Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Marte
Skrevet

Kjæresten min og jeg har vært sammen i ca 3 mnd. Vi er sammen 24/7 og har det helt fantastisk, bortsett fra når vi krangler. Da er virkelig helvete løs. Han synes jeg er for stolt til å si unnskyld for ting, jeg synes det er alt for lett for han å gå til personangrep som å si at han hater meg, at han skjønner hvorfor eksene mine gikk fra meg etc. Når han sier sånne ting blir jeg så såret at jeg ikke greier å si unnskyld for noe, selv om det er min feil. Nå sitter vi i hvert vårt hjem og er sure på hverandre etter en kjempekrangel, og han sier at jeg får komme krypende til han.. Han såret meg virkelig i dag. Vi drar til Spania om en uke. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere? Og hva krangler dere om?

Jeg må bare si, at det ikke høres bra ut at dere krangler så mye etter bare 3 måneder sammen.

Det jeg ville gjort om jeg var deg, var å ta kontakt med kjæresten, si hva du føler, at du blir såret når han sier slike ting til deg, si unnskyld for det du har sagt/gjort, og foreslå at dere ikke møtes på noen dager. Det at dere er sammen 24/7 er heller ikke sunt tror jeg, dere må få litt tid for dere selv, kjenne litt på det å savne hverandre osv. Gi hverandre litt Space! :)

• Liker 2
Gjest Marte
Skrevet

Hvor gamle er dere? Og hva krangler dere om?

Jeg må bare si, at det ikke høres bra ut at dere krangler så mye etter bare 3 måneder sammen.

Det jeg ville gjort om jeg var deg, var å ta kontakt med kjæresten, si hva du føler, at du blir såret når han sier slike ting til deg, si unnskyld for det du har sagt/gjort, og foreslå at dere ikke møtes på noen dager. Det at dere er sammen 24/7 er heller ikke sunt tror jeg, dere må få litt tid for dere selv, kjenne litt på det å savne hverandre osv. Gi hverandre litt Space! :)

Takk for svar! Vi er 19 og 21 år. Krangler om mye rart, ofte sjalusi eller at en av oss kommer med en kommentar som han/jeg ikke skjønner at sårer den andre. Så blåser det seg opp og gamle ting kommer frem. Jeg tror også at vi burde få litt tid fra hverandre, men da jeg foreslo det tok han det skikkelig ille opp at jeg ikke trengte å være med han hele tiden

Gjest Naria
Skrevet

Hvis man krangler etter tre måneder er ikke forholdet liv laga spør du meg. Dere skal jo være nyforelsket og lykkelige.

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar! Vi er 19 og 21 år. Krangler om mye rart, ofte sjalusi eller at en av oss kommer med en kommentar som han/jeg ikke skjønner at sårer den andre. Så blåser det seg opp og gamle ting kommer frem. Jeg tror også at vi burde få litt tid fra hverandre, men da jeg foreslo det tok han det skikkelig ille opp at jeg ikke trengte å være med han hele tiden

Tro meg, noen dager (eller timer :P ) fra hverandre gjør bare godt. Det betyr ikke at dere ikke er glad i hverandre lenger, eller ikke tenker på hverandre. Det betyr bare at det er sunt å få litt avstand. Å savne hverandre er ikke så dumt, da blir det ekstra kos når dere møtes igjen.. :) Ta det opp med ham på en rolig og saklig måte, at du er lei for at dere kranglet, om dere kan legge det bak dere og bare glede dere til ferieturen dere skal på.

• Liker 1
Gjest Marte
Skrevet

Tro meg, noen dager (eller timer :P ) fra hverandre gjør bare godt. Det betyr ikke at dere ikke er glad i hverandre lenger, eller ikke tenker på hverandre. Det betyr bare at det er sunt å få litt avstand. Å savne hverandre er ikke så dumt, da blir det ekstra kos når dere møtes igjen.. :) Ta det opp med ham på en rolig og saklig måte, at du er lei for at dere kranglet, om dere kan legge det bak dere og bare glede dere til ferieturen dere skal på.

Ja, det skal jeg foreslå! :)

Har veldig lyst til å ringe og bare ordne opp i alt nå, men jeg er skikkelig såret og vet ikke om jeg greier å si unnskyld når jeg innerst inne vet at han sa noe mye verre til meg. Tror jeg venter til i morgen

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man krangler etter tre måneder er ikke forholdet liv laga spør du meg. Dere skal jo være nyforelsket og lykkelige.

Hvem er det som sier at man skal være konstant lykkelige i nye forhold? Må være en av kvinners mange feberfantasier når det gjelder forhold...

Anonymous poster hash: 2f23d...1e7

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hjelpes, så mye krangling etter så kort tid i forhold? Det hadde ikke jeg giddet. Greit nok at noen kanskje mener det er normalt, men for min del nei. Høres ikke ut som et forhold som kommer til å vare. Lykke til med en kontrollerende og til del manipulativ kjæreste. Og den ferien? Hadde ikke orka å reist med noen som var sånn.

Endret av Gitte.
Gjest Naria
Skrevet

Hvem er det som sier at man skal være konstant lykkelige i nye forhold? Må være en av kvinners mange feberfantasier når det gjelder forhold...

Anonymous poster hash: 2f23d...1e7

Jeg vet ikke hvem som sier at man skal være konstant lykkelig i et forhold?

Men etter TRE MÅNEDER bør ting være en dans på roser. Hvis problemene melder seg allerede da lover det virkelig ikke godt for fremtiden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg for min del skjønner ikke hvorfor du vil være sammen med noen som sårer deg på den måten. Reagerte veldig på den setningen om at han skjønte hvorfor eksene dine gikk fra deg. Sånt sier man ikke til kjæresten sin.

• Liker 3
Skrevet

Forhold er så forskjellige. Noen krangler innimellom fra første dag, og holder sammen livet ut. Andre er lykkelige som sola hele tiden, men strander etter noen få år. Jeg ser ingenting galt i krangel i seg selv i et forhold. Det som er viktig er om man er voksen nok til å håndtere krangler på en riktig måte.

• Liker 2
Skrevet

Hehe, dette høres ut som 3månederskrisa! Jeg anbefaler dere virkelig til å ikke være sammen hele tiden. Dette gjør at dere blir fort lei av hverandre, og at dere får flere ting å krangle om. Vær med venner og familie istedet for å være sammen kun dere to hele tiden! Du får bare krype til korset nå, og si unnskyld. Klarer ingen av dere å heve dere over en krangel så ser jeg ikke en grunn til at dere er sammen... Er forholdet sterkt, og dere har det bra sammen utenom dere krangler så tror jeg ikke forholdet deres tåler så mye. Snakk sammen om problemene, og ikke hev stemmen. Tenk over neste ting du vil krangle om, tenk feks "er dette virkelig verdt å ta opp? Vil jeg lage en krangel ut av dette?". Lykke til! :)

• Liker 3
Gjest Marte
Skrevet

Hehe, dette høres ut som 3månederskrisa! Jeg anbefaler dere virkelig til å ikke være sammen hele tiden. Dette gjør at dere blir fort lei av hverandre, og at dere får flere ting å krangle om. Vær med venner og familie istedet for å være sammen kun dere to hele tiden! Du får bare krype til korset nå, og si unnskyld. Klarer ingen av dere å heve dere over en krangel så ser jeg ikke en grunn til at dere er sammen... Er forholdet sterkt, og dere har det bra sammen utenom dere krangler så tror jeg ikke forholdet deres tåler så mye. Snakk sammen om problemene, og ikke hev stemmen. Tenk over neste ting du vil krangle om, tenk feks "er dette virkelig verdt å ta opp? Vil jeg lage en krangel ut av dette?". Lykke til! :)

Tusen takk for råd :) jeg sa unnskyld nå selv om jeg synes det var litt feil og sa samtidig at jeg ble veldig såret av det han sa. foreslo også at vi skulle gi hverandre litt mer plass.. håper det går bedre fremover!

Skrevet

Tusen takk for råd :) jeg sa unnskyld nå selv om jeg synes det var litt feil og sa samtidig at jeg ble veldig såret av det han sa. foreslo også at vi skulle gi hverandre litt mer plass.. håper det går bedre fremover!

Så bra! Det er nok veldig lurt at dere gir hverandre litt plass, det betyr jo ikke at dere ikke er glad i hverandre mer. Jeg vet med selv etter å ha vært i et forhold i fire år at det er veldig viktig å ikke være sammen hele tiden. Det beste er å være litt alene, og nyte sitt eget selskap :) Håper dere får det til! Kos dere i varmere strøk :)

Gjest tsejG
Skrevet

Hmm, noe sier meg at dere er like opprørske, lettantennelige og upolerte i kommunikasjonen begge to. For når dere krangler som "et helvete" etter kun 3 måneder sammen, da er det noe fundamentalt galt fatt med hele relasjonen. Dere passer overhodet ikke sammen, har null respekt for hverandre og vet ikke hvor grensene går ang kommentarer og kommunikasjon i det store og hele.

Har ikke annet å tilføye enn at dere bør avslutte forholdet jo før jo bedre, før dere rett og slett skader hverandre fysisk.

3-månederskrisa?? For noe tull... etter 3 år kan man kanskje ha ett og annet å småkrangle om, etter 3 måneder er man enda bare på et stadium der det meste tålereres og man ler og tuller 99% av tida (når alt er ved det normale).

Gjest Marte
Skrevet

Så bra! Det er nok veldig lurt at dere gir hverandre litt plass, det betyr jo ikke at dere ikke er glad i hverandre mer. Jeg vet med selv etter å ha vært i et forhold i fire år at det er veldig viktig å ikke være sammen hele tiden. Det beste er å være litt alene, og nyte sitt eget selskap :) Håper dere får det til! Kos dere i varmere strøk :)

Ja det er sikkert lurt :) Tusen takk!!

AnonymBruker
Skrevet

Ts, dette forholdet er ikke liv laga når dere krangler så jævlig bare etter 3 måneder.

Anonymous poster hash: 7380e...7ea

• Liker 2
Skrevet

Jeg og typen kranglet også sånn etter bare 3 måneder. Kun fordi vi flytta sammen etter sykt lite tid og ikke kjente hverandre godt. Jeg var vant til å være alene og nøt alenetida mi, men den forsvant når han kom inn i livet mitt.

Nå etter 1 år og 3 måneder stiller saken seg helt annerledes, og vi planlegger å gifte oss. At folk her inne sier at forholdet ikke fungerer bare fordi dere krangler nå ville jeg tatt med en klype salt. Men det er viktig at dere lærer hverandre å kjenne og gir hverandre rom. Det er IKKE sunt å gå oppå hverandre hele tida, det har vi erfart på den harde måten ihvertfall.

Man må bare lære seg å svelge noen kameler når man er i et forhold, dvs at du må lære deg å si unnskyld, men det må jaggu meg han også.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen kranglet også sånn etter bare 3 måneder. Kun fordi vi flytta sammen etter sykt lite tid og ikke kjente hverandre godt. Jeg var vant til å være alene og nøt alenetida mi, men den forsvant når han kom inn i livet mitt.

Nå etter 1 år og 3 måneder stiller saken seg helt annerledes, og vi planlegger å gifte oss. At folk her inne sier at forholdet ikke fungerer bare fordi dere krangler nå ville jeg tatt med en klype salt. Men det er viktig at dere lærer hverandre å kjenne og gir hverandre rom. Det er IKKE sunt å gå oppå hverandre hele tida, det har vi erfart på den harde måten ihvertfall.

Man må bare lære seg å svelge noen kameler når man er i et forhold, dvs at du må lære deg å si unnskyld, men det må jaggu meg han også.

Men du kan ikke sammenligne det når dere faktisk bodde sammen.

• Liker 2
Skrevet

Men du kan ikke sammenligne det når dere faktisk bodde sammen.

Kan jeg ikke? TS sier jo at hun og kjæresten går oppå hverandre 24/7. Vil tro at det er litt av det samme :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...