Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forsikringsselskapene oppgir gjerne akutt sykdom som årsak når det gjelder å måtte avlyse en ferietur. Graviditet er jo ingen sykdom, men hva om man blir så dårlig i graviditeten at man sykmeldes. Holder dette som årsak? Da har man heller ikke lov å reise til utlandet osv.

Anonymous poster hash: 17993...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vil da gå som sykdom, ikke som graviditet. Det skal være dekket. Som med annen sykdom og forsikring, erklæring fra lege. På en annen side, så kan man reise utenlands som sykemeldt, det kommer bare litt ann på hva man er sykemeldt for.

Ved tvil, så hør med NAV.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du må lese vilkårene for din forsikring. Veldig ofte har de en klausul i vilkårene sine som sier at svangerskapsplager ikke kvalifiserer til erstatning ved avbestilling. Hvis man blir sykmeldt grunnet kvalme, bekkenløsning etc så vil dette gå under kategorien svangerskapsplager. Jeg fikk ikke noe igjen da vi måtte avbestille en ferietur grunnet bekkenløsning, har Gjensidige...

Anonymous poster hash: 7746a...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at de ikke vil dekke generelle svangerskapsplager, for a vom de risikere at alle med litt uggen form avbestiller.

Men det bør jo behandles annerledes om legen raråder å fly el.l.

Får håpe at jeg uansett ikke kommer i den situasjonen da!

AnonymBruker
Skrevet

Forsikringsselskapene oppgir gjerne akutt sykdom som årsak når det gjelder å måtte avlyse en ferietur. Graviditet er jo ingen sykdom, men hva om man blir så dårlig i graviditeten at man sykmeldes. Holder dette som årsak? Da har man heller ikke lov å reise til utlandet osv.

Graviditetsplager regnes nok ikke som akutt sykdom av noen forsikringsselskaper.

Man har lov til å reise til utlandet om man er dårlig pga graviditet/reisesyke eks, det er bare enkelte smittsomme sykdommer de ikke ønsker spre til alle og enhver på flyturen.

Anonymous poster hash: b7973...9f8

AnonymBruker
Skrevet

DOG måtte jeg avlyse reise pga syk kollega, hun var da gravid.

Da spurte de om hun ble innlagt på sykehus - og det gjorde hun(blødninger). Det var godkjent årsak. Kvalme hadde ikke vært godkjent årsak.

Men, jeg har oppgitt omgangssyke som årsak og fått det godkjent, da var jeg ikke gravid.

Om man kaster opp som en gærning trenger man jo ikke opplyse til forsikringskontoret at man er gravid. Det trenger man heller ikke gjøre til legen, selv om det jo er i en gråsone.

Anonymous poster hash: b7973...9f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...