Gå til innhold

Selge iphone4s med forsikring?

Anbefalte innlegg

Gjest sweetsugar
Skrevet

Skal kjøpe meg ny mobil, og vurderer da å selge min gamle 4s.

Jeg har da forsikret denne telefonen, og lurte på om det hadde noe å si for den nye eieren? må jeg endre navnet mitt til den nye kjøperen, eller kan forsikringen bare være der til den går ut selvom jeg har solgt den?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på om forsikringen følger den sikrede (eieren) eller objektet (telefonen). Det spør du forsikringsselskapet om hvis du ikke finner informasjonen i vilkårene :)

Anonymous poster hash: afe88...e4c
Gjest sweetsugar
Skrevet

Kommer jo an på om forsikringen følger den sikrede (eieren) eller objektet (telefonen). Det spør du forsikringsselskapet om hvis du ikke finner informasjonen i vilkårene :)

Anonymous poster hash: afe88...e4c

Det gjelder telefonen vil jeg tru. Men det kan være at det er mulig jeg fikk forsikringen igjennom abbonementet mitt jeg hadde da, og hvis jeg byttet, er da forsikringen brutt?

Gjest Morteno
Skrevet (endret)

Det gjelder telefonen vil jeg tru. Men det kan være at det er mulig jeg fikk forsikringen igjennom abbonementet mitt jeg hadde da, og hvis jeg byttet, er da forsikringen brutt?

Har du forsikring igjennom operatøren? I så fall følger forsikringen SIM kortet, ikke telefonen. Tror de fleste operatører har det slik..(?).

Ser at det er noen som ikke har det slik.. Oh well. Da må du bryte forsikringen / overføre til ny eier.

Endret av Morteno
Gjest sweetsugar
Skrevet

Har du forsikring igjennom operatøren? I så fall følger forsikringen SIM kortet, ikke telefonen. Tror de fleste operatører har det slik..(?).

Ser at det er noen som ikke har det slik.. Oh well. Da må du bryte forsikringen / overføre til ny eier.

uhm.. unnskyld meg og min dumhet, men jeg hadde abonementet igjennom telenor, men byttet til talkmore for en stund siden. Fikk nytt simkort, så da burde vel den forsikringen være brutt? Eller kan det være forsikret igjennom telefonen, altså, at abonement ikke har noe å si, og at det er telefonen som gjelder?

Skrevet

Er jo en del kjeder som tilbyr forsikringer i forskjellige former (Elkjøp, Lefdal etc) og denne vil jo følge telefonen.

Så vil vel lønne seg å finne ut hvor forsikringen er kjøpt i utgangspunktet :P

Gjest sweetsugar
Skrevet

Er jo en del kjeder som tilbyr forsikringer i forskjellige former (Elkjøp, Lefdal etc) og denne vil jo følge telefonen.

Så vil vel lønne seg å finne ut hvor forsikringen er kjøpt i utgangspunktet :P

Er vel kansje lurest ja :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...