Gå til innhold

Gjester

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jada, er mangt ein kan lure på ein sein nattetime...

Kor mange gjester er invitert i bryllupene dykkar? Og kven er invitert? Familie, venner? Kor nær familie, kor mykje venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Invitere ca 60.

Onkler, tanter, søskenbrn med ektefeller/samboere. Faddere, noen familievenner og ca 10 av våre venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er gift, me var omtrent 55 til saman. Dette var onklar og tanter på begge sider, i tillegg til foreldre, søsken og besteforeldre sjølvsagt, og omtrent 20 vener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Dersom ein har vaksne søskenbarn, er det vanleg å inviterer barna deira også? Og av inviterte venner, vart ektefelle/sambuar også invitert?

(ser ut til at vi kjem til å få fryyyyyyykteleg mange gjester.... :klø: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med søskenbarn vart for oss heilt uaktuelt. Me vart som nemnt nærare 40 berre med næraste familie + tanter og onklar, og me ville ikkje opp i 100 stk... (20 vener 'måtte' me ha!). Eg har 17 søskenbarn, 7-8 av dei etablerte med partenarar og til saman 11 barn. Mannen har omtrent det same. --> heilt uaktuelt. Me inviterte eit par av mine søskenbarn, men då som vener - dei er naboar, og me har vakse opp saman.

Eg synst - uansett korleis de vel å gjere det - det er heilt unødvendig å invitere barna til søskenbarn! Det hadde eg aldri tenkt på, og eg trur på ingen måte det vert forventa heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har invitert 86..

Det er da nærmeste familie ut til tanter, onkler og noen søskenbarn+venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madley

Vi har invitert 85 stk.

46 til middag- foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler, faddere og forlovere.

Resten til kaffe- venner av familien og annet "sleng" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 106 tilsammen på vår liste. Da har vi invitert alle søskenbarn (voksne eller ikke) med samboere og ektefeller, alle tanter og onkler pluss stort sett det vi ønsket oss av venner og kollegaer.

Søskenbarns barn er ikke invitert, det er ikke vanlig hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte begrense oss, siden vi betaler hele gildet selv. Vi har invitert 58, og ser nå ut som vi blir ca 50. Vår svarfrist utgår i dag, men vi mangler 7 svar enda.. (Hrmpf..irriterende)

Dette er nærmeste famile og venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber alle i familien, dvs. alle tanter, onkler og kusiner/fettere. Når det gjelder barn av kusiner/fettere, har ikke dette vært et spøsmål hos oss da ingen av de har barn. Om de hadde hatt barn, hadde ikke disse blitt bedt da vi har lagt oss på en linje der ingen barn blir bedt (ikke vår egen datter heller).

Har også ca. 30 venner - dvs. alle de nærmeste. Bestemte oss for å be alle til middag, ingen kaffegjester.

Alle er bedt m/ følge. De single blir bedt alene. Om de får kjæreste før bryllupet, vil disse også bli bedt.

Vi har 71 på vår liste, men om alle kommer er jo et annet spørsmål. Dersom noen takker nei, har vi ingen ekstra å be.... Har rett og slett bedt alle de vi kunne tenke oss å ha med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Vi kommer opp i ca 45 stykker. Da har vi bare invitert de tanter og onkler vi har kontakt med, og ikke alle. Vi ønsket ikke å invitere de tanter og onkler vi aldri ser, men heller invitere litt flere venner.

Søskenbarn på min side blir ikke invitert, for vi har ikke noen særlig god kontakt med noen av de. Men vi skal invitere noen av hans søskenbarn som han har god kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 101 på vår liste.Har invitert alle vi hadde lyst til.De eneste barna er våre egne og våre søskens.Men jeg tipper at vi blir kanskje 85-90 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 69 på gjestelista.

42 av disse er familie. Vi ber fettere, kusiner, tanter og onkler. Dessuten ber jeg en av mammas tremeninger med mann og barn (brudepike) fordi jeg har hatt veldig mye kontakt med de opp gjennom årene. Pappas eneste onkel og tante er også invitert, men tror ikke de kommer. De er veldig gamle og syke. Sambo dropper tre av sine tanter med følge pga noe familie greier jeg har meldt meg ut av. Så Mesteparten av familien er faktisk min.

27 er venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Dersom ein har vaksne søskenbarn, er det vanleg å inviterer barna deira også? Og av inviterte venner, vart ektefelle/sambuar også invitert?  

(ser ut til at vi kjem til å få fryyyyyyykteleg mange gjester....  :klø: )

Ektefeller er invitert (særlig siden vi var i deres bryllup), ingen barn er invitert. Yngste hos oss blir 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Bedt 134stk tilsammen.. 110 av dem er famile, søsken, besteforledre tanter og onkler på begge siden med deres barn. Noen søskenbarn og faddere.. Resten er venner med partnere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det står ca 65 på lista vår, men ca 10 vet vi at ikke kommer.

Har invitert noen søskenbarn (hans to som er over konfirmasjonsalder + noen av mine), onkler og tanter, gjenlevende besteforeldre, vertsfamilie, og de vennene vi vil ha med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

(ser ut til at vi kjem til å få fryyyyyyykteleg mange gjester....  :klø: )

Vi valgte å gjøre det slik med inviterte søskenbarn MED partnere/ektefeller UTEN barn. Er bryllup - ikke barneselskap. Venner som har partnere som BOR ilag ble invitert. (Har noen venninner som har bytta litt parntere i hytt og pine - de ble invitert alene)

Gjestelista var til å begynne med på 52 men nå som fristen har gått ut og vi har gjort litt omrokkeringer m.v. har den lista faktisk vokst seg opp til 59 gjester.... og det får jaggu holde!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester, ja..

Vi begynte å regne opp nærmeste familie og venner. Så la vi på tanter og onkler. Vi var alt oppe i over 40 personer. For meg var det opplagt at dersom tanter og onkler skulle inviteres, måtte søskenbarnene mine også være med (de er noen år ynger enn meg og jeg har hatt mye kontakt med dem). Min kjære har derimot ikke sett noen av sine søskenbarn på minst 10 år (de er alle svært mye eldre enn han) og de har alle partnere og barn også. Vi vurderete en stund å invitere mine søskenbarn og ikke hans, noe som ville gitt oss en gjesteliste på ca 60. Men vi synetes det virket "sært" overfor hans familie.. Skulle vi invitere hans søskenbarn med partnere ville vi komme på nærmere 90 gjester.

Løsningen ble at vi tar med oss 10 personer; våre foreldre og søsken med følge og "stikker av".. :):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært ganske så klare på at vi ber de VI vil be, så på gjestelisten vår står det foreldre, søsken med følge, forlovere, bestemædre og selvfølgelig barna våre til maten. Altså rett under 20 stk.

Til kaffe og kaker inviterer vi de vi vil be av søskenbarn, skulle vi bedt alle som vi aldri snakker med hadde det blitt alt for mange, vi har tatt utgangspunkt i hvem vi har kontakt med og fortsatt ønsker kontakt med i livet. Av tanter og onkler har vi invitert alle. Og så har vi invitert en del venner som vi ønsker å dele dagen med.

Om alle kaffegjestene kommer også blir vi mellom 60 og 70 på festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...