AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 kan jeg la babyen vår på 5 mnd sitte i bilen hvis han sover når jeg leverer i bhg? det tar maks 5 min å levere. Tenkte å ha med babycall. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: bf21f...b38
Gjest Magdalene Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Her blandt de på KG er det uaktuelt, men jeg har gjort det mange ganger . Akkurat som når ungen sitter i bilen ute i gården når jeg bærer inn varer. Parkeringsplassen er rett utenfor bhg, 4
Nerine_ Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 Bilen kan ta fyr mens du er inne, så da må du nesten vurdere om du vil ta den sjansen. Jeg gjør det aldri. 1
hjärterdam Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Jeg ville ikke gjort det. For det første er parkeringsplassen til skolen/bhg for langt unna til at man i et hele tatt ser den, for det andre hadde jeg ikke følt meg trygg på at alt var OK, og hadde dermed sannsynligvis stresset og laget en dårlig leveringssituasjon for det barnet som skal leveres. 2
mandel92 Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Jeg vil si at du kan det. Selvsagt kan det skje at bilen tar fyr, noen stjeler babyen eller bilet osv. Men hvor stor sannsynlighet er det? For alt du vet kan det skje noe grusomt inne i barnehagen også, eller kanskje dere blir påkjørt av en buss.., man kan ikke beskytte seg mot alle fæle ting. 3
Superlilje Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Jeg kommer ikke til å la babyen sitte alene i bilen, det er jo ikke så vanskelig å bare ta med setet inn Men dette er min mening, vet det er mange som tenker annerledes enn meg. 1
#Sunrise Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 altså jeg ville vurdert det veldig, men jeg har en ganske fæl historie fra jeg selv var liten og lå i bilen, men det kunne skjedd om jeg sov i senga eller uansett. jeg fikk nemlig epilepsi anfall førstegang når jeg var liten og sov i bilen . men trur til og med jeg kunne finni på og la ungen ligge og sove, mens jeg leverte unge, så lenge det er et trygt miljø rundt. og du kanskje har et vindu litt oppe, så det er mulig og få litt luft inn.
Teriyaki Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 (endret) Her kommer jeg til å ta med meg babyen, men det er fordi at barnehagen er et stykke unna, så i frykt for at han/hun skulle våkne mens jeg leverer datidens storebror, så er det ikke aktuelt. Hadde parkeringsplassen vært rett utenfor, så hadde jeg nok kunne gjort det dersom babyen hadde vært slik som førstemann er når det kommer til soving i bil. Innlegg redigert for fjernet innhold Sophie-Ann, mod Endret 4. juli 2013 av Sophie-Ann 11
Gjest pysepusen Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 Jeg kommer ikke til å gjøre det. Her blir bilsetet tatt med inn eller babyen lagt i slynga.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har gjort det noen ganger. Helt uproblemtatisk. Anonymous poster hash: 0c8bb...2a8 1
Harlekin Skrevet 1. juli 2013 #12 Skrevet 1. juli 2013 Jeg hadde gjort det hvis jeg kunne se bilen fra barnehagen (type at parkeringsplassen ligger rett utenfor barnehagen), og hvis jeg hadde babycall med. Ikke ellers.
Gjest sweetsugar Skrevet 1. juli 2013 #13 Skrevet 1. juli 2013 Nå har ikke jeg barn, men jeg ser virkelig ikke problemet. 5 minutter er jo ikke lenge, og så lenge du har med sånn babycall så går det nokk bra
Nerine_ Skrevet 1. juli 2013 #14 Skrevet 1. juli 2013 (endret) Vil ikke akkurat kalle det enkelt. Selv da jeg kun hadde førstemann som baby + stelleveske å bære på, så var det tungt å drasse på bilstolen. Ser for meg det blir betydelig mer slitsomt å skulle bære bilstol, passe på en 3,5-åring + sekk/bag med skiftetøy, utedress etc. Nå tar jeg utgangspunkt i egen situasjon da, hvor barnehagen tross alt er et stykke unna. Løsningen for oss vil nok være å kjøpe et adapter til et understell slik at jeg kan trille babyen. Men jeg har altså full forståelse for de som velger å la babyen være igjen forutsatt at de er helt sikker på at barnet ikke våkner. Det er tross alt en svært, svært liten risiko sammenlignet med alt annet man gjør i hverdagen. Risikoen for å falle i trappen med babyen i armene er sannsynligvis større enn at bilen skal selvantenne akkurat når babyen ligger alene i bilen. Man tar risikoer hver eneste dag, men som man kanskje ikke tenker over. Jeg syns iallefall det er såpass enkelt å få med tre barn og utstyr inn i barnehagen, at risken med å la babyen sitte i bilen er unødvendig å ta. Og igjen så må man skille mellom hva man må og ikke, å gå i en trapp med baby er vel også ofte noe man må. Endret 1. juli 2013 av Nerine_ 2
Nerine_ Skrevet 1. juli 2013 #15 Skrevet 1. juli 2013 Skal du la være å kjøre bil da? det er jo enda farligere det vil jeg tru Som sagt, bil må man bruke innimellom, men man MÅ aldri la ett barn sitte igjen i bilen. 1
Gjest sweetsugar Skrevet 1. juli 2013 #16 Skrevet 1. juli 2013 Som sagt, bil må man bruke innimellom, men man MÅ aldri la ett barn sitte igjen i bilen. Nei, men du snakket jo om at du ikke vil ta risikoen med å la ungen være igjen i bilen i 5 minutter, fordi bilbrann skjer jo så forferdelig "ofte". Det er jo enda farligere å kjøre bil, og du MÅ sikkert ikke ut å kjøre alle gangene du gjør det heller.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #17 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har ikke gjort det selv, ikke vurdert det heller, pga at vår baby ikke var noen sovebaby. Han kunne sove mens bilen kjørte, men hver gang den stoppet, våknet han ganske kjapt. Da ville det gå fra sovende baby til vrælende baby alene i bil på under et minutt... Hvis jeg hadde sett en annen bil med sovende baby i på parkeringsplassen til barnehagen, ville jeg ikke reagert i det hele tatt. Ville sikkert tenkt at foreldrene hadde et større barn som det gikk kjapt å levere i barnehagen. Anonymous poster hash: b273f...d49
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #18 Skrevet 1. juli 2013 Jeg ville ikke gjort det, fordi jeg ser ingen problemer med å ta med babyen inn, men ser store konsekvenser hvis noe mot formodning skulle skje med bilen eller ungen mens jeg var borte. Anonymous poster hash: 8d666...62c 3
Gjest Lypcha Skrevet 1. juli 2013 #19 Skrevet 1. juli 2013 Hvis du syns det er greit så gjør du det. Selv hadde jeg ikke gjort det. Jeg er altfor redd det skal skje noe og hadde rett og slett i klart å konsentrere meg om å levere eldstemann. Ikke hadde jeg hatt det godt med meg selv heller.
Nerine_ Skrevet 1. juli 2013 #20 Skrevet 1. juli 2013 Jeg ser mange fordeler ved å la en sovende baby fortsette å sove til man er hjemme igjen. Anonymous poster hash: 0c8bb...2a8 Nå var babyen til TS 5mnd, da har vel de fleste sete som kan taes med ut av bilen. Og jeg ser enda flere fordeler ved å ta med babyen inn så jeg vet den er trygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå