AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #21 Skrevet 3. juli 2013 Jeg har faktisk prøvd denne! Var sliten og slapp mens det holdt på , men gikk ned 8,5 kg men jeg trente også selv om man ikke skal det... Og ja jeg vet at mye av dette er vann, men er 5 uker siden jeg ble ferdig og foreløpig har jeg ikke lagt på meg selv om jeg har vært på ferie:) Tror på ingen måte at dietten er sunn, men som en raskt løsning funker den faktisk Faktisk overraskende mange som sier det samme som deg og at de også bare gikk opp 1 kg ( sikkert vann) det neste 1-2 året. Fikk inspirasjonen til dietten av samboeren til en venninne som også gikk ned over 8 kg på denne, men er ganske kort tid siden han også avsluttet, så vanskelig å si noe om han går opp igjen med en gang. Har i alle fall begynt og er på dag 3. Hadde store ambisjoner om å gå og kanskje løfte litt vekter eller noe, men ble faktiske svimmel da jeg skulle skrelle eggene i dag, så tror jeg glemmer det ja hehe. Syntes faktisk vann metter noe, men varer jo bare i rundt halvtimen etterpå og så er det mer vann .. Desperat jeg? mulig det . Anonymous poster hash: 61205...fb5
Ingeborg! Skrevet 3. juli 2013 #22 Skrevet 3. juli 2013 Jeg prøvde for noe år siden. Ble inspirert av kona til min manns barndomskamerat; hun hadde tatt av mange kilo og hadde bare lovord å komme med. Men fysj! Etter et par dager orket jeg ikke lukten av suppa engang, den som man kan spise så mye man vil av. Jeg brakk meg og det ble bare ekkelt. Mistet fullstendig motivasjon. På kuren altså. Lite kickstart med andre ord - æsj!
Ingeborg! Skrevet 3. juli 2013 #23 Skrevet 3. juli 2013 Jeg prøvde for noe år siden. Ble inspirert av kona til min manns barndomskamerat; hun hadde tatt av mange kilo og hadde bare lovord å komme med. Men fysj! Etter et par dager orket jeg ikke lukten av suppa engang, den som man kan spise så mye man vil av. Jeg brakk meg og det ble bare ekkelt. Mistet fullstendig motivasjon. På kuren altså. Lite kickstart med andre ord - æsj! Egg? Tror det må være en annen kur jeg tenker på?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #24 Skrevet 3. juli 2013 Hvorfor skal dere kvinnfolk på dieter hele tia, er det for deres egen del, eller å dra mannfolk. Anonymous poster hash: 730a9...0ad
Viktualia Skrevet 3. juli 2013 #25 Skrevet 3. juli 2013 Suppekur har jeg ikke prøvd, men den merkelige "Rikshospital-dietten" tok jeg en gang for kanskje 15- 20 år siden, og jeg kan ikke akkurat påstå at vekten har forblitt av. Etter mange års erfaring med å mislykkes med slanking må jeg si at det å gå ned sakte for min del holder lenger enn det å gå ned fort. Når man går ned sakte er man i det minste slankere i en lengre periode til sammen. La oss for eksempel si du bruker ett år, eller en måned, på å gå ned ti kilo. Og så kommer dem på igjen i løpet av tre år. Da har du i det første tilfellet vært lettere i til sammen fire år, mens i det siste tre år og en måned. For helsa er det da bedre å gå ned sakte. Med forbehold om at du faktisk får noen helseeffekt av vektnedgang i det hele tatt - mange normalvektige fyker opp og ned i vekt innenfor normalen, og det er det virkelig ingenting som tyder på at er positivt i seg selv.
