AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Jeg bestilte joicobalsam+shampoo hos Blush, ettersom dette er myye billigere å kjøpe på denne nettsiden. Da jeg fikk dette, og åpnet pakken så luktet jeg på shampooen og balsamen. Som alle vet, eller hvertfall de av dere som har kjøpt joicoprodukter hos frisøren VET at dette skal lukte kokos osv. Det eneste jeg luktet var billig hotellshampoolukt. Jeg tenkte at det kanskje bare var noe nytt, og testet den ut. Håret mitt ble ikke som det har blitt før når jeg har brukt disse produktene (da har jeg kjøpt hos frisør), og jeg kuttet den ut. Når jeg var hos frisøren min, så spurte jeg henne om dette, om hun visste noe om at disse produktene var falske. Hun fortalte meg at hun nettopp hadde hatt seminar om akuratt disse nettsidene, og at de bruker produkter som har gått ut på dato, eller bestiller fra falske produsenter. Jeg ble utrolig skuffet når jeg fikk høre dette i og med at jeg har bestilt masse derfra, siden det er så billig Jeg spurte om Blivakker var det samme opplegget, og da svarte hun ja. Hun rådet meg til å ikke handle noe derifra, for dette kunne skade håret mitt. Det samme gjaldt sminke også... Anonymous poster hash: 3c3b9...978 1
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Alltid vært fornøyd med servicen hos Bli Vakker. 10
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 Skal det lukte kokos? Jeg kjøpte daily care? serien i duopakke for et år siden og balsamen jeg fikk luktet faktisk hostesaft og var veldig løs i konsistensen.. Har alltid tenkt at det er noe som ikke er riktig med den, men sjampoen var ganske god. Var hos blush jeg kjøpte den. Anonymous poster hash: 5a2ea...987
Guybrush Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Jeg bestilte joicobalsam+shampoo hos Blush, ettersom dette er myye billigere å kjøpe på denne nettsiden. Da jeg fikk dette, og åpnet pakken så luktet jeg på shampooen og balsamen. Som alle vet, eller hvertfall de av dere som har kjøpt joicoprodukter hos frisøren VET at dette skal lukte kokos osv. Det eneste jeg luktet var billig hotellshampoolukt. Jeg tenkte at det kanskje bare var noe nytt, og testet den ut. Håret mitt ble ikke som det har blitt før når jeg har brukt disse produktene (da har jeg kjøpt hos frisør), og jeg kuttet den ut. Når jeg var hos frisøren min, så spurte jeg henne om dette, om hun visste noe om at disse produktene var falske. Hun fortalte meg at hun nettopp hadde hatt seminar om akuratt disse nettsidene, og at de bruker produkter som har gått ut på dato, eller bestiller fra falske produsenter. Jeg ble utrolig skuffet når jeg fikk høre dette i og med at jeg har bestilt masse derfra, siden det er så billig Jeg spurte om Blivakker var det samme opplegget, og da svarte hun ja. Hun rådet meg til å ikke handle noe derifra, for dette kunne skade håret mitt. Det samme gjaldt sminke også... Anonymous poster hash: 3c3b9...978 Hvorfor skriver du som anonym? Du er klar over at disse butikkene er nødt til å handle fra godkjente selgere i Europa? Altså de har handlet denne fra en butikk godkjent av produsenten. Du er også klar over at produsentene har folk i Norge som anmelder om det falske produkter og at slike anklager fra blant annet konkurrenter som ikke liker konkurranse ikke har kommet videre fordi de ikke har noen beviser? Du er klar over at produsentene selv innimellom selger falske produkter da asiatisk mafia betaler folk på store skipshavner til å bytte ut innholdet med sitt? Du kan se på merkingen om det er gammelt eller ikke. Det hun i frisørsalongen sa er de lært opp til for å få deg til å betale mye mer. Det er superstrengt å selge varer i Europa 19
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Hvorfor skriver du som anonym? Du er klar over at disse butikkene er nødt til å handle fra godkjente selgere i Europa? Altså de har handlet denne fra en butikk godkjent av produsenten. Du er også klar over at produsentene har folk i Norge som anmelder om det falske produkter og at slike anklager fra blant annet konkurrenter som ikke liker konkurranse ikke har kommet videre fordi de ikke har noen beviser? Du er klar over at produsentene selv innimellom selger falske produkter da asiatisk mafia betaler folk på store skipshavner til å bytte ut innholdet med sitt? Du kan se på merkingen om det er gammelt eller ikke. Det hun i frisørsalongen sa er de lært opp til for å få deg til å betale mye mer. Det er superstrengt å selge varer i Europa Alikevel, jeg ble hvertfall ikke ikke overrasket. Jeg har brukt denne shampoen før, og den luktet ikke slik i det hele tatt og konsistensen var helt annerledes! Så med mindre du ikke har erfart dette selv så ikke uttal deg om hvordan jeg har opplevd å handle derifra. Anonymous poster hash: 3c3b9...978 3
sisteboss Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Jeg handler hos BliVakker.no mye, og jeg får pakken svært fort og produktene er perfekte. Jeg er svært fornøyd med de. 10
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Skal det lukte kokos? Jeg kjøpte daily care? serien i duopakke for et år siden og balsamen jeg fikk luktet faktisk hostesaft og var veldig løs i konsistensen.. Har alltid tenkt at det er noe som ikke er riktig med den, men sjampoen var ganske god. Var hos blush jeg kjøpte den. Anonymous poster hash: 5a2ea...987 Om du lukter på en shampoo fra joico i en frisørsalong så finner du fort ut om den du har hjemme er ekte eller ikke. Så og si alle joicoproduktene lukter det samme, og lukten glemmer man aldri ettersom de lukter kjempegodt og gjør håret mykt og sterkt.. Anonymous poster hash: 3c3b9...978 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Jeg handler hos BliVakker.no mye, og jeg får pakken svært fort og produktene er perfekte. Jeg er svært fornøyd med de. Jeg handlet mye der før jeg også, og var alltid kjempefornøyd med levering osv. Men jeg har begynt å tenke litt på hvordan de kan selge produktene så billig, når de er over dobbelt så dyre i butikken... det er jo litt rart? Anonymous poster hash: 3c3b9...978
Guybrush Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Jeg handlet mye der før jeg også, og var alltid kjempefornøyd med levering osv. Men jeg har begynt å tenke litt på hvordan de kan selge produktene så billig, når de er over dobbelt så dyre i butikken... det er jo litt rart?Anonymous poster hash: 3c3b9...978 Overhodet ikke rart. Jo flere ledd mellom produsent og sluttkunde jo dyrere blir det. 16
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 Guybrush. Hvorfor er du alltid så påståelig om ting du ikke har greie på. Sjampo, politikk osv. Slitsom type.Anonymous poster hash: 4ec1e...e62 18
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Overhodet ikke rart. Jo flere ledd mellom produsent og sluttkunde jo dyrere blir det. Så hvorfor begynner ikke de som selger dette i butikken å bestille rett fra produsenten..?? For all del, jeg sier ikke at ALT der ikke er ekte. Men jeg bestiller hvertfall ikke de dyreste produktene i butikken på den nettsiden. Produkter som er billigere hos frisøren, som de selger på sidene sine handler jeg. Feks. Bed Head fra Tigi. Anonymous poster hash: 3c3b9...978
Guybrush Skrevet 1. juli 2013 #12 Skrevet 1. juli 2013 Guybrush. Hvorfor er du alltid så påståelig om ting du ikke har greie på. Sjampo, politikk osv. Slitsom type.Anonymous poster hash: 4ec1e...e62 Jeg har drevet med import av kjemikalier fra Europa og USA i 7 år. Jeg har jevnlig med tollvesenet og arbeidsmiljøtilsynet av denne grunn. Jeg kan norske og europeiske importregler og har fulgt med slike saker i rettsvesenet. Helt fra den berømmelige smartclubsaken. Kanskje du bør vurdere tanken om at det er du som intet vet. 37
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #13 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har drevet med import av kjemikalier fra Europa og USA i 7 år. Jeg har jevnlig med tollvesenet og arbeidsmiljøtilsynet av denne grunn. Jeg kan norske og europeiske importregler og har fulgt med slike saker i rettsvesenet. Helt fra den berømmelige smartclubsaken. Kanskje du bør vurdere tanken om at det er du som intet vet. Når jeg opplevde dette med shampoen fra Joico, så driter jeg egentlig i hva du har drevet med eller ikke. Dette var min erfaring, og uansett hva du sier så får ikke det endret mine tanker om disse nettsidene. Argumenter så mye du vil, men JEG kommer ikke til å bestille dette mer fra disse nettsidene. Anonymous poster hash: 3c3b9...978 6
Guybrush Skrevet 1. juli 2013 #14 Skrevet 1. juli 2013 Så hvorfor begynner ikke de som selger dette i butikken å bestille rett fra produsenten..?? For all del, jeg sier ikke at ALT der ikke er ekte. Men jeg bestiller hvertfall ikke de dyreste produktene i butikken på den nettsiden. Produkter som er billigere hos frisøren, som de selger på sidene sine handler jeg. Feks. Bed Head fra Tigi.Anonymous poster hash: 3c3b9...978 Fordi du får ikke kjøpt rett fra produsent. Derimot kan du forsøke å kjøpe stort fra en butikk som har betalt minst og med færrest ledd. Men dette krever erfaring og mye jobb. Det lønner seg sjeldent for små aktører. Og du må gjerne handle svært mye. Frisører tilhører ofte kjeder. De er pålagt å ha visse produkter fra enkelte leverandører. Og loreal Norge blir grinete om du kjøpe red Ken fra Red Ken istedet for via dem. Som igjen har handlet dra loreal nordic som igjen har handlet fra loreal europe osv 4
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2013 #15 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har drevet med import av kjemikalier fra Europa og USA i 7 år. Jeg har jevnlig med tollvesenet og arbeidsmiljøtilsynet av denne grunn. Jeg kan norske og europeiske importregler og har fulgt med slike saker i rettsvesenet. Helt fra den berømmelige smartclubsaken. Kanskje du bør vurdere tanken om at det er du som intet vet. godt sagt. 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #16 Skrevet 1. juli 2013 Hvorfor skriver du som anonym? Du er klar over at disse butikkene er nødt til å handle fra godkjente selgere i Europa? Altså de har handlet denne fra en butikk godkjent av produsenten. Du er også klar over at produsentene har folk i Norge som anmelder om det falske produkter og at slike anklager fra blant annet konkurrenter som ikke liker konkurranse ikke har kommet videre fordi de ikke har noen beviser? Du er klar over at produsentene selv innimellom selger falske produkter da asiatisk mafia betaler folk på store skipshavner til å bytte ut innholdet med sitt? Du kan se på merkingen om det er gammelt eller ikke. Det hun i frisørsalongen sa er de lært opp til for å få deg til å betale mye mer. Det er superstrengt å selge varer i Europa Nå har enkelte norske(og utenlandske) solgt falske merker av kjente merketyper. Eksempelvis vet jeg at en av disse sidene(ønsker ikke oppgi navn, de får finne ut av det selv) IKKE vørt sertifisert til å selge Dermalogica produkter, og ved henvendelse til Dermalogica i USA sa de tydelig at denne selgeren ikke var sertifisert av dem eller hadde avtaler, og da var produktene ofte falske. Dette har også være et gjentatt problem eksempelvis med MAC(kjent sminkemerke). Jeg personlig handler aldri fra hverken Blush eller Bli Vakker fordi jeg vet det har vært klager på produkter man frykter er falske(dette ser man på tekstur, farge, lukt, konsistens osv), og da handler det om mer enn ett eneste gammelt produkt som man har vært uheldig å sende ut. Ikke handler jeg fra dyre salonger heller, men fra trygge nettsider som er kjent for mange gode tilbakemeldinger og selger produkter til "normal pris". Det er noe galt når Dermalogica/MD Formulations etc blir solgt for godt under vanlig pris, dette er produkter som ikke tilbyr særlig salg av sine produkter. Dette er et velkjent fenomen - og både Blush og Bli Vakker har fått mye klager for mye ulikt oppigjennom, hvilket er årsaken til at jeg styrer langt unna. Anonymous poster hash: 6e0c5...cc0 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #17 Skrevet 1. juli 2013 Skal det lukte kokos? Jeg kjøpte daily care? serien i duopakke for et år siden og balsamen jeg fikk luktet faktisk hostesaft og var veldig løs i konsistensen.. Har alltid tenkt at det er noe som ikke er riktig med den, men sjampoen var ganske god. Var hos blush jeg kjøpte den. Anonymous poster hash: 5a2ea...987 Det lukter noe ala kokos-banan. Vet ikke om dette stemmer jeg. Det var da voldsomt til nettbutikker som ikke selger ekte ting da... Nei jeg vet ikke. Anonymous poster hash: d02d0...7b9
Guybrush Skrevet 1. juli 2013 #18 Skrevet 1. juli 2013 Nå har enkelte norske(og utenlandske) solgt falske merker av kjente merketyper. Eksempelvis vet jeg at en av disse sidene(ønsker ikke oppgi navn, de får finne ut av det selv) IKKE vørt sertifisert til å selge Dermalogica produkter, og ved henvendelse til Dermalogica i USA sa de tydelig at denne selgeren ikke var sertifisert av dem eller hadde avtaler, og da var produktene ofte falske. Dette har også være et gjentatt problem eksempelvis med MAC(kjent sminkemerke). Jeg personlig handler aldri fra hverken Blush eller Bli Vakker fordi jeg vet det har vært klager på produkter man frykter er falske(dette ser man på tekstur, farge, lukt, konsistens osv), og da handler det om mer enn ett eneste gammelt produkt som man har vært uheldig å sende ut. Ikke handler jeg fra dyre salonger heller, men fra trygge nettsider som er kjent for mange gode tilbakemeldinger og selger produkter til "normal pris". Det er noe galt når Dermalogica/MD Formulations etc blir solgt for godt under vanlig pris, dette er produkter som ikke tilbyr særlig salg av sine produkter. Dette er et velkjent fenomen - og både Blush og Bli Vakker har fått mye klager for mye ulikt oppigjennom, hvilket er årsaken til at jeg styrer langt unna. Anonymous poster hash: 6e0c5...cc0 Dette er lovene for paralellimport i europa og Norge: -vare må selges via kanaler som er akseptert av produsenten -ELLER vare må selges via kanaler som har fått tak i varene fra kanaler som er akseptert av produsenten -produsent kan ikke nekte salg av varer kjøpt fra europisk godkjent selger - produsent kan nekte salg av varer kjøpt fra godkjent selger utenfra europa Kort fortalt - de butikkene i europa som selger merkevarer er nødt til å ha handlet disse varene fra en annen europeisk butikk/kjede/distributør som er godkjent av det aktuelle merket. Hvis du går på en bensinstasjon og kjøper en flaske brus koster den dobbelt så mye som på Rema 1000. Dette har med at bensinstasjonen vet de ikke trenger å konkurrere på pris og frisørsalongene har også tenkt slik da alle sammen hadde samme pris (slik var det i dekkbransjen også før Tommy Sharif kom og lagde masse bråk ved å selge dekk billigere enn alle de andre). Komplett.no har gitt oss langt bedre og rimeligere datautstyr/komponenter takket være digre lager, få ansatte og sentral plassering med lave fraktpriser. Skulle du kjøpt disse fra butikker rundtom i landet ville prisen blitt langt høyere. Selv balanserer jeg alltid servicenivå opp mot pris. Hvis jeg får utrolig god service, spesielt om ting jeg ikke vet så veldig mye om og føler selger er ærlig og rederlig kan jeg være villig til å betale endel mer for produktet selv om jeg vet jeg kan kjøpe det mye billigere ett annet sted hvor jeg ikke betaler for hjelpen. Om jeg derimot får masse svada, skittkasting om konkurrenter (dårlig tegn) og blir forsøkt prakket på det dyreste produktet i butikken uten argumentet "det er best!" - vel da handler jeg et annet sted hvor jeg slipper å betale for dårlig service attpåtil. Om noen i europa blir tatt for å seleg falske produkter ville MD og alle andre merkene saksøkt og vunnet. Rett og slett fordi det er ulovlig å selge varer som ikke er tatt fra godkjente selgere. Men dette gjør de svært sjeldent og da med snodige grumsete butikker du aldri har hørt om. Og som jeg har nevnt over - falske produkter finner du selv i produsentenes egne butikker av og til. Rett og slett fordi uærilge mennesker finner du overalt. Eksempel - en container med et kostbart produkt fra en kjent produsent skal lastes om fra ett skip til et annet i Nederland før det fraktes videre til ankomstlandet. I den enorme containerhavna jobber det også uærlige mennesker som av og til sladrer til kontakter om hvilke varer som kommer. En gruppe mennesker kommer med en stor lastebil med en annen container og kjennemerkene byttes om. Ombord på den nye containeren er kinesiskproduserte kopier som har de samme flaskene siden disse lages på fabrikk i kina. Disse plasseres sammen med flere titalls andre containere med ekte vare. Sannsynligheten for at dette oppdages er enormt liten og ingen kan spore opp hvor dette har skjedd. Det er derfor man har begynt med radiomerking og gps'er etc på transport av varer. 9
Gjest Tirkes Skrevet 1. juli 2013 #19 Skrevet 1. juli 2013 Av min egenerfaring så er produktene til blivakker.no helt fine. Og servicen er upåklagelig. De sendte meg et produkt som ble ødelagt i frakt, kontaktet dem og informerte om det, og fikk uten spørsmål ny vare og en liten trøstegave. Har intrykk av at de er veldig kundeorienterte. Har kjøpt mye shampo, tørrshampo og hårspray derfra, samt kurer og diverse - eneste jeg har vært misfornøyd med er en tørrshampo - ikke fordi den ikke gjorde jobben sin men fordi den ikke passet mitt mørke hår. Ble gitt bort til en blond venninne som nå har brukt den opp. Jeg kan neppe skylde dem for at jeg bestiller et produkt som ikke passer meg. I stedet for å beskylde dem for merkevareforfalsking - har du kontaktet dem og informert om at du har fått et produkt som lukter vondt og ønsker penger tilbake eller en ny vare tilsendt? Kanskje de overrasker deg. Blush har jeg ingen erfaring med. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #20 Skrevet 1. juli 2013 Guybrush. Hvorfor er du alltid så påståelig om ting du ikke har greie på. Sjampo, politikk osv. Slitsom type.Anonymous poster hash: 4ec1e...e62 Lol. Morsomt. Det handler ikke om sjampo, det handler om at jo mindre ledd det er i kjeden, jo billigere blir det. Selger man på nett så slipper man unna flere ledd som butikkene trenger, da, lager, transport, folk i butikken etc. Mens på internett slipper man unna alle disse tingene, og sparer altså kostnader. Resultat? Bedre priser. Dette trenger man ikke engang ha studert for å forstå. Anonymous poster hash: b8ddf...f7e 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå