Gå til innhold

levere eldstemann i bhg, kan baby sitte i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis det er barnesikring på døra, som det bør være, så kommer ikke ungen seg ut, Nerine, uansett om den er 8 år eller 8 mnd. Så faren er med andre ord like reell selv om ungen har blitt større.

Og ja, det er faktisk fullt mulig at ungen bare blir sittende, fordi den blir paralysert av skrekk. Hørt om det før?

Anonymous poster hash: c2db4...d84

Ser ikke noe problem ved å evnt ta av barnesikringen de minuttene en 8åring satt i bilen..

Nå er plutselig problemet om jeg evntuelt ville latt en 8åring bli sittende alene, som har mye større sjans for å komme seg ut av bilen om den skulle begynne å brenne enn en baby som er fullstendig hjelpesløs.

Men å la en baby bli sittende er heeelt greit.

Endret av Nerine_
Skrevet

Hvis det er barnesikring på døra, som det bør være, så kommer ikke ungen seg ut, Nerine, uansett om den er 8 år eller 8 mnd. Så faren er med andre ord like reell selv om ungen har blitt større.

Og ja, det er faktisk fullt mulig at ungen bare blir sittende, fordi den blir paralysert av skrekk. Hørt om det før?

Takk og amen.

Denne diskusjonen er nemlig helt latterlig.

• Liker 1
Skrevet

Ok, men da er vel konklusjonen at ingen bør sitte alene i en bil. Får jammen begynne å ta med meg mannen også da ;)

Ja, det burde du!!!!!

Jeg syns at hele familien ALLTID skal holde sammen for sikkerhetsskyld!!

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke noe problem ved å evnt ta av barnesikringen de minuttene en 8åring satt i bilen..

Så noen kan komme inn og kidnappe han istedenfor??!!Tar du den sjansen?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Min baby gråter ofte når den våker, hjemme i senga eller vogna er jeg der iløpet av et halvt minutt stort sett. Når jeg leverer storebror tar det ofte flere minutter siden jeg pleier å bruke tid på å følge han inn, se på det han vil vise meg, si hadet osv.

Men er det er problem at jeg foretrekker å ta med meg barna, siden jeg ser på det som problemfritt?

Det er ikke et problem for meg. Men jeg synes at både du og mange andre i tråden er hysteriske, på grensen til paranoide når dere forestiller dere all verdens redsler om hva som kunne skje om et barn/baby satt alene i bilen i fem minutter.

• Liker 1
Skrevet

Så noen kan komme inn og kidnappe han istedenfor??!!Tar du den sjansen?

Hørt om å låse bilen fra utsiden før?

AnonymBruker
Skrevet

Men er det er problem at jeg foretrekker å ta med meg barna, siden jeg ser på det som problemfritt?

Nei. Men det er et problem at du ser til å tro at du innehar den ene og fulle sannhet om hva som er riktig, ikke bare når det er snakk om småbarn, men også større barn. Argumentene dine begynner å bli latterlige; for ikke å snakke om inkonsekvente.

Nå er plutselig problemet om jeg evntuelt ville latt en 8åring bli sittende alene, som har mye større sjans for å komme seg ut av bilen om den skulle begynne å brenne enn en baby som er fullstendig hjelpesløs.

Men å la en baby bli sittende er heeelt greit.

Og det ville du husket hver gang? Både å ta den av når du går, samt å sette den på igjen når du er tilbake?

Nei, problemet er at du er utrolig inkonsekvent! Du holder hardnakket på at det å gå fra en baby i bil er helt horribelt, mens det å gå fra et større barn er fullstendig uproblematisk. Ser du ikke selv hvor dumt det blir? Hvor lite konsekvent det blir?

AnonymBruker
Skrevet

Hørt om å låse bilen fra utsiden før?

Hørt om knuste bilruter før? Jeez...

AnonymBruker
Skrevet

Kor ofte skjer det? Du veit at når ein vurderer risiko skal ein vurdere både konsekvens og sannsynlegheit? Brann i ein bil har store konsekvensar, men kor ofte sjølvantenner ein parkert bil? (Eg forutset at mor tek nøklane ut og låser bilen. Viss ikkje er risikoen for at nokon stikk av med bilen langt større enn risikoen for at den tek fyr.)

Hvis vi tar utgangspunkt i en skala fra 1 - 5, der sannsynligheten for hendelsen ligger på 1 og konsekvensen er 5, så er risikofaktoren 5 av 25. Det er i utgangspunktet en lav risiko. Tar vi utgangspunkt i at sannsynligheten tilsier at dette er en årlig hendelse, ligger man i grenseland mellom akseptabelt og mindre aksteptabelt, altså "noe alvorlig" og "alvorlig".

Jeg ville tatt sjansen om parkeringsplassen var like ved barnehagen, særlig om du tar med babycall.

Anonymous poster hash: 42eaf...92d

Skrevet

Nei. Men det er et problem at du ser til å tro at du innehar den ene og fulle sannhet om hva som er riktig, ikke bare når det er snakk om småbarn, men også større barn. Argumentene dine begynner å bli latterlige; for ikke å snakke om inkonsekvente.

Og det ville du husket hver gang? Både å ta den av når du går, samt å sette den på igjen når du er tilbake?

Nei, problemet er at du er utrolig inkonsekvent! Du holder hardnakket på at det å gå fra en baby i bil er helt horribelt, mens det å gå fra et større barn er fullstendig uproblematisk. Ser du ikke selv hvor dumt det blir? Hvor lite konsekvent det blir?

Jeg har hverken sagt at det er horribelt å la en baby bli eller at det er 100% ukompliser å la en 8åring bli. Jeg sier bare at jeg mener det er tryggere å la en 8åring være alene i bilen.

Slutt å tildel meg meninger jeg ikke har.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke et problem for meg. Men jeg synes at både du og mange andre i tråden er hysteriske, på grensen til paranoide når dere forestiller dere all verdens redsler om hva som kunne skje om et barn/baby satt alene i bilen i fem minutter.

Hahaha, jeg er enig med deg! Men så syns jeg at det blir så dumt når noen er så ekstreme i sin argumentering om hvorfor man ikke kan gå fra en baby alene i en bil, men samtidg så stikk motsatt i sin egen argumentering om at det er heeelt greit å gå fra et litt større barn alene i en bil. Det er så inkonsekvent at det blir latterlig. Det gir jo inntrykk av at man kun er ute etter å rakke ned på andre som lar babyen sitte i bilen, fordi de selv er så mye bedre mødre - mens man i samme åndedrag ikke kan forstå at folk da mener at man burde være konsekvent og også ta med seg større barn ut av bilen.

Skrevet

Hørt om knuste bilruter før? Jeez...

Tror du ingen ville reagert da?

Skrevet

Hahaha, jeg er enig med deg! Men så syns jeg at det blir så dumt når noen er så ekstreme i sin argumentering om hvorfor man ikke kan gå fra en baby alene i en bil, men samtidg så stikk motsatt i sin egen argumentering om at det er heeelt greit å gå fra et litt større barn alene i en bil. Det er så inkonsekvent at det blir latterlig. Det gir jo inntrykk av at man kun er ute etter å rakke ned på andre som lar babyen sitte i bilen, fordi de selv er så mye bedre mødre - mens man i samme åndedrag ikke kan forstå at folk da mener at man burde være konsekvent og også ta med seg større barn ut av bilen.

Når har jeg sagt at det er 100%problemfritt å la større barn bli i bilen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hverken sagt at det er horribelt å la en baby bli eller at det er 100% ukompliser å la en 8åring bli. Jeg sier bare at jeg mener det er tryggere å la en 8åring være alene i bilen.

Slutt å tildel meg meninger jeg ikke har.

Det er sånn du oppfattes, så da bør du kanskje tenke over hvordan du ordlegger deg.

Skrevet

Det er sånn du oppfattes, så da bør du kanskje tenke over hvordan du ordlegger deg.

Jg ordlegger meg akkurat sånn det passer meg ;)

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du ingen ville reagert da?

Å, hahahhaha, jeg dævver!! Så, en 8-åring kan sitte alene i bilen, for den kan komme seg ut selv, og hvis noen knuser vinduene, så vil noen reagere. Men en baby kan ikke sitte alene i bilen, for om bilen begynner å brenne kommer den seg ikke ut. Hvis du mener at noen ville reagert på at noen knuser et bilvindu, må du da iallfall forstå at noen ville reagert om en bil begynte å brenne!??!?!

Nå må du ta deg sammen!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jg ordlegger meg akkurat sånn det passer meg ;)

Og da må du tåle at du tolkes som du gjør også ;)

Skrevet

Å, hahahhaha, jeg dævver!! Så, en 8-åring kan sitte alene i bilen, for den kan komme seg ut selv, og hvis noen knuser vinduene, så vil noen reagere. Men en baby kan ikke sitte alene i bilen, for om bilen begynner å brenne kommer den seg ikke ut. Hvis du mener at noen ville reagert på at noen knuser et bilvindu, må du da iallfall forstå at noen ville reagert om en bil begynte å brenne!??!?!

Nå må du ta deg sammen!

Jo de hadde sikkert reagert, men hva vet du om de hadde konsentrert seg om å slukke brannen og oversett babyen? ;)

Skrevet

Og da må du tåle at du tolkes som du gjør også ;)

Ja det bryr jeg meg fint lite om

Gjest Eurodice
Skrevet

Ja det bryr jeg meg fint lite om

Hvor mange barn har du? Du kommer til å få et svare strev med dem gjennom oppveksten når du er så hysterisk allerede nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...