Ingeborg! Skrevet 3. juli 2013 #26 Skrevet 3. juli 2013 må bare skyte inn at det er denne kuren jeg prøvde: Rikshospitalets suppekur: http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article593130.ece Det er sikkert flere slike kurer, og den med egg har jeg ikke prøvd. Beklager TS
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #27 Skrevet 3. juli 2013 Det er trist at folk tar sånne "kurer". Man sulter seg i dagesvis, går rundt sur og grinete pga ingen energi, er svimmel, spiser mat uten smak, er asosial, også når man endelig kan spise så bøtter går ikke folk tilbake til sin vanlige usunne livsstil, folk spiser trippelt opp av sitt vanlige usunne kosthold når de endelige folk får spise mat igjen. Skal man gå ned i vekta, og laaaangt viktigere holde vekta må man spise sunt resten av livet. Ikke desperat sulte seg i en uke for deretter bøtte nedpå etter en uke med å innta lite næring, lite kalorier, ikke noe protein elller det sunne fett. Anonymous poster hash: 18718...7fd 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #28 Skrevet 3. juli 2013 må bare skyte inn at det er denne kuren jeg prøvde: Rikshospitalets suppekur: http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article593130.ece Det er sikkert flere slike kurer, og den med egg har jeg ikke prøvd. Beklager TS hehe.. den er grei . Så den med suppa også, men tenkte jeg skulle prøve den over 13 dager, siden alle som har holdt på med den har gått ned fra 7 kg og oppover til 18. Anonymous poster hash: 61205...fb5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #29 Skrevet 4. juli 2013 Dag 4. Syntes ikke jeg er i noe dårligere humør enn før, og ikke mindre energi heller. Egentlig litt motsatt her, siden jeg syntes det er lettere å holde denne dietten når jeg driver med diverse gjøremål enn når jeg gjør ingenting. Har begynt å male vinduskarmene og taket blant annet, har ryddet i boden og hagen i dag og gjort diverse ærend. Har dårligere konsentrasjon enn før da,... så hadde aldri kunnet gjøre dette hvis ikke det hadde vært ferie. Dag 4 ser forresten sånn ut: Dag 4 Frokost: 1 kopp svart kaffe og en sukkerbit, 1 stk ristet brød Lunsj: 1 glass fruktsaft, 1 beger yoghurt Middag: 1 hardkokt egg, 1 reven gulrot, cottage cheese 300 g Tenker nok at middagen i dag skal bli en prøvelse haha. Anonymous poster hash: 61205...fb5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #30 Skrevet 5. juli 2013 Da har jeg kommet til dag 5. Kommer ikke til å oppdatere daglig, men kan skrive inn sluttresultat og 1 måned etter slutt ( hvis jeg finner igjen tråden). Dag 5 Frokost: 1 stor reven gulrot med sitron Lunsj: 1 stort stk kokt torsk med sitron + 1 liten klatt smør Middag: 1 stor biff og salat med kokt selleri/asparges Matmessig ser denne dagen en del bedre ut enn dag 4. Dag 4 var vanskelig å komme igjennom, men trikset er å holde seg okkupert med ting som tar fokuset bort fra mat. I går var vi og kjøpte en hylle på Ikea og i dag skal jeg se på kasser til å plante i, i hagen og binde opp buskene. Rekker jeg det blir det en tur på fyllinga med alt skrot og ting som kan kastes som jeg fant i boden. Ellers har jeg begynt å se på "Game of thrones". Føler fremdeles ikke at jeg er i noe særlig dårligere humør enn vanlig, men merker det utrolig godt på konsentrasjonen. Har ikke vært svimmel mer heller, men har litt hodepine. Trener i stor grad ikke, men tok noen armhevinger i går og vurderer å prøve å løfte litt vekter i dag. Begynner faktisk å kunne se resultatene nå, og samboeren bemerket også i dag morges at h*n syntes jeg så tynnere ut . Anonymous poster hash: 61205...fb5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #31 Skrevet 7. juli 2013 Her er dag 7: "Black Sunday". Dag 7 Frokost: 1 kopp te uten sukker Lunsj: Intet Middag: 1 stk grillet lammekotelett, frisk frukt Anonymous poster hash: 61205...fb5
Gjest Gresshoppesang Skrevet 7. juli 2013 #32 Skrevet 7. juli 2013 Her er dag 7: "Black Sunday". Dag 7Frokost: 1 kopp te uten sukkerLunsj: IntetMiddag: 1 stk grillet lammekotelett, frisk fruktAnonymous poster hash: 61205...fb5 Heftig kur! Hvordan føler du deg?Innbiller meg at man føler seg litt "renset" etter en uke på denne kuren? Muligens litt slapp, men ikke nødvendigvis, dersom man får i seg nok drikke. Kroppen har sikkert nok reservelagre å ta av.Har du vært på vekten?