AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Har bitt negler i mange år og klarer bare ikke å slutte, gjør det helt uten å tenke over det. Har kjempe lyst på lange fine negler. Noen tips? Kan man legge negler over og la de vokse ut, eller krever det etterbehandlinger osv? Anonymous poster hash: b2fcc...22a
Gjest Blomst83 Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Det ser ikke så pent ut når de vokser ut igjen. Og jeg vet ikke om det hjelper deg,men jeg beit negler i mange år,men slutta på dagen når søstra mi sa at det var som å spise sin egen avføring. Tenk på all dritten som samler seg under neglene. Eller hva med go negl som de bruke for å få barn til å sutte på tommelen?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 Det ser ikke så pent ut når de vokser ut igjen. Og jeg vet ikke om det hjelper deg,men jeg beit negler i mange år,men slutta på dagen når søstra mi sa at det var som å spise sin egen avføring. Tenk på all dritten som samler seg under neglene. Eller hva med go negl som de bruke for å få barn til å sutte på tommelen? Har en baby som stadig spiser på fingrene mine, så go negl blir litt dumt akkurat nå Og det med bakterier er heller ikke så avskrekkende siden jeg har gjort det såpass lenge, hehe. Lurer egentlig mest på om det kan være lurt å sette på negler, men jeg må finne ut hvordan det fungerer først. Anonymous poster hash: b2fcc...22a
Gjest Blomst83 Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Den ser jeg. Ikke så smart med go negl da nei
snilla Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Jeg fikk satt på negler for noen år siden, men opplevde at neglene ble veldig tynne og flisete når de falske datt av/ble tatt av. De knakk med en gang. Jeg bestemte meg for å slutte å bite negler etter jul. Dette har jeg gjort: Daglig tatt vitaminer for negler, hår og hud. Merket raskt forskjellen! De gjorde neglene veldig mye hardere (jeg har veldig flisete og tynne negler) Sluttet å bite en nagl av gangen. Jeg liker bare å bite korte negler, med en gang det blir lengde på de, slutter jeg å bite de. Jeg biter uten å tenke meg om, det går automatisk, men hjernen vil bare bite korte negler. Jeg begynte med lillefinger-neglene, de vokser seg lange raskt. Sånn fortsatte jeg noen uker til ingen av neglene "fristet" lenger. Kjøpte gode produkter. Jeg investerte i en god håndkrem (150 kroner!! galskap!!), en god base-coat og topp-coat. For meg er økonimi veldig viktig. Det jeg investerer i, vil jeg ta vare på. Hvorfor bite en nagl jeg har brukt så mye tid og penger på skal bli fin, liksom?? Lakk og stell! Jeg ville ha pene negler. Jeg nærmer meg 30 år og har alltid skammet meg over hendene mine, prøvd å skjule de osv. Jeg begynte med å se masse videoer med fin manikyr på youtube, lakket neglene mine (bare blanke når de var korte) og kjøpte meg ringer. Jeg har aldri hatt ringer før! Nå går jeg alltid først i smykkeavdelingen på HM og glitter osv for å se om de har noe fint :-) Ta bilder! Jeg tok bilder av hendene mine hver uke den første tiden (sluttet med det etter en stund, litt dumt egentlig, kunne vært interessant.. men glemte det litt ut). Man ser fremgangen på neglene utrolig fort! Det føltes ikke som om neglene vokste i hele tatt, men når jeg så på bildene fra 14 dager siden, var det helt sykt. Veldig motiverende! Ha et mål! Hva er målet ditt? Mitt er å få normale negler. For selv om jeg har sluttet å bite, ser de ikke helt bra ut. De vokser ut helt flate (i profilen liksom) fordi neglesengene er ødelagte. Sakte men sikkert legger de seg sånn som de skal gjøre, og bøyer seg ordentlig. Neglene på lillefingrene har allerede begynt å bli fine og feminine, de andre holder jeg korte fordi de ser helt rare ut med en gang de blir for lange.. Siden de er flate, blir de breiere og breiere på en måte. Men dette går seg til! Hold ut :-) Når neglene ser sånn ca ok ut, skal jeg koste på meg en time på neglesalong. Og da mener jeg hele pakka med håndspa osv. Det varierer litt i pris, men kan koste opp mot 1000 om man vil legge shellac. Til slutt: Det verste var de første 4 ukene. Da var det fremdeles nytt og uvant. Jeg har prøvd før å slutte tvert, men det går ikke siden jeg biter uten å tenke meg om. Når jeg gav meg selv lov til å bite 8 av 10 negler, gikk det bedre. Ta en nagl av gangen, gi deg selv god tid! Du kommer til å ha litt rare hender de neste ukene, med noen lange og noen korte negler, men det er det ingen som bryr seg om. Da får du i såfall bare forklare hvorfor om noen spør! Husk å være stolt av deg selv når du klarer å la være å bite :-) Begynn gjerne med noe annet som holder hendene dine opptatt. I begynnelsen la jeg pusslespill og strikket om kveldene, det var ganske nyttig bare for å komme over kneika :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå