n er pliktig å betale. At vedkommende ikke kjøper bolig selv, driter jeg i.

Og som jeg sa i mitt innlegg, hadde jeg en buffer. Var IKKE slik at banken ikke fikk pengene sine hvis ikke leietaker betalte. Jeg skrev at "det føltes ikke greit allikevel" om leietaker ikke betalte når han skulle.

Og hvis du tror det er slik at når en har fast jobb, og kjøpt en bolig så vil ting i livet aaaaldri endre seg, så vær så god tro det. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...