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #33 Skrevet 7. juli 2013 Heftig kur! Hvordan føler du deg? Innbiller meg at man føler seg litt "renset" etter en uke på denne kuren? Muligens litt slapp, men ikke nødvendigvis, dersom man får i seg nok drikke. Kroppen har sikkert nok reservelagre å ta av. Har du vært på vekten? Jo, takk som spør. Jeg har troen på dette jeg altså . Begynt å bli litt slappere, men konsentrasjonsproblemene er mer eller mindre borte og samme med ( den lette) hodepinen jeg hadde for noen dager siden. Var litt svimmel i går, men varte bare i 20-30 minutter. Har begynt å fantasere om hva jeg skal spise når jeg er ferdig med dette. Da kommer jeg til å tillate meg 2 dager med å spise akkurat det jeg vil i de mengdene jeg vil, men mistenker at det ikke kommer til å bli allverdens, siden sikkert magevolumet har minsket på disse dagene. I går da jeg stod bak en dame i butikken som la på en liter helmelk, fikk jeg en bisarr trang til å spørre henne om jeg kunne få litt av henne haha og har vært skikkelig fristet til å ta fra ungene kjærlighet på pinnen deres ved flere anledninger haha, men har greid å la være. Mat er veldig fristende, men også dette begynner å bli bedre idag. Ellers er vekt ned: 3,5 :D. Drar på ferie nå, så blir en stund til neste skriblerier, men er bestemt på å greie å gjennomføre disse 13 dagene. JA.. må legge til at denne dietten ikke skal vare mer enn 13 dager, ellers vil den garantert føre til alvorlig feilernæring over tid. Det står også at man må vente i 1-2 år før neste gang man eventuelt gjennomfører den. Anonymous poster hash: 61205...fb5
Gjest Gresshoppesang Skrevet 7. juli 2013 #34 Skrevet 7. juli 2013 Takk for svar!Tror kanskje det er en viss fare for at du kommer til å bli kvalm dersom du skal spise alt du har lyst på i to dager. Jeg ser for meg at jeg hadde hatt lyst på en brødskive med leverpostei eller ost.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #35 Skrevet 14. juli 2013 Resultatet mitt: kun -5 kg, men 5 kg som betyr mye for en son har prøvd å ta av seg med både trening og kostholds kontroll de siste 5 månedene, uten å ha lykkes. Kort oppsummering: de 3 første dagene var vanskelige og jeg følte jeg var skikkelig sulten, spesielt utover kvelden, og det meste av mat var i grunnen ganske så fristende... Den siste uken gikk det over, og alt som var igjen var at jeg savnet mat, men hadde ingen problemer med å sitte sammen med andre mens de spiste middag eller til kaffe og kaker Etter ca en uke hadde jeg ville fantasier om å virkelig fråtse i mat når jeg var ferdig, men har ikke det samme behovet nå og jeg har faktisk bestemt meg for å fortsette dette kostholdet ( i moderert form, DVs med litt mer protein og vesentlig mer grønnsaker) i noen uker til, for å ta av meg de siste kg jeg trenger. Med andre ord: ikke en diett for de som allerede er i riskikogruppen for spiseforstyrrelser... Det jeg har lært er at jeg ikke TRENGER kveldsmat. Det har jeg alltid trodd før ... Anonymous poster hash: 61205...fb5
Gjest BabyBlue Skrevet 14. juli 2013 #36 Skrevet 14. juli 2013 Tror nok man trenger å gjøre dette en uke man har fri, jeg som jobber 80% atm og står rett opp ned i 7 timer hver arbeidsdag hadde nok gått rett i bakken... Håper du får et varig resulat TS, kjempeflott at du har klart å holde deg fra å fråtse eller spise usunt i ettertid Det er jo der mange bommer, og går rett opp i vekt igjen.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #37 Skrevet 14. juli 2013 Hvorfor skal dere kvinnfolk på dieter hele tia, er det for deres egen del, eller å dra mannfolk. Anonymous poster hash: 730a9...0ad Det er for å slippe å pule sånne som deg. Anonymous poster hash: 76f88...53b 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #38 Skrevet 3. august 2013 TS her. På tide å oppdater litt her nå som jeg har vært på ferie og unnet meg i alle fall 1 godt måltid om dagen samt kost meg med ost og vin akkurat når det har passet meg. På de 13 dagene kuren varte gikk jeg jo ned ca 5 kg og mange trodde nok at jeg ville gå opp igjen alt sammen og sikkert mer til iløpet av kort tid. Det har jeg da ikke gjort og vekta viser det samme som da jeg avsluttet denne kuren. Rett etter gikk jeg riktignok opp igjen 1 kg, men nå viser den det samme som da jeg var ferdig og jeg er skikkelig fornøyd . Kuren er veldig lavkalori, men har samtidig ganske mye proteiner og kanskje gjør det at man tar av en del fett, ikke vet jeg. Folk kunne i alle fall se at jeg hadde tatt av meg og ser for meg også ut som om jeg mistet mest fett . Anonymous poster hash: 61205...fb5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #39 Skrevet 8. april 2014 Det er trist at folk tar sånne "kurer". Man sulter seg i dagesvis, går rundt sur og grinete pga ingen energi, er svimmel, spiser mat uten smak, er asosial, også når man endelig kan spise så bøtter går ikke folk tilbake til sin vanlige usunne livsstil, folk spiser trippelt opp av sitt vanlige usunne kosthold når de endelige folk får spise mat igjen. Skal man gå ned i vekta, og laaaangt viktigere holde vekta må man spise sunt resten av livet. Ikke desperat sulte seg i en uke for deretter bøtte nedpå etter en uke med å innta lite næring, lite kalorier, ikke noe protein elller det sunne fett. Anonymous poster hash: 18718...7fd Du tar feil. Det hele kommer av den mentale innstillingen. Anonymous poster hash: 2efee...aa4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #40 Skrevet 8. april 2014 Ja, du får hoppe i det... Nå er jo myten avlivet Ingen grunn til å lese forskning; vi lener oss på det Løvetannen tror og synser og mener. Ferdig snakka. Anonymous poster hash: 22074...563
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå